/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mus - problem
Fra : BerndJ
Vist : 387 gange
200 point
Dato : 31-05-05 13:39

Har nu i godt 2 år haft en Lifetec LT9470 Wireless Mouse (fra ALDI), som hver dag har fungeret ganske udmærket og helt uden probemer.

MEN: nu er den begyndt at "hakke", gå i stå (eller hvordan jeg nu skal forklare det ??). Jeg kan sagtens bruge den, men det er jo hammer-irriterende. Jeg har naturligvis forsøgt at gøre den rent og har også sørget for at batterierne er opladt.

Er der nogen som har et forslag om hvordan jeg kan få musen til at fungere optimalt igen???

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-05-05 13:42

måske du har fået flyttet din modtager for tæt på en højtaler, det kan godt lave lidt forstyrelser....

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 31-05-05 13:48

Afstanden til den nærmeste højtaler er ca. ½ m (og der er ikke lavet noget om i den tid jeg har haft musen) - men tak fordi du gør opmærksom på det - det er nyt for mig!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 31-05-05 13:50

hej
er der en kugle i den eller er de optisk
hvis der er kugle iden skal du tage den ud og rense de små hjul med en vatpind el.lign.
og sprit
som du beskriver fejlen kan det næsten ikke være andet

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 31-05-05 14:39

He 1133 - den er optisk (wireless).

Kommentar
Fra : Frederik_Gren

Dato : 31-05-05 15:46

Det er enten modtager positionen (som allerede skrevet) ELLER bare batterierne. Nogle mus bruger meget lidt størm, mens andre skal skiftes ret tit. Min mus tilhører den sidste gruppe.

Mvh
Frederik

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 31-05-05 16:18

hej
wireles=igen ledning til mus
optisk=ingen kugle i bunden af mus
er den radio styret eller
er den inferød styret hvis det skal der være fri adgang melem mus og modtager
mvh
ole

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 31-05-05 16:45

Batterierne er genopladelige, dvs. når musen ikke er i brug anbringes denne i modtager-holderen som forsyner batterierne med "ny" strøm.

Musen er infrød styret.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 31-05-05 16:58

HEJ IGEN

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 31-05-05 17:07

hej igen igen
ved ikke hvad der skete
hvis den er infrarød
må der ikke stå noget mellem mus og modtager ergo kan du ikke sætte modtager op på en væg
det er det samme med mange tvér står der en petson i vejen kan du ikke skifte kanal
hvis den er radiostyret går det via radiobølger og der skal man bare trykke og vips lystrer enheden
mvh
ole

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 31-05-05 17:14

hej ole
der står ikke noget imellem musen og modtageren, afstand varierer mellem 30 cm og 50 cm. Systemet HAR fungeret i 2 år UDEN vrøvl.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-05-05 17:36

Er underlaget du bruger den på ensartet/ensfarvet? Ellers kan en optisk mus godt lave krumspring!

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 31-05-05 18:03

Jeg bruger ikke musemåtte, men musen "kører" direkte på den glatte bordplade (lamineret træ, som er hvid).

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 200 point
Dato : 31-05-05 18:29

Og det kan være problemet.
Prøv (og grin bare) at affedte, evt vaske) bordet på området, du bruger musen.
Fedt og sved fra håndroden kan give forstyrrelser.
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 31-05-05 19:51

Tak for svaret leif0149.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-05-05 21:33

jep