/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Lidt trist udvikling her på Kandu.......~
Fra : Eyvind
Vist : 531 gange
500 point
Dato : 30-05-05 21:52

Jeg syntes det er sørgeligt:
at se forskellige brugere blive svinet til - midt i et spørgsmål.
at se brugere svine hinanden til - endda midt i andres spørgsmål.
at Kandu er ved at miste sit gode ry om et godt sted at blive hjulpet.
at man ikke kan udveksle forskellige meninger uden, at tilsvine hinanden.
at det skal være så vigtigt, at kunne stave korrekt.
at vi ikke kan være forskellige i opfattelse, og alligevel tale ordentligt sammen.
at der måske er nogen, som er ved at ødelægge Kandu-conceptet (som er unikt)

Dette er ikke nogen hade/antihade - tråd men bare en betragtning.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-05-05 21:56

helt enig
det er desvære sådan af nogle få stykker kan ødelægge det for alle andre

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 21:58

Jeg kan kun være enig. Men det er IKKE mig der har dømt krig. At nogle ikke kan lide mit sprogbrug, må de selv om. Men det er altså dem der overspammer diverse spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-05 22:02

Jaaaeee Eivind. Men når du kigger tilbage på de sidste 10 mdr. må man vel sige at det ikke er svært at placere hvor skylden ligger.

Man kunne anlægge det synspunkt, at alle bare skulle ignore årsagen til denne ufred, men jeg personligt synes ikke det er rimeligt, at denne terror skal gå upåtalt hen.

Okay, vi er jo så forskellige, men så længe Kanduteamet ikke stiller nogle regler op, der kan regulere denne uhensigtsmæssige adfærd, eller giver os en "ignorerknap" så tror jeg ikke det stopper.

Mvh
Klumme

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 30-05-05 22:04

Desværre Arne.
Det er dig, der er ved at ødelægge Kandu.
Ingen had, bare sørgeligt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 22:05

Det er desværre en udvikling der har stået på i flere omgange.
Når den ene er væk kommer andre til.
Kandu har åbenbart ikke "balls" til selv at holde orden, hvilket jeg iøvrigt tror ville være en uoverkommelig opgave.
Det der kører i øjeblikket er kun med til at gøre Kandu endnu mere utroværdig, da de tilsyneladende bare lader stå til.
I løbet af kort tid vil Kandu udvikle sig til et chatboard som flere andre og stille og rolig dø.
Du kan ikke redde patienter ved at sætte et plaster på - der skal skæres dybt og skabes nogle leveregler der ikke gør patienten syg igen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-05 22:05

Du fatter bare IKKE en skid arne. LOOOOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 22:05

Når en DOVEN folkeskoleelev søger hjælp, synes jeg at de "kloge" Kandu'er burde være klogere end at give ham svarene. Jeg har et eksempel hvor Molo indskrev en hel afhandling. Spørgeren tog denne, udprintede den og solgte den til sine skolekammerater. Det betød at spørgeren blev bortvist fra skolen. Han var dygtig, havde gode karakterer, men han var måske lidt FOR dygtig. Molo's hjælp fik ham smidt ud af skolen. Som Kandu'er skal man IKKE bare hjælpe, man skal squ også tænke.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 22:07

Jeg placerer ikke nogen skyld - men betragter bare det sørgelige syn.
Men lidt selvransagelse er jo aldrig af vejen.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 30-05-05 22:07

Man kan kun være enig med dig i dette, Eyvind og så ellers håbe på at Arne indser at der ikke er nogen ud over ham selv der kan lide hans sprogbrug.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 22:09

Klamme - DU er den største terrorrist - Hvorfor kan du kun se splinten i mit øje, og ikke Pælen igennem dit eget hovede?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-05 22:10

Du fatter bare STADIG ikke skid arne. LOOOOL

Du fatter IKKE, at det er DIG der er KANDUS problem

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 30-05-05 22:11

endnu engang er det vendt til en " vi hader Arne " tråd.. var det mon det Eyvind ville.. jeg tænker lidt over hvem som startede det i denne tråd..det var ikke forhadte Arne.. næææ.. men der er altid nogen som har noget mudder..

hvis det lykkedes at få Arne væk..hvem er så den næste..der skal jo altid være et hade objekt...

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 30-05-05 22:12

Møjn
Nu kommer der så lige et "lille" suk....................
Tror da at de fleste der er ombord på knadu, er voksen mennesker, kan man så ikke bare ignorer, det. For så på et eller andet tidspunkt holder det jo helt op af sig selv. "S"
Jeg skal da også, så lige komme med en, jeg er ingen super staver, for lige den dag var jeg ikke i skole "SS"
Også lige til slut AJ kan nu også stave forkert/forkerdt............................

Møjn )

Kommentar
Fra : Wheel

Dato : 30-05-05 22:12

Møjn
Nu kommer der så lige et "lille" suk....................
Tror da at de fleste der er ombord på knadu, er voksen mennesker, kan man så ikke bare ignorer, det. For så på et eller andet tidspunkt holder det jo helt op af sig selv. "S"
Jeg skal da også, så lige komme med en, jeg er ingen super staver, for lige den dag var jeg ikke i skole "SS"
Også lige til slut AJ kan nu også stave forkert/forkerdt............................

Møjn )

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 22:13

Man har lov at sige hvad man mener - men man har ikke lov at mene hvad andre skal sige.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 22:15

Sige hvad andre skal mene - sorry

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-05-05 22:15

Nemmerlig Eyvind! Jeg er 100 % enig i din betragtning... !

Her har ellers været så hyggeligt at være..æv bæv...

Vaxen

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-05-05 22:16

klumme>>nu vil jeg jo nok lyde lidt grov
det er ikke personligt , men som sagt før ligner det mest en børnehave , og lige netop du er ved at bevise det
ser jo ud til at din hjerne ikke kan rumme et større ordforråd end 2 linier
kan du ikke selv høre hvor dum du er at høre på

ja, jeg kan også være grov en gang imellem, når folk selv lægger op til det

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 22:17

En hyggetråd er som jeg opfatter det..............meget sjovere, og skåner måske også tastaturet en smule.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-05-05 22:19

GLÆD JER

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-05 22:24

Uha uha Blir du grov bredker LOOL

Joo jeg kan sagtens producere mere end 2 liniers indlæg, men lige netop i denne situation, var det afgjort ikke nødvendigt med mere.

Men når du nu er så grov, må det vel være mig tilladt at give lidt tilbage.
Bredker.... Hvis jeg laver længere indlæg, så har du mistet orienteringen inden du når til 4 linie.

Hvorforskal du forresten hele tiden "tæske" på de stakkels børnehavbørn. Hvad fa... har de gjort dig

Sjovt med din sidste sætning

Citat
jeg kan også være grov en gang imellem, når folk selv lægger op til det

Det er netop det der er årsagen til ufreden på Kandu. Een lægger op, og andre giver tilbage. Kan du finde ud af hvilket ben du vil stå på?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-05 22:25

Citat
Når en DOVEN folkeskoleelev søger hjælp, synes jeg at de "kloge" Kandu'er burde være klogere end at give ham svarene

For det første er det ikke op til nogen at dømme, hvorvidt det er en doven folkeskoleelev.
Jeg synes de fleste her er gode til at skelne rigtige spørgsmål, og så dem der stilles "for sjov" , hvor man kan tage lidt "gas" på spørgerens seriøsitet.

og en ting er så, at nogen ikke vil hjælpe en "doven" skoleelev, som du kalder det (ikke overraskende skulle der kobles et nedsættende ord på), men ville man så bare lade det blive ved det, i stedet for at tordne frem i tråden og tilsvine spørgeren og dem der tillader sig at kommentere spørgsmålet. For det er i hvert fald ikke klogere end at prøve at besvare spørgsmålet.

