/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
lydfiler - er det mon problemet?
Fra : jeanette18
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 01-06-05 14:02

Heysa:) Min ven har fået sig en PANASONIC CQ-C1300GN til sin bil. Jeg har så fået til opgave at lave ham en cd med musik. Jeg har overspillet via media player 10 som brændte de valgte musiknumre over uden problemer, men......de bliver ikke afspillet når vi sætter cd-rommen i panasonicen.
Hvad gør jeg evt. forkert?

PS: Radioen afspiller andre musik cd`er uden problemer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-06-05 14:10

Nogle CD afspillere har det ikke godt med brændte skiver. De accepterer kun originale CD'ere. Det kan også være du har brændt med for høj hastighed? Musik CD'ere bør brændes med 1:1 eller højst 4X hastighed, hvis man vil undgå 'fejl'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 01-06-05 14:13

Hvis du bruger Media Player til overspilning, så er formatet på CD skiven WMA, og det skal radioens CD afspiller kunne tilke, for de fleste CD afspillere benytter WAV formatet.

Lars

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 60 point
Dato : 01-06-05 14:25

jeg bruger Nero5 brænderprogrammet,, 'lav audio cd' det fungere fint.
jeg har dårlige erfaringer med mediaplayer.
eks har jeg lavet et par stykker , hvor at indholdet kan ses, spor 1,2,3,,osv. nummerne kan afspilles men der er ingen lyd.
når jeg laver det samme med nero, så virker de, for det meste brænder jeg dem , ved 16X , men det er som molo skriver, mere sikkert
ved 1 - 4 gange hastighed, de bliver bedre brændt, dog tror jeg også 8x er ok.
når jeg bruger 16x, er det fordi at det virker på min egen afspiller, men det er jo ingen garanti, for at de virker på andres,
så prøv først 4x, er det ok så prøv noget højere, men stadig, mest sikkert, ved 1:1.
Forresten så skal det jo være "audio cd" og ikke mp3,wma,,,osv.

Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-06-05 14:38

ok, så vil jeg prøve at benytte nero express og se om det bliver bedre. Panasonicen skulle nem kunne klare opgaven, at afspille disse filer, så vidt jeg kan se det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-06-05 16:34

Efter beskrivelsen på PANASONIC CQ-C1300GN kan de afspille både MP3 WMA CD-R CD-RW, så jeg tror også det er hastigheden på brændingen af cd-en der er problemet. Max 4 x speed.

Fijala

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 01-06-05 17:21

Hvilken nero version kan I anbefale? Jeg mindes at erindre at visse versioner kunne finde på at slette harddisken for dataer.
Måske et link?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-06-05 22:04

nero var bare et forslag, fordi at jeg selv har det,
Hvilket brænderprogram har du ?
den cd du lavede, har du prøvet om den virker andre steder ?
jeg bruger v5.5 og 6.?? på 2 pc'er . begge med win-me.

http://www.nero.com/eng/index.html

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-04-06 01:36

http://www.prcdata.dk se under software

Citat
Nero Express 6.x Multilanguage OEM Suite 1
Incl. manual på den medfølgende CD, virker til alle CD og DVD brændere som er listet på Nero's hjemmeside www.ahead.de

www.ahead.de
http://www.prcdata.dk/ny/ProdFrame.asp?Produktid=41742608
79Kr. ink. moms.

men løningen er måske fundet.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-04-06 01:38

ups ! der skulle stå løsningen, ikke løningen
sorry

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 14-04-06 23:25

Heysa. Det lykkedes desværre aldrig for mig at få det til at virke og i mellemtiden er radioen blevet udskiftet. Jeg gemmer tråden med jeres gode indlæg til næste gang jeg skal forsøge.

God påske:)