/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
køb af router
Fra : etdye
Vist : 399 gange
100 point
Dato : 08-06-05 14:21

hvad syntes i om denne router http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=122289 og kan den bruges til

et netværk med tre pcer tilsluttet (så alle kan gå på internetet ADSL)
firewall

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-06-05 15:05

Den er god nok til prisen. Og du kan sagtens tilslutte op til 4 pc´er. Da der jo er 4 udgange på den.

Ellers ring for yderligere produkt information på:

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 08-06-05 17:26

Det er sikkert god nok, men hvorfor ikke gå efter kendte mærker såsom:

Linksys:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18494

D-link:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=137734

Eller et helt tredje!

Kommentar
Fra : etdye

Dato : 08-06-05 18:01

hvorfor skulle jeg gå efter mærket bare fordi det er kendt

ps jeg vil gæt på at du har en DEL eller HP computer

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-06-05 19:33

Ud fra de data der findes omkring denne router, ser den fornuftig ud.
Men inden du køber, så undersøg lige om du kan få noget vejlening på dansk, samt hvor nemt det er at få opdateret firmwaren til routeren.
Hvis du senere skulle gå med tanker om også at kunne bruge den trådløst, så skal du nok vælge en med acces point indbygget.
Du kan sagtens have mange flere PC'er tilsluttet, end de fire porte der er i den, her skal du blot sætte en switch i en af portene, så har du en yderligere forgrening.
(Har selv en 16 ports switch koblet på min router)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 08-06-05 19:38

ok nu spørge jeg nok dumt men hvad er en "firmwaren"

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-06-05 20:15

Firmware er den software der er indlæst i routeren. - Når der kommer nye funktioner, eller der er forbedringer i opsætningen, så udgives der en ny firmware som man skal downloade og lægge ind i routeren.

(Det samme kan gøre sig gældende i en IP-telefon og i en printerserver, for at nævne noget i familien.