Jeg for står godt Eyvinds synspunkter som lægges frem her, men jeg ved sågu også, at ikke ret mange her inde vil finde sig i visse ting, uden at tage til genmæle.

mvh dova

(Og arne fatter som sædvanligt ikke, at det netop er hans sprogbrug der har "dømt krig" mod ham (mangler en ryste-på-hovedet-smiley)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-05 22:27

Nå men nu vil jeg forlade HyggeEivinds tråd. (kigger måske ind senere)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-05-05 22:30

Tjah den unikke Kandu koncept er efter min mening ødelagt, eme!! Selv ikke Ram og Frida kørte deres krig over i alle katagorier på Kandu! Jeg må indrømme at min lyst til at være på Kandu efterhånden er på nulpunktet, for hvorfor deltage i et forum man bliver deprim af!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-05-05 22:31

Hej Eyvind
Jahhh---de er der med det samme.
Jeg følger altid med i linkene (mere eller mindre) og jeg er af præsis samme opfattelse som dig.
Dog tror jeg stadig at man kun kommer det til livs ved at tie det ihjel.
Det er lidt trist, for kandu har ellers til tider, været et rart sted at være.
I håb om snarlig bedring (er jo sket flere gange før)
dabj

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 22:32

Klamme Klumme -- Kan du ikke indse hvor fladt dum du er??? bredker kommer med én indsigelse imod dig, og straks svarer du igen med at overbeskide manden. Som tidligere sagt: DU er den største pestbyld på Kandu.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 22:33

Jeg kan udveksle meninger og synspunkter uden at svine nogen til

Nogen kan svine meninger og synspunkter til uden at 'udveksle' nogen

</LOMMEFILOSOFFEN>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 22:36

En gang imellem er det måske en god idé at kigge i et spejl - og måske sige til sig selv:
"hva' er det du har gang i makker"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 22:38

I øvrigt har Klumme i en anden tråd sagt at han synes at det er helt fint at have mange forskellige profiler, så kan man nemlig gemme sine forskellige svinske menneskelige sider bag hver sin profil. Ergo: Klumme er psykisk syg i hovedet.
Enhver der indrømmer at man har forskellige personligheder og synes at det er OK at gemme dem bag forskellige Cyber-profiler er pr. definition SINDSSYGE.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-05 22:40

Åhhh kigger lige ind igen LOOL

Lillearne. LÆS FOR HELVEDE HVAD DER BLEV SKREVET AF BREDKER:
Citat
ser jo ud til at din hjerne ikke kan rumme et større ordforråd end 2 linier
kan du ikke selv høre hvor dum du er at høre på

Kalder du det for en indsigelse???? LOOOL det fortæller ret meget om dig. Ikke noget der ikke var kendt, men nu er det bekræftet endnu engang. LOOOL

Good Najt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 22:40

[hør] arne.jakobsen -> Har du læst : Eramus Montanus ...af du ved vel hvem ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-05 22:42

Du har da ret i din sidste kommentar lillearne. Hils bl.a. JA fra mig LOOOOL

Krummen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 22:42

Jeg ved snart ikke; hvem der er præsten og hvem der er Rasmus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 30-05-05 22:43

bortset fra at ordene ældre og gamle lige bør have fællesnævneren ALLE - så synes jeg lige frk. fidus har skrevet noget der burde overvejes

http://www.kandu.dk/dk/tip/11458

***** til frk. fidus

Accepteret svar
Fra : maj_britt

Modtaget 510 point
Dato : 30-05-05 22:43

Har man ikke noget godt at sige om andre, så hold mund.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-05-05 22:44

Hvis du vil freden, så skal du ikke gå i krig !!!

Her på kandu.dk er der mange der siger de vil have fred, og det bliver gjort ved at bekrige....er det logisk ???

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 22:45

Citat
at se brugere svine hinanden til - endda midt i andres spørgsmål.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-05-05 22:45

Jakjoe>>> Nej, det er godt nok ikke logisk - jeg fatter det heller ikke...

Vaxen

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-05-05 22:48

inden kandu springer helt i luften
det gælder alle parter , da både arne , klumme og flere andre er så meget oppe at køre , så det går helt galt nu
er vi nok mange der har et ønske om at i kunne lave en aftale og at inorere alle provokationer
prøv det en tid (ikke kun i aften)
se om vi ikke alle kunne tænke os om , og få dette til at køre , er der noget at kritisere , så kom med det på en diplomatisk og stille måde , og den der kritiseres skal ikke automatisk svare igen, det gælder alle
mon ikke det vil hjælpe en del hvis alle gav alle en chance

PRØV DOG

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 22:50

Klumme - Gu var det da en indsigelse. De eneste der ikke kan se det er jer. Men I HAR jo også bevist at I er sindssyg (Paranoid = 2 personer i samme krop)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 22:56

bredker -> Ja, men det gør du da bare

Jeg skal da ikke holde dig tilbage

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 22:57

bredker - Du har ret, men når jeg går ind i et helt alm. spørgsmål for at hjælpe og svare, går der kun et par minutter før Flash77 eller Klumme er der. De har ingen kommentarer til spørgsmålet, KUN lort overfor mig. Hvor rimeligt synes du at det er? Jeg vil ikke linke, for du kan selv bruge Kandu's søgemulighed. Søg på Klumme eller Flash77, så finder du deres svinske væremåde.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 22:58

Tja når selv Molokyle ikke kan finde ud af det
http://www.kandu.dk/dk/spg/67872#728324
er det nok på tide at lukke spørgsmålet

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 23:02

Det er altsammen meget muligt, men nu går jeg altså i seng og sover på det

Takuss

</KUNAAT>

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-05-05 23:03

det gælder alle , jeg siger dette ud fra denne tråd , samt et par andre jeg har bidt mærke i
hvordan i har behandlet hinanden i andre tråde jeg ikke har været med i , blander jeg mig ikke i
da jeg kommenterede her første gang, var det pga at jeg har set andre tråde også hvor det har udviklet sig til personforfølgelse
hvordan i hverisæt taler andre steder , har jeg ikke lagt mærke til , men lige nu er alle parter oppe og køre , så ingen kan undsige sig i at tale grimt

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 23:04

Tak for svaret maj_britt.
Citat
Har man ikke noget godt at sige om andre, så hold mund.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-05-05 23:06

en ting mere
jeg vil hverken sige for eller imod nogen af jer , da jeg ikke har noget udestående med nogen herinde
lyder mest som ingen kan sige sig fri for at overreagere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 23:06

Og tak for en rimelig god snak.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-05-05 23:08

Så vil jeg da liiige sige:

på trods af alt - jeg håber, at Kandu igen bliver et rart sted at være - Jeg synes langt de fleste profiler - mennesker - der huserer her er rare og hjælpsomme, sjove og underholdende - det ville være så ærgerligt om det blev helt ødelagt...

Skal vi ikke bare være glade....

En hilsen til jer alle!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 23:09

[hør]bredker-> Inden jeg falder helt i søvn : Hvad er det for noget sludder og vrøvl ..rent ud sagt :

Citat
ingen kan undsige sig i at tale grimt

Hvis du mener undertegnede ? Kunne en uddybning af dit postulat være vedkommende og ønskelig. Gerne ifølge; en eller anden form for dokumentation ?

