/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Lyset virker ikke
Fra : jeansgade
Vist : 1190 gange
455 point
Dato : 05-06-05 15:30

Den anden dag da jeg skulle tænde lyset på min bil, Virkede det ikke, jeg ved slet ikke hvad der er galt jeg har prøvet både at slukke det og tænde det igen. men nej nej nej, det vil ikke noget. hvad kan der være galt.. Det er forresten en gammel Golf fra 89, men der er vel ikke forskel i de modeller af Golf II der er på markedet.
Hjælp søges da jeg er mørkeræd.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 05-06-05 15:33

Hmm, du har selvfølgelkig kontrollert relæer??

Er det alt lys, eller er det kun nærlys, kun fjernlys? Hvad med blinklys, bremselys osv?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 15:38

Tjae, der er et par muligheder.
Hvis der slet ikke er noget af lys der virker, kan det være lyskontakten der er gået til..... det er en svaghed i de Golfer og VW i det hele taget i de årgange.

Den anden er, at begge pærer er sprunget.

Dernæst at der er gået en sikring eller et relæ.

Virker noget af signallys, altså blink, bremselys o.s.v?

mvh dova

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 05-06-05 15:47

jeg tror nok mit lys i varmeregulerings-forplade og cigartænderlys virker .

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 05-06-05 15:56

Hey dova er du virkelig en tøs. hvor gammel er du

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 17:27

Nå ja, tøs ?

Ja, jeg er 47

mvh dova

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 05-06-05 18:41

hvad kan der være galt med det lo... lys. Nu har jeg pillet bagklappen af , men det havd ikke nogen umildbart virkning

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 18:45

Hvad pokker skulle bagklappen have med lyset at gøre

Prøv lige at fortæl helt eksakt, hvad der virker, lige fra instrumentlys til stoplys, baklys o.s.v.

Er det kun det almindelig for- og baglys der ikke virker ?
Hvad med parkeringslys.

mvh dova

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-06-05 18:58

Tjek nu sikringen før du gør noget annet.
alimak

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-06-05 19:12

Der er flere sikringer, for de to forlygter kører f.eks. ikke på den samme.

Men jeg tror at hvis det kun er parkerings, for. og baglys, at det er lyskontakten.

mvh dova

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 05-06-05 19:45

kan det være lysfolængerrelæet der kortslutter ,for blinklyset virker kun nogle gange!!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 05-06-05 19:54

Du tager pis på os
alimak

Kommentar
Fra : jeansgade

Dato : 05-06-05 19:57

yep.. ha det godt også doooo vaaaa

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-06-05 22:45

Her er MEGET mørkt !
Her må ha' været slukket MEGET længe !
Gambrinus

Kommentar
Fra : KlausHansen

Dato : 06-06-05 17:05

Tjek pærerne - sikringerne - Relæ'er... Og om der er faldet nogle ledninger af... Hvis det ikk giver det store udslag - måler du spændingen i de strømførende ledninger til lygten.... Det kan være et for stort spændingsfald...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-06-05 22:09

Den skal da blot have en udskiftning af det der er mellem kofangerne..