/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Salg af varer til diskoteker - ulovligt?
Fra : MMS99
Vist : 296 gange
100 point
Dato : 28-04-05 16:57

Hej..!

Min kammerat og jeg eksperimenterer lidt med videresalg af varer.. Vi ville prøve at sælge nogle varer til diskoteker. Vi er ikke momsregistreret - er det så ulovligt? Eller kan der ikke ske noget ved at vi prøver?

Med venlig hilsen MMS99

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 28-04-05 17:01

Man behøver ikke være momsregistreret for at være selvstændig. Så længe du ikke sælger for over 25.000 kr. (Tror jeg beløbet er på for tiden).

Hvis du så sælger for mere end de 25.000 kr. så kontakter du først der Told og Skat.

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 28-04-05 17:02

Her er lidt om det:

http://www.startfirma.dk/spm/2107

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 28-04-05 17:03

Men i det hele taget er det er god side: http://www.startfirma.dk/

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 28-04-05 17:04
Kommentar
Fra : dova

Dato : 28-04-05 17:24

http://147.29.40.91/DELFIN/HTML/A2003/0070329.htm

Her er lidt at gå i gang med, hvis du påtænker at starte selvstændig virksomhed.

mvh dova

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 28-04-05 17:56

Hej MMS99

Der er først krav om at blive momsregistreret når du sælger for 50.000 kr. og derover, men du har mulighed for at lade dig momsregistrere tidligere. At du ikke skal momsregistreres før de 50 t.kr, betyder imidlertidigt ikke, at du ikke er skattepligtig af et evt. overskud.

Gå ind på ToldSkat's hjemmeside og læs om faktureringsregler mv. ( www.toldskat.dk )

Mvh. AMP

Kommentar
Fra : MMS99

Dato : 28-04-05 19:02

Hej alle.. mange tak for jeres hurtige og gode svar.. :)

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 15-07-05 11:42

Problemet ved at sælge til discoteker og andre firmaer, er de kræver en godkendt kvitering, og på en sådan skal dit cvr.nr. oplyses.

www.golfhouse.dk