</FULDAFFORUNDRING>

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 30-05-05 23:10

Jeg fatter ikke, at klogearne ikke bliver smidt på porten.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-05 23:10

Inden Kandu springer i luften, så prøv at lave en aftale om at ignorere alle provokationer

Nu skal jeg prøve, lidt diplomatisk at forklare hvad der så sker, skal nok lade være med at komme med grimme ord, og uden at sætte navn på nogen:

Så vil der ske det, at der sidder en selvbestaltet diktator, der ikke lader en vis person fra historien, meget tilbage at ønske.
og den diktator vil sidde og gnide sig i sin lange krogede fingre, over at det endelig er lykkedes ham at få undersåtterne til at, enten fise af eller, HOLDE KÆFT og følge retningslinierne som udstukket og formet af vedkommende selv, fordi undersåtterne langt om længe så hvem der var den sande Kandu-hersker.
Og storhedsvanviddet vil ingen ende tage. Man vil kunne høre en selvtilfreds skryden så langt som til månen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-05-05 23:11

Emesen - Hvorfor er det så svært for dig at forstå, at alle de idioter/psykopater der er blevet smidt ud af kandu, kommer tilbage????

Hvorfor er det så svært at læse deres kommentarer, og så sige: De ord kender jeg. Den måde at bruge sproget på, kender jeg. Og så lægge 2 og 2 sammen. Når noget lugter af LORT, så ER det squ LORT.

Eyvind/Emesen: Din bevidste/ubevidste ligegyldighed er medvirkende til balladen.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-05-05 23:11

Lige en indsigelse til lillearne inden der skal betales LOOL

Arne...... det ser jo ud til at din hjerne ikke kan rumme andet ordforråd end de beskidte - kan du ikke selv høre hvor dum du er at høre på

Og NU er det GOOD NAJT

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-05 23:12

Citat
ingen kan sige sig fri for at overreagere

..er mere af samme skuffe.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 30-05-05 23:13

Uden tvivl er der nogen her på Kandu (der er vist mere end en, men jeg undlader at sætte navne på), der ikke kan beherske sit/deres sprogbrug og som måske har en sygelig trang til at hævde sig selv uanset metoden - jeg vælger normalt at undlade deltagelse i denne form for disput, for det fører ikke til noget godt.

Hvis vi alle koncentrerede 100 % om spørgerens emne og ignorerede andres opførsel, kunne det jo være at al dette kævl stopper af sig selv.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-05 23:17

Citat
Eyvind/Emesen: Din bevidste/ubevidste ligegyldighed er medvirkende til balladen.

Og så fik eme lige en over nakken,

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 30-05-05 23:17

ok, jeg opgiver
kan se at personhadet ved et par enkelte herinde er så stort at de IKKE VIL prøve , men kun er her for at provokere , netop den type er der ikke mange der har respekt for
så gider ikke dette mere , så kobler mig helt af tråden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 23:21

Øhaæm - det forstår jeg ikke, men hvis det er tilfældet vil jeg da gerne undskylde her med det samme.

Jeg nåede ikke at slukke for dyret.

PS. husk at kigge lidt i spejlet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-05-05 23:25

Dova - det gør kun ondt at få en over nakken.....................hvis man ved at det er berettiget.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 30-05-05 23:27

hvorfor fan... skal alt den ævl og kævl nu til at begynde igen. vi har mistet mange gode deltagere på det grundlag.
Og må vi så lige bede om et ordentligt sprogbrug, og ikke blive uforskammede bare fordi andre har en anden mening.
Arne's sprogbrug er i.h.t. min grænse nået, og jeg holder mig for eftertiden væk, når jeg ser at arne deltager i en tråd.
Har tidligere holdt en pause på over 8 mdr. (deltog dengang under nick'et: Catbody), men er vendt tilbage, da jeg gerne vil hjælpe af fattig evne, og selv er glad for hurtig og seriøs hjælp (og så er det gratis)
Så moderering sprogbruget, tænke sig om og kom med argumenter i stedet for den tilsvining og ubehøvlet/svinsk sprogbrug som åbenbart er en "naturlig" tone fra nogle.
Jeg abonnerer ikke mere på denne tråd.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 30-05-05 23:32

Fra : arne.jakobsen Dato : 30-05-05 21:58
"Jeg kan kun være enig. Men det er IKKE mig der har dømt krig. At nogle ikke kan lide mit sprogbrug, må de selv om. Men det er altså dem der overspammer diverse spørgsmål."

Arne det er jo ikke helt sandt...
du har da i denne http://www.kandu.dk/dk/spg/67274 opført dig pænt grimt, og uden relavans til emnet dog skal du forsvares med, at det ikke var dig der startede med at gå uden for emnet men "creamygirl", dog var dit sprogbrug ikke lige det kønneste...

men jeg forstår nu heller ikke hvorfor man ikke kan holde sig til emnet, istedet for at ødelægge en tråd så folk ikke får deres svar.

D9N

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 30-05-05 23:35

Vi elsker at hade. Det ligger til menesket... så bliver nok aldri anderledes.
Vi elsker også at tilhøre en gruppe, derfor søger vi at finde en synder, som vi i fællelskab kan hade.
Sørgeligt men sandt.... Nohting we can fucking do about it.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-05-05 23:42

D9N

Vel gjorde jeg ej! (startede med at gå uden for emnet)

Du siger dermed, at man blot skal finde sig i, at få tildelt et "hold mund" eller "hold kæft" hver gang man kommenterer i en tråd!

Tro om. Jeg gider ikke finde mig i det. BASTA

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-05-05 23:56

"det gør kun ondt at få en over nakken.....................hvis man ved at det er berettiget"

Eme, det tror jeg så ikke på, snarere tvært imod

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-05-05 00:00

Citat
Du siger dermed, at man blot skal finde sig i, at få tildelt et "hold mund" eller "hold kæft" hver gang man kommenterer i en tråd!

Tro om. Jeg gider ikke finde mig i det. BASTA

Ja, eller det der er værre end "hold kæft".

Jeg lader mig heller ikke træde under fode på den måde

Kommentar
Fra : svampe.arne

Dato : 31-05-05 00:01

D9N

Begå nu ikke samme fejl som Arne, for han læser også kun hvad han selv vil.
Så det vil klæ' dig at stikke creamygirl en bette undskyldning.

Mange af Arnes urimeligheder kan man læse på www.svampearne.webbyen.dk
idag med 52 besøgende, så klogearne er åbenbart et interesant tilfælde

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-05-05 00:06

Du godeste AJ. Hvis nogen er paranoid, så er det dig..
Forresten mixer du skizofren og paranoid godt og grundigt sammen

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 31-05-05 00:11

Klumme din ½-hjerne. Du kalder mig lille Arne. Jeg måler 192 cm. Og vejer 90 kg. Vil du noget, så kom an.

Og hvis du med "lille" hentyder til min hjerne, så bevis at din er større end min.

Du kan ingen af delene. DU ER SYG.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-05-05 00:15

Creamygirl og svamearne
kig i tråden

Kommentar Accepter som svar

"Fra : creamygirl Dato : 21-05-05 20:13
RouladeArne, du bliver ved! ..Hold din mund
"

kan vi blive enige om at dette er første indlæg der blot er en tilsvining uden at omhandle emnet ??

så nej ingen undskyldning der, og læs så det der bliver skrevet før i kommenterer.

