/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
bilspil???
Fra : Odyssey1987
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 16-05-05 19:24

Findes der et bilspil som ikke går ud på at køre fra politiet og køre hurtigs hele tide... med andre ord er der et bilspil hvor man evt. kan køre en tur i et virkeligt eller fantasi land???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-05-05 19:44

Af gode grunde sandsynligvis ikke.
Du nævner jo selv ordet bil-SPIL - Et spil går jo ud på at vinde et eller andet.
Der er da mange af spillene hvor du kører rundt i landskabet, men konkurrencen vil altid være der.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-05-05 20:38

De fleste bilspil er indrettet sådan som refi siger! Og yderligere skal man normalt gennemføre dele af spillet for at åbne nye baner og få nye biler! Men har man det, er der osse mange bilspil der giver mulighed for det man kalder free ride, hvor man i princippet bare kan køre rundt lige så hrtigt eller langsomt man vil! Det gælder f.eks. need for speed spillene, eller Mercedes world race, og osse et spil som Mafia og GTA3 spillene, der dog er meget andet end bilspil!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 16-05-05 21:30

Et spil er ikke spændende, hvis der ikke er mulghed for at opnå noget. Hvis du alligevel ønsker et godt bilspil, kan jeg varmt anbefale Gran Turismo 4 til PS2. Jeg laver ikke meget andet end at spille det selv. Der er over 700 forskellige biler og ca 50 baner. Thumbs Up!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 17-05-05 01:17

Jeg ville sige at et spil som Driver har en masse fedt by/natur at se på.
Selvom det hele i Driver spillene også er konkurence, er der dog muglighed for at køre lagsomt, for at evt. undgå at blive set.
Eksemplel bliver man taget af politiet hvis man køre forkert.

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 17-05-05 16:50

Der findes "bil"-spil så som

"18 wheel of steel: Redal to the Metal"
hvor man skal køre fra by til by med sin last i sin store amerikaner 18-hjuls truck
Man tjener penge på af fragte gods fra by til by og skal finde den bedste rute igen landskabet og byerne.

Der findes også nogle 4x4 offroad-spil, hvor man skal igennem nogle svære baner ved hjælp af sin 4-hjulstrækker. Elementet er her ikke så megte at gøre det hurtigt men mere at komme over og igennem forhindringerne ved at bruge sine 4-hjulstræk, kobling, bremser og overblik.

I disse to eksempler er fartelementet selvfølgelig også tilstede men det er ikke det afgørende element. Det er mere vigtigt, hvordan man løser opgaverne.

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : REAKTOR14

Dato : 22-05-05 19:41

i spiller INSANE kan man sagtens bare køre en tur, men ellers er der selvfølgelige Midtown Madness spillene, hvor man bare kan trille rundt i byerne, og i Driver spillene kan man da også bare trille rundt hvis man har lyst......... ellers kender jeg kun GTA spillene hvor man kan stene rundt........ foreksempel GTA: San Andreas er fantastisk at trille rundt i, da landskabet er flot lavet og kæmpe stort.........

håber at du finder hvad du søger

- REAKTOR14

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 17-09-05 20:39

Kan som tjantzen også skriver helt klart anbefale hard truck - 18 wheels of steel, Pedal to the metal...

Hvis man ikk gider de store 18-wheelers fra USA findes der et hav af sider hvor man kan downloade scaniaer, volvoer, man biler o.s.v....

Det er et alletiders spil da du både kommer i byer og på landet samtidig med du kører rundt på store motorveje. Men husk at tanke... he he... ellers holder man jo der og ser smart ud...

og så kan man selvfølgelig udleve drømen om at bliver trucker... he he

Hilsen

Oompa Loompa