/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Problem med at tænde mit Abit BE6-II-Rai~
Fra : thomas5
Vist : 348 gange
120 point
Dato : 30-09-02 09:33

*Det er uhyre problematisk at tænde Abit BE6-II-Raid bundkort, der står godt nok i manualen at man enten skal bruge ps/2mus eller win98-tast. for at få det tændt, ingen af delene virker. JEg har kun haft det tændt få gange, og det var hvis jeg bruge brugte hot-key-funktionen (ctrl++f1), os så umiddelbart derefter trykke på start-knappen > Men det kan den kun, hvis hverken HD Floppy, eller cd-rom er sat til strømmen!

JEg har prøvet at resette bios'en, prøvet alle de indstillinger der stod i manualen!> Men det hjalp ingenting...

Er der nogen som har prøvet samme surdej?????

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 30-09-02 10:06

Er din PSU/Strømforsyning på 230 eller 300 ???

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 30-09-02 10:26

Min PSU/Strømforsyning er på 300 W.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 09:20

thomas5 wrote:
> (ctrl++f1), os så umiddelbart derefter trykke på start-knappen > Men det
> kan den kun, hvis hverken HD Floppy, eller cd-rom er sat til strømmen!

Sikker på at bagsiden af bundkortet ikke rører ved noget som det ikke skal?

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 30-09-02 11:09

Jeg er helt sikker. Har dobbelt-tjekket den slags om og om igen!

Kommentar
Fra : Brian_L

Dato : 30-09-02 17:00

Har du prøvet at køre med kun 1 harddisk tilsluttet, uden cd og floppy?
Fladkablet til floppy, kan man let montere forkert.
Der kan godt være problemer, hvis flere harddiske der sidder på samme kabel, er sat til at være master.
Kan du til/fra koble raid med jumper?
På raid motherboard, skal du sikkert ikke bruge de samme ide-kanaler (stik) til normal hd (læs ikke raid), som hvis du kørte raid.
mvh
Brian

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 01-10-02 08:32

Alle kabler er vendt korrekt... (tro mig)...

Og ja, jeg har prøvet kun at ha' HD'en sat til alene, og det samme med Floppy'en, det har ikke noget med det at gøre, det er et specielt server-motherboard, som skal tændes på en bestemt måde...problemet ligger i selve motherboardet

Kommentar
Fra : andy40

Dato : 20-06-03 18:13

Der er endnu en mulighed.

En del af Abit's bundkort blev produceret med DÅRLIGE elektrolytkondensatorer.
Efter et stykke tid begynder de at "bule ud" og længere hen ad vejen kan de
begynde at lække ud på bundkortet.

Prøv at checke dem. Det er især dem der sidder langs med Slot1'en .

Det er sket med mit bundkort ( BE6-II 1.0 ) , så jeg planlægger en større operation,
med at udskifte dem.

Kortet har ellers fungeret upåklageligt selv med 2 harddiske ( IBM 20G + IBM 60G) og
både CDRW ( AOpen ) og DVD (AOpen).