D9N

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-05-05 00:17

og svampe arne... bemærk venligst at jeg ikke forsvarer arne .... men blot gør opmærksom på at han ikke er den eneste der ikke kan styre sit sprog og holde sig til et emne...

precist som creamygirl heller ikke kan ...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-05-05 00:28

Jeg forbeholder mig ret til at skrive holde mund til en profil, der skriver hold mund til mig..Jeg er fløjtende kold overfor, hvad du og andre mener om det. Sådan er det, og det bliver ikke anderledes..

Desuden er Aj blevet en ren mester til at skrive et eller andet, der har relevans til spørgsmålet for blot i samme indlæg at svine en eller anden tilfældig bruger til!

At du så mener det berettiger ham fritaget for at få svar på tiltale er dit valg. Det mener jeg IKKE. Jeg vælger min måde - du vælger din.

Og jeg har ikke forlangt nogen undskyldning, så gem du endelig den til en anden, der har mere brug for den..

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-05-05 00:35

Creamygirl ... hvor mener jeg det berettiger ham til det ??

""Fra : D9N Dato : 30-05-05 23:32

Fra : arne.jakobsen Dato : 30-05-05 21:58
"Jeg kan kun være enig. Men det er IKKE mig der har dømt krig. At nogle ikke kan lide mit sprogbrug, må de selv om. Men det er altså dem der overspammer diverse spørgsmål."

Arne det er jo ikke helt sandt...
du har da i denne http://www.kandu.dk/dk/spg/67274 opført dig pænt grimt, og uden relavans til emnet dog skal du forsvares med, at det ikke var dig der startede med at gå uden for emnet men "creamygirl", dog var dit sprogbrug ikke lige det kønneste...

men jeg forstår nu heller ikke hvorfor man ikke kan holde sig til emnet, istedet for at ødelægge en tråd så folk ikke får deres svar.

D9N

""

undskyld men du gider så ikke læse hvad der står i indlægget, men blot kommentere dit navn... det siger vist alt om dig.

hold dig venligst til emnet i de tråde jeg opretter for fremtiden, eller hold dig ude af dem, for du viser helt tydeligt hvad du er ude på.

D9N

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-05-05 00:41

Jeg forbeholder mig også ret til at deltage i præcis de tråde der passer mig..

Der findes ingen udnævnte DIKTATORER på kandu *S*

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-05-05 00:46

creamygirl

det er muligt , men så lad være med at pudse din glorie når du er så glemsom at du får en ankelring

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-05-05 00:54

Nå, du spørger jo om noget!

Citat
Fra : creamygirl Dato : 21-05-05 20:13

RouladeArne, du bliver ved! ..Hold din mund

Citat
kan vi blive enige om at dette er første indlæg der blot er en tilsvining uden at omhandle emnet ??

NEJ

Forklaring: Fordi jeg har haft et indlæg i tråden, hvor Arne beder mig holde min mund.

Arne får svar på tiltale.

Mere endnu

Citat
hvor mener jeg det berettiger ham til det ??

Sorry, i min sølle glorietilstand tolkede jeg din udtalelse til AJ

Citat
dog skal du forsvares med, at det ikke var dig der startede med at gå uden for emnet men "creamygirl"

som værende et klap på skulderen, fordi han magtede at holde sig til emnet - og samtidig bede en anden deltager i tråden om holde sin mund..

Plingeling i mine små ører, men sikkert fint i dine

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 31-05-05 00:59

Vær du bare glad for, at AJ endnu ikke har kommenteret du er en ½ hjernet fissehøg - og ikke kan en skid set i lyset af, hvad der står af point på din pointbog..

Du har noget til gode

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 31-05-05 01:43

Pointbetaling værd for at læse det her. Præcist som dollars, det kommer til at tage 100 år at finde ud af hvem der er skurke og hvem der er helte!

Bare ærgerligt, at både Creamy, Arne m. fl. er gode at have i Kandu, de mener hvad de siger

Tror alligevel jeg holder mig til Kelld og Molo - De er sjovere )

Knus Ripley

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 08:08

maibritt

Du skrev:
"HVIS denne påstand er korrekt, så har arne 100% ret, samme person forpestede også luften på tv2 spil under en BUNKE forskellige nicks"

LOGIKKEN maibritt.... hallåååå...... hvad og hvor er logikken i dette??

Hvad har arne ret i??? Jeg kan kun se at fjolset lillearne krampagtigt, men mislykket, forsøger at fjerne fokus fra sin egen modbydelige adfærd.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 08:17

Tja, Klumme, hvis du IKKE kan se, hvad jeg mener ,AJ har ret i, så kan jeg ikke hjælpe dig.

Men jeg kan se, at AJ i den grad bliver jagtet herinde, ikke at det er et forsvar for hans ubehagelige sprogbrug, det opponerer jeg selv over, men mange bærer ved til det bål.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 08:28

Maibritt

Du behøver ikke hjælpe mig, men du kan da i det mindste forklare hvad du mener.

Hvad har det med Kandu og lillearne at gøre, at der muligvis er sammenfald med det du har oplevet på tv2 spil. Det ændrer sgu da ikke på det uomstødelige faktum, at lillearne terroriserer Kandu med sin modbydelige adfærd, og forsøger at aflede opmærksomheden fra sig selv.

Uanset hvad denne svampe.arne - arne.svamp - proff.svamp skriver her eller andet sted er lillearne sgu da en Kandupestillens, som aldeles ikke bliver "jagtet", men selvforskyldt bliver taget i skole og belært om at han bør ændre stil eller skrubbe af.

Så forklar lige hvad lillearne har ret i....hvis du da overhovedet selv ved det LOOL

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 08:40

Man kan godt "belære" andre på en pænere måde end der bliver gjort her. Der er ingen grund til at beskylde en person for at være nedladende og modbydelig og så selv falde i den grøft, klumme.

Man kan også bruge det gode gamle trick, ignorer personen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 08:42

Jeg kan godt se hvad du mener Maj_Brit.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 08:49

Ja det kan man da, men vi er jo forskellige, og du har vel ikke patent på hvilken måde der er den rigtige. Samtidig er der bredt erfaringsgrundlag for, at AJ ikke fatter en skid uanset hvor pænt der tales til ham. Det har adskillige forsøgt, men 0 succes.

At ignorere AJ har været forsøgt, men lige lidt hjælper det. Han fortsætter ufortrødent sin tilsvining af alle der ikke lige skriver i den stil og tone som han finder er den eneste rigtige

Den altafgørende forskel på AJ og mig er, at han sviner ALLE til, mens jeg udelukkende retter mine ord mod ham.

Men tænk, gør og skriv hvad du vil..... Jeg ændrer ikke min adfærd i forhold til denne psykisk syge pestbyld

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 08:53

Det glæder mig, Eyvind og tak for accepten af mit svar, min salige afdøde mor lærte mig den holdning ( at jeg så også kan kamme over, det er en anden siden af sagen, husk nu på at det er menneskeligt at fejle, men guddommeligt at tilgive).

Vi kan ALLE komme til at smide en finke af panden, men ingen behøver at trampe rundt i samme sag i månedsvis, som man åbenbart ynder at gøre i denne sag med nye tråde konstant, tråde, der UDELUKKENDE har til formål at gå efter en person.

Blot min ydmyge holdning.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 08:59

Klumme, vi er forskellige som mennesker, ja da, men det ændrer nu ikke på det faktum at god opdragelse ER god opdragelse og udtalelser som "psykisk syge pestbyld" indgår vist ikke i god opdragelse eller hvad?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 09:07

Okay. Jeg vidste ikke, at du er den som sætter nnormen for hvad der er god opdragelse. WHOWWW

Nu er det vel nogle år siden din mor belærte dig om hvad god opdragelse er, og en del er ændret i mellemtiden. Bl.a er tonen blevet mere rå og uforsonlig, og hvis du tror at det stopper dette ved at vende den anden kind til, så tar du fejl.

