/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Køb af nyt bundkort og cpu
Fra : Firstbase
Vist : 600 gange
20 point
Dato : 29-09-02 03:59

Jeg overvejer iøjeblikket at købe en Amd 2000+ er der nogen der kan sige mig hvilket bundkort der bedst kan betale sig at købe til en rimlig pris??
Pris:1000Kr

Jeg står med problemmet at jeg har meget svært ved at finde rundt i hvilke bundkort der kan klare hvad osv. så hvis der er nogen der kan forklare mig det vil jeg være glad!!!!

Kan det betale sig at købe denne cpu AMD 2000+ i forhold til en 1800+???

Accepteret svar
Fra : Brian_L

Modtaget 20 point
Dato : 29-09-02 06:54

Hej
Når du vælger bundkort, så skal du tænke på hvad du skal bruge pc'en til, samt hvor længe den skal holde før en ny opgradering.
Det kan ikke betale sig at sparre på bundkortet, da man så måske er nød til at udskifte igen før tid.
I dag vil jeg gå efter understøttelse af: hurtig ram 400 mhz (pc3200), usb2 (hurtigere end firewire), agp8.
Man kan også gå efter et bunkort der under støtter raid på ide hardiske hvis man har brug for det.
Et godt bud kan være: MSI KT4 Ultra (MS-6590), det koster 1100-1200 kr.
http://www.msicomputer.com/product/detail_spec/product_detail.asp?model=KT4_Ultra
Forhandlere af kortet kan du finde på Http://www.edbpriser.dk
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264797964

Med den lille prisforskel der er på 1800+ og 2000+ (ca.200 kr), kan du roligt vælge 2000+.
Springet fra 2000+ til 2100+ er alt for stort (ca. 700 kr).
mvh
Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-09-02 10:54

Firstbase wrote:
> Jeg overvejer iøjeblikket at købe en Amd 2000+ er der nogen der kan
> sige mig hvilket bundkort der bedst kan betale sig at købe til en
> rimlig pris??
> Pris:1000Kr

Jeg vil sige et Asus A7V333. Du kan få det med og uden raid. Mener også der
er FireWire (IEEE1394) på det...

> Kan det betale sig at købe denne cpu AMD 2000+ i forhold til en
> 1800+???

Pris/ydelse vil jeg nok sige nej. Men da det kun drejer sig om 200 kr. ville
jeg nu nok tage den alligevel

--
Martin K

Godkendelse af svar
Fra : Firstbase

Dato : 29-09-02 15:55

Tak for svaret Brian_L.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-09-02 07:39

"Firstbase" <Firstbase.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4%sl9.50778$Qk5.1892566@news010.worldonline.dk...

> Kan det betale sig at købe denne cpu AMD 2000+ i forhold til en 1800+???

Det kommer an på hvad du skal bruge den til.
Hvis du bare skal surfe, emaile og tekstbehandle, så kan det ikke betale
sig.
Hvis du skal redigere/konvertere vide og rendere 3D, så kan du ikke få
processorkraft nok.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/
Nu med mit nye Chieftec røntgen mod.