/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
udslæt hos barn
Fra : ninamayer
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 20-09-02 17:56

Min søn på 7 år fik i sidste uge bitte små gåsehudslignende pletter på halsen ikke nakken!...det lignede lyserødt sandpapir. dagen efter var de også på siden af kroppen, hagen, inderarmene hele vejen og på "vingerne" (ikke at han har nogle) ... Lægen sagde...Virus...smitter....kan ikke gøre noget...hedder ikke noget !!! Vi gik hjem og nu på 10 dag. kan jeg sige det er aftagende. Lægen sagde også ...det er ikke allergi. Er der nogen der kender til det?

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 20-09-02 19:29

Hej Ninamayer

Min nevø får den samme slags udslæt engang imellem (en gang om året eller to).
Det kommer - og forsvinder så igen i løbet af 14 dages tid.
Heller ikke i hans tilfælde har lægen kunnet kaste lys over sagen.
Så du må trøste dig med, at det er ganske ufarligt. Men det er jo heller ikke nogen helt ringe trøst.

De bedste hilsner
Rellom

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 100 point
Dato : 20-09-02 20:14

Det er garanteret det samme som vores mindste barnebarn lige har haft. "Diagnosen" er i al fald den samme. Da vores datter var ved doktormanden med knejten, stillede han diagnosen "Italiensk fnat". Vores datter havde aldrig hørt om denne børnesygdom, og spurgte hvad det var. "Nåh, det er en diagnose vi stiller når vi ikke har andre sygdomsdiagnoser, at hæfte på et sådan tilfælde.
God bedring
summer

Kommentar
Fra : ninamayer

Dato : 21-09-02 17:13

Det er rart at høre der er andre der kender dette udslæt, gad vide om det smitter?

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 15-01-03 22:15

Hej ninameyer
hvad med børneeksem?

Mange gange får de det pga. sktllemiddel i det rene tøj....

Vores ene søn lider meget af det

BDG

Kommentar
Fra : jette2000

Dato : 17-01-03 11:26

Jeg har ofte set disse udslet hos børn efter vaccinationer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 17-01-03 12:29

ninamayer, er din søn blevet rask, og fik du en diagnose?
mvh
summer

Kommentar
Fra : ninamayer

Dato : 21-01-03 21:41

Hej
Vi har ikke set prikkerne siden!! det er ikke herpes eller børnesår det er sikkert. Men pyt...det er væk, men det var underligt. Det varede højst 5-6 dage, jeg kan ikke huske det præsis. Han var i øvrigt ikke lige vaccineret. Men det ville på en måde også være lidt skræmmende hvis vore liv var så gennem tjekket at man kender alle vira og småsygdommes diagnose. Hvem ved ... det var måske fordi han fik for mange økologiske produkter!!

Nina

Godkendelse af svar
Fra : ninamayer

Dato : 21-01-03 21:43

Tak for svaret summer.