At jeg kalder AJ for psykisk syge pestbyld kan du dele op i 2 sektioner. Psykisk syg, fordi ingen der er raske i hovedet konsekvent fremturer på hans måde mod ALT OG ALLE, og pestbyld som en matafor for noget der er ubehageligt og blot skal bortskæres.

Og så kan du og jeg vist ikke komme meget længere i dette sp.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 09:17

Et lille forsigtigt spørgsmål til Klumme:
Du er vel ikke også AJ...............................og vi er til grin.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 09:20

Gu er I da til grin LOOOOL Emesen

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 09:20

Du beviser da fint , hvad god opdragelse IKKE er.

Tja, mine unger ville nu aldrig bruge et sådan sprog, UAGTET om tonen ude i samfundet er rå og uforsonlig. Det er jo et spørgsmål om god opdragelse.

Nej, vi bliver ikke enige, og det er godt nok, det ville nemlig bringe mig ned på et plan, hvor jeg ikke ønsker at være. ( Man kan komme langt med sarkasme).

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 09:27

Nej Emesen. Alvorligt. Jeg er IKKE AJ, men lidt til grin synes jeg nu I er.

Det skal forstås på den måde, at jeg ofte har set velmenede brugere i et pænt sprog har forsøge at kalde AJ til orden, men alle har på et eller andet tidspunkt fået en af hans verbale svinelussinger tilbage. Senest i denne tråd, hvor psykopaten snurrede på en tallerken og ragede dig een på bærret. Nu ved jeg godt at du ikke tar dig det så nært, men det ændrer ikke det faktum, at sån' er hans adfærd.

Jeg fosøger så på min måde at at provokere en "løsning" frem, og jeg ved da godt at ikke alle er enige med mig i metoden(de aner ikke at det er en metode lol), men det får være. Vi er IKKE ens, og handler og reagerer ikke ens. Samtidig er der en klar taktik bag mit sprogbrug som jeg er sikker på fører til et resultat, som Kandu er tjent med.

Bedste hilsener
Klumme / Krummen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 09:29

Du er sød og velmende maibritt, men du skulle nu ruste dine unger til den virkelige verden. Når de kommer fra din drømmeverden, så får de et chok.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 09:30

Hov der var en stavefejl..... velmenende skulle der stå, men den ordner AJ LOOL

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 09:35

Tja, mine unger er 25, 20,10 og 7½, og måske vi bare bor et sted, hvor man opfører sig pænt.

Og man ændrer nu ikke en persons adfærd ved at oprette en hadeside, lange ud efter vedkommende, lave tråde om samme og hvad der ellers har været forsøgt.

Som du selv skrev: du ændrer ikke din adfærd, hvorfor tror du så han gør?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 09:37

Maibritt.

Har ikke mere tid nu, men skal nok lige vende tilbage .......

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-05-05 10:59

maj_britt nej jeg tror det har noget med opragelsen at gøre, vi er nogen der er opdraget til at tale pænt til andre, uanset hvad de ellers siger, man skal jo være mindst 2 for at diskutere (med mindre man har en sygdom) .

men uanset hvad man syntes om folk er det da ik for meget forlangt at styre sit sprog, hvilket jeg også prøver at lære min søn på 12, der er ved at forstå det, i modsætning til de børn det handler om her *G*

D9N

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 11:09

Enig, D9N, det er udelukkende et spørgsmål om værdier og opdragelse.

Argumentet om at tonen er blevet mere rå, er da den dårligste undskyldning, jeg endnu har set for selv at køre løs i det sprog.

Har I "voksne" tænkt på ,at der blandt brugerne her kan være børn ,og hvordan kan I forsvare at skrive sådan, med den tanke i baghovedet?

Engang fik man vasket munden med sæbe, når man brugte grimme ord, måske en del herinde skulle overveje at gøre det

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 31-05-05 11:12

*leder efter arne'rnes sæber*

oO mon 5 kg er nok ??

oO skal man bruge en børste eller en grydesvamp ??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-05-05 11:51

Citat
Vi kan ALLE komme til at smide en finke af panden, men ingen behøver at trampe rundt i samme sag i månedsvis, som man åbenbart ynder at gøre i denne sag med nye tråde konstant, tråde, der UDELUKKENDE har til formål at gå efter en person.

Ja, selvfølgelig kan man det, og ingen behøver trampe rundt i månedsvis, det er da for så vidt også rigtigt, men til vores forsvar, over for dem der er rimeligt nyankomne her på Kandu, eller som kun lige dukker op i "Nu-skal-AJ-have-på-puklen-igen-tråde" for at vise deres forargelse, vil jeg da gøre opmærksom på hvornår den "grusomme personhetz" som nogen kalder det, startede.

Det gjorde den såmænd allerede 2-3 dage efter AJ blev bruger.

Såmænd i en tråd der af en anden Kandubruger blev oprettet for at byde manden pænt velkommen

Og derefter kørte det bare derudaf, at visse brugere ikke kunne tillade sig at skrive et tip, komme med emnerelevante kommentarer i et spørgsmål, eller visse spørgsmål der blev stillet, uden at AJ straks var der, enten med kommentarer/formodninger om brugernes person, at kommentarer/spørgsmål var usaglige, direkte indblanding i spørgsmål for at beskylde nogen for at være pointjægere, o.s.v.

Jeg kan godt følge nogen i, at hvis de kun dukker op i de her rimeligt nye tråde og ser hvad AJ's tilstedeværelse afstedkommer, at så lyder det ikke pænt og kan minde om forfølgelse, men gå knapt et år tilbage, find de første tråde AJ deltog i, og følg profilen op til nu.
Det er et problem der kun er accelleret i takt med, at AJ er kommet højere og højere op på statistikken herinde, for ham betyder det åbenbart uendeligt meget, at være "dygtigere" end andre, og at man derved er et bedre menneske der kan tillade sig at sætte reglerne herinde på siden.

Og at man gerne skulle kunne være her, uanset hvam man er, og hvilke synspunkter man har, hersker der ingen tvivl om, men det kan ikke være rigtigt, at en person vil have lov til at bruge et så latrinært sprog og sætte sig til dommer over andre brugeres kompetencer, uden at det afføder en vis modstand.
Og denne modstand, udtrykkes på forskellig måde, og ja, ikke lige pænt og seriøst fra alle parter.

mvh dova

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 12:23

Jeg har set div. tråde, hvor omtalte herre går langt over stregen.

Det mest korrekte er vel, at klage til kandu HVER gang, det sker. Jeg mener, ALLE i tråden sender en klagemail, det vil de næppe sidde overhørigt.

200 -300 klager pr. uge, afgang med dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 13:31

Eyvind/emesen

Du har været bruger på kandu i så lang tid. I den tid er der ikke sket nogen forandring. Det er kun brugernavnene, der er skiftet ud.

Til andre, der deltager i denne tråd:

arne.jakobsen fik en hyldest velkomst af nogle af brugerne. Det viste sig hurtigt, hvad han gik op i.
Point og at irettesætte andre brugere.

Et eksempel på point

Citat
arne.jakobsen Dato : 11-08-04 23:43

Hej Sydabe! Nu HAR du jo forlængst fået svar på dit spørgsmål. Håber du fik glæde af det. Men husk lige for en ordens skyld at acceptere et af svarene, så spørgsmålet kan blive lukket, og den person der gav det bedste svar kan få de udlovede points!

http://www.kandu.dk/dk/spg/42201

På daværende tidspunkt havde arne.jakobsen været bruger på kandu i 14 dage. Han havde ikke tidligere deltaget i tråden.

