/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Udskrive pdf som uddelingskopier! HASTER
Fra : rwo
Vist : 1004 gange
200 point
Dato : 11-05-05 23:11

Hej!

Jeg skal udskrive en masse der ligger i pdf... kan jeg udskrive som uddelingskopier, som man kan i word??

Håber på hurtigt svar!!

rwo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-05-05 23:23

Du skal vel bare udskrive filen i det antal, du vil have..

Hanne

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-05-05 23:24

Ah, nu kommer der lige en tanke - du mener, at man kan lave uddelingskopier i powerpoint?

Checker lige....

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 11-05-05 23:25

Ja, og i word....

rwo

Jeg skal ikke dele noget ud...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-05-05 23:35

Jeg har lige prøvet at sætte en pdf fil som billede ind i Powerpoint.

Det gik fint!

Prøv det

Jeg har ikke prøvet det i Word - det må jeg lige gøre

Hanne

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 11-05-05 23:37

Det er en eksisterende pdf-fil... jeg kan ikke flytte med den, eller åbne den i andre programmer... Den skal udskrives i acrobat...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 11-05-05 23:47

Nu har jeg lige prøvet i Word.

Fire eksisterende pdf filer hentede jeg ind som billede på hver sin side og udskrev det på én side.

Du står i Word, Indsæt billede, find pdf fil, indsæt ect.

Sig til hvis min forklaring er for uforstående.

Hanne

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 11-05-05 23:55

Det er nok mig, der forklarer mig forkert... Den SKAL udskrives fra Adobe Acrobat...

Så kan jeg lave uddelingskopier i dette program??

Hilsener fra

rwo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-05 00:04

Hm, ja den var værre. Det checker jeg lige, men jeg tror det ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-05 00:05

Hvad mener du med uddelingskopier?
Hvis du skal bruge 30 kan du vel bare bede printeren udskrive 30.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-05 00:10

Jeg har Adobe Reader og der kan jeg sætte printeren til at printe flere sider ud på én side.

Hanne

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-05-05 07:16

Forsttår stadig ikke spørgsmålet, hvad mener du med uddelingskopier, og hvorfor er det vigtigt at det skal skrives ud fra Reader?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-05-05 07:58

Når du har dokumentet inde i Adobe Reader, så skal du udskrive det fra menuen "Filer" og inde i undermenuen "Udskriv" vælger du så hvilke sider og hvor mange.

Du skal IKKE bruge det printericon der er i Reader, da den kun udskriver det hele i et kopi.

(Og til kamelmoster, hvordan er det med de FONTE vi har snakket om tidligere?)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-05 10:25

Uups!

Har jeg mon stadig din adresse.....

Camillas Kamelmosters kanelsnegle

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 12-05-05 14:30

min pdf fil er låst... Så jeg kan ikke åbne den i andre formater/programmer og lign...

Og uddelingkopier er stadig ikke et spørgsmål om, at man skal dele kopier ud i en klasse eller lign!!!!!!!!!!!!!!
Jeg giver ikke 200 point for at få en til at fortælle mig at jeg bare skal udskrive i flere eksemplarer!!!!!!!!

Er der nogle, der kan svare på det spørgmål, som jeg stiller????

rwo

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-05-05 14:41

Måske, hvis du vil forklare hvad du mener med uddelingskopier
I Powerpoint som je gkender udtrykket fra betyder det at man udskriver flere slides på en side eventuelt med linier ti lat tage noter på eller lignende, men hvad mener du med uddelingskopier i Acrobat??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-05 14:43

Sikkert - hvis du fortæller hvad du mener med uddelingskopier.
Er det flere sider på samme ark eller hvad?

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 12-05-05 14:45

Lige præcis, Backtee!!!! TAK, for at du forstår.... Det er lige det jeg mener.... Jeg skal udskrive forelæsningsnoter, som er pdf...

