/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Lader til vedligeholdesesfri akku
Fra : Gambrinus
Vist : 366 gange
200 point
Dato : 16-06-05 20:57

Der er en kammerat, der har sat mig i tvivl.
Skal ladeapparater til vedligeholdelsesfrie akkumulatorer være af en bestemt type ?
Det drejer sig om en 12 Volt 19 Ah akku på en Harley
og min egen 12 Volt 60 Ah akku i min bil.
Er det bare ladestrømmen, der ikke må være for høj ?
Skal strømmen være pulserende ?
Andet ?
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 16-06-05 20:59

Nej, det har jeg alligevel aldrig hørt, at der skulle være forskel, og har da også brugt alm. ladeapparat på såkaldt vedligeholdelsesfrie batterier, uden problemer.

mvh dova

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 16-06-05 21:02

Hej. Det kræver ikke nogen speciel lader. Dog er en stor kraftig bil-lader ikke sagen. Tag eventuelt et kig på dette link: http://dinmc.dk/catalog/index.php?cPath=96_98

MVH
Lars

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-06-05 21:11

Nej vel.
Det mente jeg heller ikke.
Jeg har tænkt mig at anbefale ham denne :
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7766&Grp=67&n=60100&KundeID=2gDLO2c1Xcp4895XU5cVeLK9DHLF0Rg
Så kan han da stille om.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 16-06-05 21:17

Hej. Efter min mening er det mest fornuftigt at købe en der er fuldautomatisk.Den kan også bruges til at holde batteriet i topform i vinterhalvåret. De automatiske ladere kan i den "døde periode" af året sættes til batteriet permanent...uden at overlade batteriet.

MVH
Lars

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-06-05 21:39

Normal lader - ej lynlader.

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-06-05 22:07

Tak ska' i ha'.
Endnu et bevis på at jeg ikke er helt dum.
Gambrinus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-06-05 22:48

Selv tak

Lige for lidt siden, ku' jeg ikke forstå hvor f....... min kommentar var blevet af

Så var det fordi der var to ens spørgsmål, og jeg kiggede i det andet

mvh dova

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 17-06-05 14:50

> Dinmc
Jeg har forhørt mig forskellige steder og der er åbentbart en mulighed for at overlade og ødelægge vedligelholdelsesfrie (Gele) akkumulatorer.
Så jeg fulgte dit råd og købte 2 stk. AL1000
"Dinmc" er det dit firma ?
Får jeg rabat ????
Gambrinus