Sådan startede han med at "tjene" point.

Hans opførsel på kandu har bestemt ikke udviklet sig til det bedre.

Citat
"Lidt trist udvikling her på Kandu.............."

Ja en trist udvikling, som kandu på nuværende tidspunkt ikke gør noget ved.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 13:35

Citat
Medlemsstatus Vis historik

Status Værdi

Første login 29.07.2004

for arne.jakobsen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-05-05 14:16

Ja jeg var en af dem der bød AJ velkommen i denne tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/46262 desværre viste det sig hurtigt at det drejede sig om point som ans skriver - ubrugelige point som ikke kan bruges til noget som helst.

Men allerede i denne velkomsttråd viste AJ at han nok skulle sætte dagsordenen for hvilke tips man kunne skrive, i en kommentar til jernladyen
Citat
: arne.jakobsen Dato : 01-08-04 20:33

Til alle læsere af denne tråd. Jeg har lige modtaget oplysning om at Jernladyen har indtastet et tip. Har været inde og læse det. DET ER IKKE ET TIP, DET ER ET POLITISK STATEMENT!. Om jeg er enig eller ej, er sagen uvedkommende. Men hvis noget sådant forekommer på denne side og KANDU.dk IKKE er i stand til at dæmme op for det, så forsvinder jeg lige så hurtigt som jeg kom pludseligt! Sørgeligt men sandt.

1 Kommentar

Fra : Jernladyen Dato : 01-08-04 20:39

Til arne.jakobsen.
Det er nu nærmest en artikel fra ekstrabladet. Så kan folk jo reagere som de vil. Er du ikke noget sart?
Du vil sikkert trives godt med dem der råber på kandu konstant, for at de skal gøre dit eller dat. Bevar mig vel.
Jette

- da havde han været på kandu i 2 dage, og jeg skal love for at Jerladyen fik ret. Desværre levede han ikke op til sin "trussel" til Jernladyen om at forsvinde igen.

Så emesen jeg er stort set enig med dig, men sålænge AJ ikke skriver ordentlig til andre brugere og har egntlig aldrig gjort det - vil denne ufred blive ved. Men det ved du jo godt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : dova

Dato : 31-05-05 14:20

Tjae, som forlængelse af ans' seneste 2 kommentarer, kan jeg da citere fra www.kandu.dk/dk/spg/47349 fra d. 16/8, hvor jeg på min kommentar til en spørger, der efterlyste gode tips til hvordan man fanger aborrer i Randers Fjord, var "skyld" i følgende angreb:

Citat
Fra : dova Dato : 16-08-04 20:11

Gammeldags krog med orm og en prop/flåd

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 16-08-04 20:20

Dova -> Ja, det var da et bud, hvis du absolut vil jagte point! Men helt ærligt: Tror du ikke spørgeren SELV har overvejet en så simpel løsning!

1 Kommentar

Fra : BjarneD Dato : 16-08-04 20:49

Er jeg nu en djævel fordi jeg er lyst/hyggefisker, hva' Arne?
Dova's hyggelige fiskemetode lugter ikke af pointjagt, men af, at der er en der kan lide at hygge sig i naturen med en fiskestang.
Jeg lader tit et flåd dive fra båden når jeg har sat stævnen ind i sivene, men fanger sjældent noget på den måde.
Jeg har for øvrigt fanget en 110 cm. gedde på regnorm i det vi kalder den gamle sejlrende ved Tjærby Bredning, og det tog 20 min. at få den ind på en 0.25 line, spændende.

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 16-08-04 20:56

NEJ BjarneD. Det var bestemt ikke DIG der var en Djævel. Det har du misforstået. Da djævlesmileyen var det sidste i svaret, var det en slags signatur der skkulle betyde at MIT svar var en smule djævelsk. Men jeg vil fastholde min kritik at dova. Alt for mange af hendes svar, bærer tydeligt præg af, at hun ikke har en 's chance for at svare på spørgsmålet, og KUN henviser til en side hun har fundet på Google.dk. ALTSÅ en rigtig Point-jæger!

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 16-08-04 21:04

OG, uanset hvad der bliver spurgt om på et plenum, der drejer sig om Lystfiskeri, er det på det nærmeste en fornærmelse imod spørgeren, at forslå "En krog - og en Orm". ALLE mennesker, uanset hvor lidt kendskab de har til Lystfiskeri VED DET.

1 Kommentar

Fra : BjarneD Dato : 16-08-04 21:28

Jeg har fisket siden jeg var dreng og jeg kan ikke se noget forkert ved det. Jeg bruger flere forskellige metoder, dog ikke net og ruser og der er himmelvid forskel på at fiske i Randers Fjord og att fiske i Put & Take som jeg aldrig kunne drømme om.
Med hensyn til Dovas svar så syntes jeg du er dybt uretfærdig.

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 16-08-04 21:36

BjarneD -> Så læs dog for helvede hendes Historik. Hun har i en anden tråd fortalt at hun ikke abonnerer på NOGET! Og du overser fuldstændig mit svar til hendes kommentar ligesom du også overser mit seneste svar til dig. MEN husk lige at dette IKKE en en Smaltalk, men et seriøst forsøg på at hjælpe SUNRISE. Hvis én af jeg har lyst til at lave en Smaltalk om det hyggelige i lystfiskeri? Så gør DET! Men en kommentar der hedder "Brug krog og Orm" ER altså stadigvæk, hvor hyggeligt det end er/kan lyde, TOTALT overflødig HER!

1 Kommentar

Fra : BjarneD Dato : 16-08-04 21:41

Husk det selv i stedet for at dominere tråden, og kammertonen, TAK!

Jeg er ked af ikke at kunne hjælpe dig yderligere Sunrise på trods af et indgående kendskab til Randers Fjord.

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 16-08-04 21:48

BjarneD -> JEG dominerer IKKE tråden. Hvis du havde læst min respons på dova's kommentar - og så bare havde holdt mund, havde den ikke været længere. Men du skulle absolut bruge tråden til et forsvar for hende. Det var der DU gik uden for tråden! Brugbare råd i denne tråd er KUN kommet fra alimak, dig og mig! Kammertonen? Når du kommenterer UDEN at ha' sat dig ind i tingene, KAN der være brug for et VågnOp-signal. Og det er en ED rigtig god til. Og lad os så vende tilbage til tråden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 14:35

Citat
BjarneD -> Så læs dog for helvede hendes Historik. Hun har i en anden tråd fortalt at hun ikke abonnerer på NOGET! Og du overser fuldstændig mit svar til hendes kommentar ligesom du også overser mit seneste svar til dig. MEN husk lige at dette IKKE en en Smaltalk, men et seriøst forsøg på at hjælpe SUNRISE. Hvis én af jeg har lyst til at lave en Smaltalk om det hyggelige i lystfiskeri? Så gør DET! Men en kommentar der hedder "Brug krog og Orm" ER altså stadigvæk, hvor hyggeligt det end er/kan lyde, TOTALT overflødig HER!

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 16-08-04 21:48

BjarneD -> JEG dominerer IKKE tråden. Hvis du havde læst min respons på dova's kommentar - og så bare havde holdt mund, havde den ikke været længere. Men du skulle absolut bruge tråden til et forsvar for hende. Det var der DU gik uden for tråden! Brugbare råd i denne tråd er KUN kommet fra alimak, dig og mig! Kammertonen? Når du kommenterer UDEN at ha' sat dig ind i tingene, KAN der være brug for et VågnOp-signal. Og det er en ED rigtig god til. Og lad os så vende tilbage til tråden.

fra dovas citat

sørgelig at det har stået på i så lang tid

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-05-05 14:36

Tja BentJuul - nu har jeg lige set den tråd............og husker den godt.

