/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problemer med tv-kort
Fra : mathiasmb
Vist : 353 gange
100 point
Dato : 30-04-05 16:03

Hej.
Jeg har lige købt dette tv kort: http://www.thansen.dk/product.asp?c=457884028&n=764301274&pn=843507588
Jeg satte kortet i, computeren finder ny hardware og jeg installere driverne. men der er intet signal.

3. connect the CATV/VHF/UHF antenna to the tuner input port of the card
4. plug the audio cable into the output port of this card and plug the other end into the Line-in of the sound card
5. Plug the connecter of the receiver into the port of 'remote' on this card.

3 - går jeg ud fra er rigtigt, jeg satte det signal kabel vi bruger til fjernsynet ind i det eneste sted på korten hvor den passede.

4 - lyden, kigger jeg på når det andet virker, men den skulle også være rigtigt sat i

5. - har ingen ide om hvad de mener. Pakken indholdte ikke noget jeg synes ligner sådan en. De eneste kabler der var med var den til lyden, en lille mikrofon og en der passer i den andet stik på tuneren, jeg går ud fra det har noget med radio'en at gøre.

det er sikkert ved punkt 5 den er gal.
hjælp?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 30-04-05 16:25

Din lille "mikrofon" er ikke en mikrofon, men en IRfølsom fototransistor, som skal modtage signalerne fra den medfølgende fjernbetjening.
Du skal nu have indstillet tuneren til de kanaler som du kan modtage i dit område, ellers får du bare sne hele året på skærmen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-04-05 19:15

Vent med at bruge (den lille """microfon""") modtageren/senderen (fjernbetjeningen)
Prop antennekablet ind det ene sted det kan sidde.
Line out på TV-kort................line in på lydkort
Rul dit program ind og lad den søge efter stationer.