/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD-RW Platinum problemer
Fra : Hausbaer
Vist : 435 gange
100 point
Dato : 24-05-05 07:37

Hej

Jeg har lige købt nogle skiver DVD-RW, men kan ikke brænde på dem. Der var nogen der sagde at jeg skulle formatere dem først inden jeg kunne bruge dem?? Er det rigtigt?? Burde jeg ikke bare kunne skrive data på dem direkte??

Henrik

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 24-05-05 07:50

se her:
Media code/Manufacturer ID OPTODISC
Free Capacity 4.38GB(4.70GB)
Media Type DVD-RW
Media Id Code Speed 4.0x 5540KBps
Available Write Descriptor CLV 4x 3324KBps

--- <BG Format Status Not Formatted>---

Number of Layers 1
Mvh. Fleng

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-05-05 07:50

hej
ja rw skiver skal formateres lige som disketter

Kommentar
Fra : Hausbaer

Dato : 24-05-05 07:52

ok..nu har jeg prøvet det.. og min brænder kan på + og -, men den vil ikke formatere dvd´erne.... how dælen do I do that... plejer at bruge nero til at brænde med...

Accepteret svar
Fra : 1133

Modtaget 110 point
Dato : 24-05-05 07:53

hej
glemte lige denne adrs.
http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-05-05 07:56

hej ind i nero vælg dvd faneblad,
data, derefter formater

Kommentar
Fra : newface

Dato : 24-05-05 08:00

Prøv at install dette lille program http://www.dvdinfopro.com/ herfra kan du aflæse alle informationer,om brænderen kan køre med Nero o.s.v Du kan også formattere.Men hvilken brænder er det?? Navn og Nr

Kommentar
Fra : newface

Dato : 24-05-05 08:11

Prøv evt at install et andet brænderprogram Prøv clone cd-brænder også dvd,21 dg prøve www.slysoft.com

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-05 10:22

Det er muligt de skal formateres, men har ikke selv været ude for problemet med rw skiver! Tyder mere på du skal firmware updatere brænderen!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-05-05 10:46

hej tedd
er det ikke alm. skiver du tænker på
jeg har aldrig kunne ligge noget på en
r-w uden format den kommer jo til at
opføre sig ligesom en diskette
træk en fil over på den

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-05 11:21

Hmm? Det jo netop når du formaterer den f.eks gennem incd at den opfører sig som en diskette?

Hvis den skal formateres plejer brænderprogrammet vel osse at komme med en meddelelse? Det er da muligt at de helt billige skiver ikke er formateret når man køber dem.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-05-05 11:27

hej tedd
hvor køber du dem der formateret
jeg bruger r-w skiver, har ingen diskette drev
og bruger nero 6.0

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-05 11:35

Hvad er det du bruger de rw skiver til? Som en skive du kan bruge som en extra harddisk? Eller bare at bruge som en normal dvd skive altså kun at skrive på den? Man kan bruge en genskrivbar på begge måde, men hvis du vil bruge den som en extra harddisk, skal den formateres ja!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-05-05 11:38

Jeg har ALDRIG formateret en rw skive. Det være sig en CD eller DVD.
Alle virker upåklageligt.
Mon ikke brænderprogrammet gør det automatisk hvis det er nødvændigt.

PS - Jeg bruger også Nero6

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-05-05 12:13

hej igen (nu er jeg blevet mæt)
til tedd jeg bruger dem som store disketter ikke hardisk
til refi rigtig kommer lige efter det der er noget der hedder hurtig formatering (kan ikke lige huske det rigtige navn)
mener det er noget med at formatering sker lige før der brændes på skiven
derfor er denne metode langsommere idet øjeblik du skal brænde
så derfor kan med fordel formatere disken først når man ikke lige bruger pcén, det tager trodsalt lidt tid,
nå men til tråden er det ikke længe siden vi har hørt fra hausbar
om der noget han kan bruge

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 24-05-05 12:17

store disketter/harddiske! Bare en kævl om ord! Princippet er det samme nemlig at man både kan læse og skrive på dem på samme tid!

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 24-05-05 12:22

hej
helt rigtig

Godkendelse af svar
Fra : Hausbaer

Dato : 22-07-05 10:32

Tak for svaret 1133.