Når loven er ærlig, er holden besværlig.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 14:42

der manglede lige et t, så her er det t

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 14:58

Jo jo, men UAGTET, hvad AJ har skevet, så bør det ikke føre til hadehper, hadetråde og hvad ved jeg.........lad dog manden dumme sig for åben skærm, tag det med et skuldertræk, vi er jo kun på nettet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-05-05 15:17

maj_britt nu er det svært at "hade" via nettet og det er iøvrigt umuligt at hade et nick men tro mig du vil komme til at gøre dine erfaringer med AJ hvis du svarer på spørgsmål i de samme tråde som han, og så bliver du ligeså r..træt af hans kommentarer, så du også reagerer.
De der skriver her i Eyvinds tråd har gjort de erfaringer. Og husk intet har kunne ændre hans adfærd i de 10 måneder han har været her på kandu, "INTET".

//bentjuul

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 15:26

Citat
Jo jo, men UAGTET, hvad AJ har skevet, så bør det ikke føre til hadehper, hadetråde og hvad ved jeg.........lad dog manden dumme sig for åben skærm, tag det med et skuldertræk, vi er jo kun på nettet.

Ja lad ham dog dumme sig for åben skærm. Det har han så fået lov til i snart et helt år.

Der er mange, der tager det ikke bare lidt, men meget personligt, når den pågældende kommer med sine udtalelser.

Jeg kan ikke bare tage ham med et skuldertræk.

På kandu er det ikke ham, der bestemmer. Han skal heller ikke lave sine egne regler, som han vil have brugerne til at rette sig efter.

Det er muligt at du maj_britt vil efterkomme hans regler, men det er ikke kandus regler.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 31-05-05 16:23

Enig med Bentjuul og Ans.
A.J. skal ikke nødvendigvis ud, men det SKAL hans lede opførsel.
Grunden til, at I ikke ser mig kommentere og eller være særlig uddybende i forhold til A. J. mere er at jeg forlængst har nået -grænsen. Jeg ser det som en falliterklæring at Kandu- teamet ikke er skredet ind for længst. Selvfølgelig er der også andre, der er "langt ude" a la A. J og hvor går grænsen så ?! Men der er et langt spring op til A.J og der skal vel også være en margen, til "at tabe en finke af panden en gang imellem", som der var én der sagde , - og i øvrigt hvem skal også være dommer ?
Det er selvfølgelig ikke særlig hensigstmæssigt, at i forsøget på at bekæmpe det dårlige i ham, ende med at bruge samme metoder, synes dog ikke det tilkommer A. J. at bruge det til at aflede opmærksomheden.
Det virker som om at Kandubrugerne har forsøgt at trænge igennem til ham ved brug af hele registreret, og mange gentagelser, men lige fedt hjælper det, det virker nærmest som brændstof for manden, der indimellem opfører sig pænt i en hel tråd, så han kan jo godt.
Han modtager nogengange nogen anklager, der er skudt helt ved siden af, men den kamel må han sluge, og så koncenterer sig om at "holde sin egen sti ren", så han kommer nok på arbejde. Måske så han helst at vi andre forsvandt, det er da det indtryk jeg får når jeg læser hans smalltalktråd : Skal A.J forlade Kandu?.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 31-05-05 16:39

Lige for god ordens skyld : Det var den hér tråd jeg mente : http://www.kandu.dk/dk/spg/67782

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 31-05-05 17:02

[hør] Synd : http://www.kandu.dk/dk/spg/67872#728403
Catbody er for mit vedkommende og i enhver henseende; en go' sparingspartner i 'teknikken'

Klumme ->
Citat
...men lidt til grin synes jeg nu I er.

..læner sig lidt op ad bredker

Trine08 ligeså ... :
Citat
Vi elsker at hade.

Hvorfor omtaler I jer i henholdsvis tredieperson og: "Pluralis Majestætis" ?

</BEVAR CHRISTIANIA>

Kommentar
Fra : Hm...

Dato : 31-05-05 17:07

ans -> Det hedder : ...så hær æred t

HM

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 17:16

Og husk intet har kunne ændre hans adfærd i de 10 måneder han har været her på kandu, "INTET".
**********************************'

Præcis, INTET kan ændre hans opførsel. Hvorfor så blive ved med at forsøge?
Og han har da spillet op til mig, i en tråd om katte, lad ham, hvis han tror, han ved en bunke om katteopdræt, så for min skyld ingen alarm. Det går ikke min ære nær.

Og enig, det er en falliterklæring, at kanduteamet ikke reagerer, men det må vi jo så få dem til.

De kan IKKE sidde klager overhørigt, hvis de klager kommer PROMTE, hr. AJ træder over stregen næste gang. Jeg har sendt min første klage over ham, hans sprog skal ikke accepteres i dette forum.

Tænk, min næstældste søn er ansat i fængselsvæsnet og ikke engang de svært belastede fanger der bruger sådan et sprog.

At skrive AJ til fornuft, det er umuligt, det kan enhver da se at svine ham til er tåbeligt, overse ham kan muligvis hjælpe, men det kræver enighed fra alle. Og den enighed kan ikke findes.

Så tilbage er kun at appellere til kanduteamet.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-05-05 17:18

Ha ha ha ha, tror nogen af jer på at arne han kan ændre sig??

Jeg mindes også de første tråde han begyndte at optræde i, og begyndte at kalde en bruger for pointjæger.

Da havde jeg selv været her en ca.4 måneder, og havde det fortræffeligt med kandu. Nu ved jeg så ikke rigtig,

for arnes fuldstændige utålelige nedgørelse, af nye brugere, går mig utroligt meget på. Een som jeg virkelig godt

kunne sammen med, har forladt kandu, da han første gang stødte på arne, og fortalte mig, hvorfor:

Han var til dagligt i et miljø, hvor folk talte pænt til hinanden, og ville simpelthen ikke høre på den slags.

Ja ja , nogen bliver så hurtigere stødt på manchetterne end andre, og vi skulle jo gerne være her allesammen....

..........eller skal vi? Nu kan jeg jo kun tale for mig selv....ah og en del andre efterhånden, jeg synes bestemt

ikke, at en mand med den adfærd som arne udviser, har nogen mission her. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-05 17:24

[hør] arne.jakobsen kan man da ikke bare bortvise ?

arne.jakobsen forsvinder ikke ud i den blå luft, bare af den grund maj_britt ....og andre.

I et demokrati skal alle høres. Selv de 'utilpassede'

Jeg mener ikke arne.jakobsen er Guds gave til menneskeligheden, men det gælder jo ALLE !!!

...undertegnede undtaget ...selvfølgelig

Ens egen personlige smertegrænse vil jeg dog ikke anfægte !

