/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
batteri problem til dell latitude
Fra : cbsjanten
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 20-05-05 22:22

lige pludselig er mit batteri begyndt at blinke og vil ikke lade op når jeg tager det ud er der en hvid knap på det og når jeg trykker der blinker 3 ud af 5 små dioder jeg aner ikke hvad knappen er til og uanset hvor mange gange jeg trykker på den kan jeg ikke få pc´en til at lade den op
er mit batteri færdig eller er der nogle der kender et trick??

ps det er til en dell latitude et eller andet med 366 mhz og jeg ved ikke hvor gammel batteriet er

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 20-05-05 22:26

Batteriet er helt sikkert færdigt. En pc med 366 mhz processor har nogle år på nakken.
To år er normal levetid for et batteri til en laptop.
Men prøv at tømme batteriet helt og lad det op igen.

Kommentar
Fra : xircom

Dato : 20-05-05 22:29

Batteriet er tømt, men kender du ike en elektrikker. De kan oftes motionere batteriet til live igen. Du kunne evt. spørge din lokale el-mand om han mod at modtage lidt Uganda money vil motionere batteriet. Hvilken dell taler vi om, for man kan godt købe batterier til de gamle modeller ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-05-05 22:38

Hvis dette batteri er af Ni-Cd typen, så glem alt om at det skal blive godt igen. Du må nok have hånden om til baglommen, eller hæve din søsters sommerløn og købe et nyt.
Prøv at se ind på www.batterier.dk - der har jeg før købt batterier af forskellig art med stor tilfredshed.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 20-05-05 23:51

jeg har tjekket priser det ligger på 800 for et uorginal og 14oo for originalt og det ere sq mange penge at ofre på en maskin der er ment til at være skrivemaskine
jeg tror jrg må satse lidt på elektrikkeren men lader spørgsmålet stå åbent lidt endnu

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-05-05 07:36

"glem det" det virker ikke optimalt når batterriet er færdig det er som at give første hjælp på "en" der er død

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-05 08:11

Af nysgerrighed, kunne jeg da godt tænke mig, hvis du fortalte fra hvilket århundrede den er fra, siden du ikke vil ofre nye batterier?

Prøv at se på batteriet, der står sikkert en dato eller kode på batteriet.

Jeg har en kollega der også havde en gammel slæbebar, (der skrev med runer), hvortil der ikke kunne købes et nyt batteri mere. Han skilte det gamle batteri og lagde nye standard opladelige batterier i af Ni-Mh typen.
Det funker endnu!

Men det er jo ikke alle batterier man skal skille ad, det er jo syrlige sager der er inden i.

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 21-05-05 09:47

jeg har tjekket for og bag der fremgår ingen årstal nogle steder på batt eller pc desværre

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 23-05-05 08:30

det er et batteri af typen Li-ion typen nogen der ved om det kan skiles ad uden at få syre ud over det hele ??

Godkendelse af svar
Fra : cbsjanten

Dato : 31-10-05 21:32

Tak for svaret Teil. og ja det er vist bare færdig