Det er ikke livsnødvendigt mere, da jeg har fundet en anden løsning.... Men jeg er ret glad for denne funktion i word, så tror du man kan til en anden gang??

rwo

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-05-05 14:51

Her kan du hente et progrm der kan konvertere odf filen til word

Fordelen ved en pdf fil er jo netop at den i det eksiskterende format ikke kan manipuleres, så den eneste mulighed er at konvertere filen

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-05-05 14:51

Du får lige linket med
http://www.investintech.com/

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-05 14:56

Kan der være forskel på mine pdf'er og låste pdf'er?

Jeg kan nemlig godt skrive mine ud som uddelingskopier.

Hanne

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 12-05-05 14:58

camillasmoster

Hvad er en uddelingskopi i ACrobat??????????????????????????????????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-05 15:08

Hvis du med uddelingskopi mener flere sider på samme ark, har det da ikke noget med programmet at gøre - det er da din printerindstilling.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-05 15:08

Filer, Udskrift, udskriftsopsætning, Egenskaber for printer, Sider pr. ark.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-05 15:09

Jeps!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-05 15:09

Jeps!

Jeg har en HP 840C.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-05 15:12

Kan vi ikke lige få opklaret hvad der menes med uddelingskopi - vi snakker åbenbart forbi hinanden.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-05 16:32

Jow

F.eks. har du fire sider i dit dokument.

Du vil gerne putte disse fire sider over på én side - dvs, at de fire sider hver især bliver kørt ned i miniformat, så de kan være på én side alle sammen.

Hanne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-05 17:35

Sådan ser jeg det også - men det er måske ikke det rwo mener.
Hvis det er det der menes har det jo intet med programmerne at gøre - det er ene og alene et printerspørgsmål.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-05-05 17:40

Det er det der i kunstnersproget kaldes for en kollage.

Og til dig rwo, den var møntet på mig, men jeg er egentlig ligeglad med dine point, vi forsøger bare at hjælpe dig så godt vi kan ud fra det "lidt tåget" spørgsmål du stillede!

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 12-05-05 21:11

Du synes måske spørgsmålet er tåget. Men synes nu ellers at uddelingskopier står meget klart - Selvfølgelig hvis man ved hvad det er.

Forventede nok bare ikke, at reaktionen ville være, at folk troede, at jeg var så mindre begavet, at jeg spurgte om, hvordan man printer flere eksemplarer af et dokument!

Men tak for hjælpen!

rwo

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-05-05 22:56

Folk kender dig jo ikke, så det er nemt at misforstå hinanden

Derfor skal man passe på med at dømme!

Det var godt, du fik en løsning!

Hanne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-05-05 08:35

Vi er da glade for, at du er med, helt fremme i vognen.
Det er nemmest at give et helt klart og entydigt svar, når der stilles et helt klart entydigt spørgsmål.

Vi ser ofte at der er nogle mennesker på kandu, som stiller kringlede og uklare spørgsmål, som ofte kræver uddybning af spørgsmålet.

Hvis jeg stillede dig et kringlet spørgsmål som:
"Hvorfor er en lille hvid and, når den flyver oppe i luften?"
Skørt og uklart. Princippet er det samme der går igen i andre af de pudsige spørgsmål som kan læses herinde.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 21-05-05 16:05

Var der overhovedet et svar der kunne bruges?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-05 16:27

Endnu et åbent og ældre spørgsmål, til KANDU's efterhånden enorme samling.

Kandu bør indføre en form for RKI for dårlige betalere på KANDU

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 16:31

"severino"

Du kan da få de 200 point af mig

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-05-05 16:53

Hvad skulle jeg dog bruge dem til, jeg har så mange i forvejen, at jeg ikke aner hvad jeg skal bruge dem til.
Bohold du bare dine point! - Jeg tager heller ikke bolsjer fra børnene!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-05-05 16:58

Det bestemmer du - så sletter vi det igen hvis ingen andre hopper i gyngen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 22-05-05 08:29

Nu ved jeg godt, hvorfor der går smaltalk i det, når der lissom er svaret på det oprindelige spørgsmål

Spørgsmålet er ikke blevet lukket!

Og så render alle de små kære kanduer ud og ind ad døren

Kan I alle have en god søndag!

MVH
Hanne

severino - ps! Jeg sender sender cd'en i morgen. Den er pakket.