Det gør ikke ondt på mig, når du slår dig ...og omvendt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-05-05 17:29

Ja den er god med dig molo, nu har vi hørt på ham i 10 måneder,

så må det være nok. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 31-05-05 18:26

Citat molo : arne.jakobsen forsvinder ikke ud i den blå luft, bare af den grund maj_britt ....og andre.
I et demokrati skal alle høres. Selv de 'utilpassede'
Jeg mener ikke arne.jakobsen er Guds gave til menneskeligheden, men det gælder jo ALLE !!!
Ja, Molokyle, at smide ham ud, er at flytte problemet, populært sagt.
"alle skal høres"
Ja, Molokyle, jeg lytter gerne, jeg har ofte lyttet til folk, der har betroet mig, hvordan de besidder en uhyggelig vrede fordi de har stået model til umenneskelige forhold, fx ved at vokse op på børnehjem i 30érne eller blive misbrugt og gennembanket som barn, jeg har hørt disse mennesker TALE stille og roligt om, hvordan det har påvirket dem og hvilke besværligheder det har givet dem og stadig giver dem langt oppe i deres voksne liv. Andre vender det mod dem selv og bliver destruktive.
Jeg lytter, men jeg hører IKKE A. J. give et eneste tegn på erkendelse i den retning og det behøver han heller ikke, det er Kandu ikke til.
Jeg ved at militærfolk, oftere end andre har problemer med vold i familen, men det bliver oftest fortiet på grund af frygt for at miste status.
Der er brug for at folk der har været i krig får en psykologisk hjælp når de kommer hjem og skal leve et normalt familleliv igen.
Molo, Kandu egner sig nok ikke til at føre den form for samtaler, og den egner sig heller ikke til at han skal tæppebanke den ene efter den anden med sin aggressive væremåde og voldelige sprog, for det er det i mine øjne, og det bør Kandu ikke tillade, medmindre de synes verbal vold er ok. Og som Mai_britt siger kræver det fælles front hvis vi skal ignorere det væk.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-05-05 18:28

maj_britt du har oplevet det i een tråd, men lad os sludre om det, når du har oplevet det 201 gange. Så får vi at se hvad du så mener.

//bentjuul

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 31-05-05 18:35

(fortsat) og det er især svært fordi han også går efter helt nye brugere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-05-05 18:58

Om arne.jakobsen skal fjernes fra kandu er ikke min afgørelse, men tidligere brugere på kandu er blevet fjernet på det grundlag, som der er utilfredshed med med hensyn til arne.jakobsen.
Kandu holder måske hånden over ham, da han jo har skrevet mange "gode råd" til kandu

Kandu kunne jo tage pointene fra ham og fremover gøre ham til "almindelig" bruger, det ville være en griner.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 31-05-05 19:17

Der er sagt meget i denne tråd som jeg er meget enig i, og lige så meget jeg er uenig i, men min holdning ar stadig, at AJ bør fjernes fra Kandu. Hans ubehøvlede og modbydelighed er en pestilens og ingen kan være tjent med at han er her.

De skide sp. han besvarer korrekt, er der såmænd masser andre brugere der kan besvare fuldt ud lige så godt

Skulle dette ikke ske, så synes jeg at Ans' forslag en KANON - Jeg ville ROTFLMAO hvis dette skete, vel vidende at psykofrønsen ville være fuldstændig Kongolilla i fjæset af raseri LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Sjovt at han forresten ikke kommer ind og sviner en eller anden til.... mig f.eks. Men det er symptomatisk for denne storskrydende kæltring, at når der bliver for varmt, så kryber han -som den kujon han er - i skjul.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 19:34

Bentjuul, jeg vil stadig vær ret ligeglad, han kan ikke ødelægge min nattesøvn.

Enig med mulberry.....kandu bør ikke tillade verbale tæv på det plan, og derfor skal de bombarderes med klager.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 31-05-05 19:35

+e

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-05-05 20:27

Enhver fugl pibber med sit næb

</MOLOKYLLING>

Kommentar
Fra : Cookies

Dato : 31-05-05 20:33

I arnes eget spørgsmål i samme kategori har jeg lige skrevet dette indlæg.....

citat.
Skal arne. jakobsen smides ud fra kandu.dk??? JA det mener jeg at du skal og det kan kun gå for langsomt......

Flere og flere fortæller at de har mistet lysten til kandu efter at du plus et par andre pædagoger har givet dig lov til at fylde op med dit svineri......
Kandu.dk "siger" de læser indlæg i denne kategori, så derfor får de min historie her.

Jeg har været fast bruger på jeres hjemmeside og nød det (nu kommer jeg her yderst sjældent). Mine børn har været brugere på jeres hjemmeside og nød set, indtil arne.jakobsen en dag verbalt overbesked min søn og kaldte ham for lille sørgelig lortet snotterøv, der intet havde at gøre på kandu, fordi han med arne.jakobsens ord er lam i hovedet og staver som en lemming. (de er helt færdige med at komme her).....

Tag jer dog sammen, og få denne profil smidt ud. Hvor svært kan det være???

Her er hvad jeg mener om Eyvinds overskrift.

Udviklingen på kandu er ikke bare lidt trist. Den er meget trist
Der bliver linket til et spørgsmål, hvor en bruger bliver kaldt for en tæve, og en anden bedes fise af. Så længe den slags accepteres her, så længe vil jeg advare andre, voksne som børn om brugen af kandu.dk. I samme spørgsmål udtaler arne.jakobsen at to utilfredse kunder hos CBB er to for mange.
Helt rigtigt hr. arne.jakobsen, men hvad så med de efterhånden mange utilfredse brugere af kandu???

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-06-05 21:40

Citat Molo :

Enhver fugl pibber med sit næb
</MOLOKYLLING>

Pibber ?! Ikke pipper? Eller bibber?
Bevidst stavefejl går jeg ud fra.

Så klogt sagt, ja! Klap Klap.

</MULLEMISSEKAT>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-06-05 22:46

Nå eme, nu har du fået svar på alle dine spørgsmål, så er det velset at man lukker spørgsmålet.

Ude til højre hvor der står accepter, og hvor der står Keldd, til venstre, skal du bare trykke.

Hilsen Keldd Pointsamler.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-06-05 22:50

Det jeg mener er:

Hvorfor fik jeg ikke pointene, jeg fik heller ikke præmien, mit held i kærlighed har

heller ikke rigtigt vist sig endnu, i det hele taget er denne verden for lille til mig.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 01-06-05 22:51

->> Keldd ( rigtigt stavet)

Tror det her er en meget seriøs diskussion, så drop dine point, det er alligevel for sent for maj måneds præmie - er du allerede på vej til den næste?

Hilsen Ripley - som også mener at der ikke kan koges mere suppe på det her !!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-06-05 23:03

Citat
arne.jakobsen Dato : 01-06-05 22:36

Calista - Det er nogle år siden jeg senest har haft direkte kontakt med ungerne, men JA, det kunne jeg godt sige til dem, hvis jeg mente det. Mange af dem var det også, men KUN fordi deres forældre havde tilladt dem at blive det. Forældre i dag har ikke en skid forstand på at opdrage deres børn, det overlader de til børnehaver, skoler, fritidsordninger og spejdere. Så får de nemlig selv mere tid til at være smarte, moderne og følge deres karriere helt til dørs. Hvis du vidste hvor mange drenge og piger der holder meget af mig fordi jeg har turdet fortælle dem hvor svage de var, og så har opbygget dem som mennesker, hvor deres egne forældre har svigtet, ville du korse dig. Nogle af dem er voksne idag og sidder i gode stillinger. De takker ikke deres forældre for opdragelsen, men mig. Så jeg ved godt, både hvad jeg gør og hvad jeg HAR gjort.

http://www.kandu.dk/dk/spg/67782

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 02-06-05 00:25

Ripley:
Du mit livs lys, jeg kan ikke lide du er væk fra kandu så længe ad gangen.

Meld dig på Skype eller Messenger, så jeg kan fortælle dig, hvor meget

jeg har savnet dig, og andre hemmelige ting. Hilsen
Keldd.