/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lumatron HT-AV2
Fra : JBJ05
Vist : 235 gange
3 point
Dato : 31-05-05 15:45

Hej...

Jeg har lige 2 spørgsmål angåene mit anlæg.

1:Det er når jeg spiller en dvd film så begynder mine baghøjtallere at komme med nogle knirkelyde, og nogle gange går de helt ud og lidt efter spiller de igen.
sådan gør de hele tiden.

2:Når jeg smækker en hvilken somhelst cd på hyler der indefra cd skuffen når cd´en begynder at "loade".

Nogle der ved hvorfor? håber i kan svare..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-05-05 15:57

Hyleriet er normalt laseren der er ved at køre sig i startstilling. En CD aftastes indefra og ud, modsat vinylplader.

Dine højttaler problemer lyder som en dårlig/kortsluttet ledning. Prøv lige at checke dine forbindelse (fra Amp'en og til højttalerne).

Kommentar
Fra : JBJ05

Dato : 31-05-05 19:58

Har lige nogle spørgsmål til dig 3773.

mine ledninger sidder fint hvor de skal.

Kan det muligvis være forstærkeren der er brændt af?
hvis det nu er forstærkeren der er brændt af, skulle det så ikke være alle mine højttalere der siger sådan, og burde de overhovedet virke?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 31-05-05 20:02

Næh, det er separate udgangstrin, så et trin kan snildt brænde af uden de andre ryger. Kun hvis strømforsyningen ryger, forsvinder hele skidtet.

At de går ud, og lidt efter spiller igen, tyder på noget protection-noget.

Men antagelig kan det ikke svare sig at lede specielt meget i sådan et apparat - med mindre man selv kan fikse det!

Kommentar
Fra : JBJ05

Dato : 31-05-05 21:50

nej okay....jeg vil heller ikke ofre penge på at få det lavet, dat kan slet ikke betale sig...men jeg regner med at købe en forstæker og sætte den til en anden dvd afspiller jeg har.

men du skal have tak for hjælpen.