/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
driver til primær og sekundær ide-kanal
Fra : Chrillemand
Vist : 654 gange
125 point
Dato : 26-05-05 21:38

Hej!

Har lige udskiftet bundkort i min brors pc, til et Asus AV8, og en 3000+.Jeg har så installeret alle driver fra cd'en, men da den installerede kom der fejl om, at den ikke kunne installere det... Efterfølgende dukker der så det lille vindue op, hvor der står at den har fundet ny hardware, en Primær IDE-kanal, og således også med den sekundære... kort efter dukker der et vindue op, hvori der står, at der opstod et problem under installationen af følgende hardware: "HDC"
har ikke andre muligheder end at sige udfør, og derefter kommer det samme vindue op igen, som svar på den sekundære ide-kanal...

Hvad gør jeg?? Kører Xp-pro. Pcen kører udmærket ellers...

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 135 point
Dato : 26-05-05 22:06

Har du checket at kablerne til harddisken sidder ordenligt? Og det er den rigtige controller du bruger?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-05-05 22:37

Du kan ikke bare lige køre videre på det nye bundkort ved at indstallere medfølgende drivere i det oprindelige styresystem.
Måske kan du ved at tage alt unødvendigt fra og så prøve om den kan omstille sig.

Kommentar
Fra : larsfrohn

Dato : 27-05-05 07:55

Har du checkket om CD'en indeholder flere drivere - mange ASUS boards har drivere til flere board med på samme CD skive, så skub skiven i og lad det automatiske inst. program ordne sagerne - det plejer at virke i det fleste tilfælde.

Lars

Godkendelse af svar
Fra : Chrillemand

Dato : 09-07-05 22:11

Tak for svaret tedd.

tak for forsøget, men det var ikke lige det der var problemet... Installerede blot sp2, og derefter virkede det hele... Så nu er min bror glad

Tak for forsøget, og for ulejligheden at i gav jer tid til at hjælpe... Og point'ne går til tedd... (først til mølle, først malet)

Hygge

\\Cræsse