/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvordan kopierer man en Data CDR til Har~
Fra : blinde
Vist : 717 gange
100 point
Dato : 05-07-01 15:19

Jeg har fået nogle ordbøger på en brændt CDR. Men det kræver, at hver gang
jeg skal bruge disse, SKAL jeg have CD'en i drevet.

Hvordan lægger man disse data over på harddisken og får lavet en henvisning
i det installerede program om, at den i fremtiden skal hente data fra
harddisken og ikke CDROM drevet ?

Enhver tanke / foreslag vil blive modtaget med begejstring !

MVH
Blinde

Kommentar
Fra : AntonV

Dato : 05-07-01 16:59

Hej blinde
Hvis dine programmer ikke skal bruge en reference til CD, er der ikke
noget i vejen for at kopiere filerne over på harddisken, og så blot ændre referencen
i programmet.
Hvis programmet derimod forventer at ordbogen ligger på en CD-rom, er det et lidt
større problem. Typisk er det ikke lovligt at gøre det, men der findes nogen programmer
der kan få et bibliotek til at opføre sig som en CD. Dine referencer skal stadig ændres, og
du skal have et af disse knap så legale programmer der emulerer CD.

Fortæl hvad for en ordbog og hvilket program det drejer sig om.

mvh
Anton

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 05-07-01 21:49

Denne link kan måsle hjælpe dig:http://www.virtualcd.com/

Kommentar
Fra : Onslow

Dato : 07-07-01 21:26

et navn på ud giverren af ord borgen ville måske hjælpe lidt hvis jeg skal finde et lille fix til det problem

Accepteret svar
Fra : Wobert

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-01 11:42

Hej blinde.

Det nemmeste er at se om der er en *.ini fil ( * = programnavn eller noget lignende), åbne den med notepad, og se om der er en henvisning til cd-rom drevet, foreks:
cd rom = E: eller cd=d:
hvis der er det, skifter du drevbogstavet ud med et foldernavn, hvor du så kopierer hele cd'en over. så kommer den foreks til at se således ud:
cd rom = C:\ordbog\hele CD\

Hvis der ikke er en henvisning til cd rom drevet, så prøv at skriv følgende i din ini fil:
først en hel blank linje, det skal være rimeligt højt oppe i hierakiet i forhold til de andre grupperinger
derefter skriver du på en ny linje: [Alias]
og så skriver du på en ny linje: CD1:=D:\ordbog\hele CD\
Derefter endnu en blank linje, hvorefter der kommer en af de andre grupperinger ( afsnit som starter med et [etellerandet] efterfulgt af nogle værdier)
læg mærke til at du måske ikke skal skrive CD1=... men måske skal skrive CD=... eller CD0=... (det er et nul, ikke et o). Det vil sige at det kunne komme til at se således ud:

[Alias]
CD:=D:\ordbog\hele CD\

[anden gruppering du ikke har gjort noget ved]
osv

prøv at se om det hjælper:
mvh
Wobert

Kommentar
Fra : madmikk

Dato : 10-07-01 01:59

DEN er vist lidt tricky hva'?

Der må da være en nemmer måde, jeg finder den til dig AntonV!!!!!!!!!!!!!!

Madmikk

Kommentar
Fra : AI_PC_SUPPORT

Dato : 17-07-01 09:21

Hej Blinde
Har du prøvet bare at kopiere HELE cd'en??

Prøv også som Wobert siger, at se i en såkaldt .INI fil efter stierne, ret dem hvis de står til D: eller E: = C:

Prøv det først og spørg så igen hvordan og hvor ledes!!!

MVH
Jesper Larsen
Http://www.ai-support.subnet.dk - Support, Salg, Brugt markede, Links hvor du kan tilføje dit link og SMS sender....