/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Billig bilforsikring
Fra : timeglas
Vist : 3200 gange
100 point
Dato : 31-05-05 09:36

Hej med jer.

Jeg har købt en gammel citroen ax 1.4 og er "nybegynder" (har ikke haft bilforsikring før, er 33 år). Er der nogen der kender et billigt sted hvor jeg kan få den lovpligtige ansvarsforsikring? Er villig til også at overflytte indbo mm. hvis det kan gøre det billigere.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 10:06

Min knægt på 20 fik billig forsikring i Tryg.

Prøv at kigge under www.forsikringsluppen.dk

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 31-05-05 10:24

Et andet godt alternativ er Runa Forsikring - de plejer at være ganske billige. Men nogle forsikringsselskaber kører i aldersintervaller, hvilket betyder at andre evt. kan komme med bedre tilbud.

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-05-05 11:14

du skal ikke tage telefon damens svar for gyldigt.. du bliver nød til at tale med en sælger, de kan gi rabat..mange gange lukker hende i reseptionen et standard svar ud for går den så går den..

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 31-05-05 11:18

Vi har selv Tryg, der efter en tilbudsrunde var billigst. Hvis du har kørt i en bil (firmabil, kærestes bil e.ling) tidligere uden at eje den, vil dette også medfører en billigere forsikring nogle steder.

Hørte om Runa Forsikring igår i tv - de skulle være billige, men det kommer vist an på hvilken fagforening man er medlem af.

AMP

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 31-05-05 11:31

Prøv GF-forsikring http://www.gf-forsikring.dk/
De har åbnet op for "Nybegyndere" og giver rabat ,hvis du samler dine forsikringer.
De kører med overskudsdeling således at du får penge tilbage på din bilforsikring.
Du kan højst komme til at betale 25% mere eller få 50% tilbage.
Det er dog aldrig sket at man har skulle betale efter.
Min ansvarsforsikring koster mig ca. 4500 / år
og jeg har fået ca. kr. 1000 tilbage hvert år.
Jeg lavede en skade for et år siden, så jeg er ikke elitebillist.
Der har absolut ikke været problemer med udbetalinger til skader.
For en "nybegynder" vil det dog koste mere.
Forsikringen indeholder også autohjælp.
Gambrinus

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 31-05-05 12:28

Hej
Jeg har trekroner forsikring som virkelig er det billigste jeg overhovedet kunne finde frem dengang jeg søgte som nybegynder. Hér bliver den endnu billigere hvis du samler 2 andre forsikringer hos dem dvs. evt. indbo, ansvar og ulykkesforsikring. Så kommer du meget meget langt ned i pris.

Held og lykke...

Frk. Fidus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 31-05-05 16:43

Lige meget hvad.
Du skal indhente tilbud fra de forskellige selvskaber, før du vælger.
Prisen kommer nok an på, hvor sultne de er.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : timeglas

Dato : 31-05-05 22:57

Tak for svaret Gambrinus. Fik en bedre aftale med GF end den jeg havde liggende til underskrivning, så tak for det.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-06-05 05:58

Kommentar
Fra : dingding

Dato : 24-09-05 13:24

Runa og Gauda er svære at komme ind i, men Lloyd's of London har pt. de billigste forsikringer til førstegangskøbere.
De købes hos www.rasmussenassurance.dk

- jeg har lige forsikret en renault megane 1,4 som førstegangskøber (25 år), jeg fik både ansvar og kasko for 9900,- pr. år uden andre forsikringer hos dem...