/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
nyt tastatur til dell inspiron
Fra : nipmads
Vist : 420 gange
100 point
Dato : 25-05-05 10:02

Hej,

Jeg har netop anskaffet mig en baerbar computer i USA, og var bevidst om problemstillingen vedr. det faktum at de danske ae oe og aa ikke befandt sig paa dette tastatur, og det kunne jeg godt taenke mig at faa lavet om paa.
jeg ved at det kan faas i england, men har ikke set det til inspiron 6000 som min nye maskine her.

Saa spoergsmaalet er: kan man faa et nyt tastatur paa dansk til min baerbar... og er det svaert at installere?

-Nipmads

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 25-05-05 11:19

Tag kontakt til Dell, de kan sikkert hjælpe dig.

Bare fyr en histrorie af om at du har fået den i gave, og du kunne godt tænke dig at få udskiftet tastaturet til et dansk ét. Kan det overhovedet lade sig gøre, hvor meget koster det, kan jeg selv foretage udskiftning osv.

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 25-05-05 11:50

hej. tak for tippet, har netop snakket med dell.. jeg skal overfoere min service tag til deres danske systemer, og saa kan jeg faa lov at koebe et til 625 kr - men det tager noget tid at faa gjort, men saa kan jeg ogsaa bruge garantien herhjemme.. og det er jo klart et plus!

Kommentar
Fra : mickey777

Dato : 25-05-05 12:26

Det lyder som en god handel, og klart en fordel at du kan benytte dig af Dell's garanti herhjemme.

Alternativ er at prøve den blå avis og se om der er nogen som står inde med et dansk tastatur til din Inspiron 6000 - tror det dog ikke.

Kommentar
Fra : nipmads

Dato : 25-05-05 12:38

jeg tror det ikke... men synes det lyder som en ok deal, og saa hoerer det + garantien under dell, og de kan snakke en igennem det, men har fundet instruktion til det - lyder ikke saa svaert!