/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lorte PC
Fra : hatchi
Vist : 616 gange
20 point
Dato : 27-04-05 17:08

Min computer går hele tiden i stå og viser det samme skærmbilled. Ellers går den bare ud. Jeg har lige fået formateret den.
Jeg har windows xp profesional..

Hvad skal jeg gøre ved den for at få den til og virke? Jeg gider ik købe en ny.!!!

Kommentar
Fra : Realdevilx

Dato : 27-04-05 17:14

havd er det for en et skræm billede den kommer med??? hvad står der??

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 27-04-05 17:19

Hvor gammel er maskinen, er der andre fejl, hvad skete der lige før fejlen kom, er det skærmen eller er du sikker på det er computeren??

Kommentar
Fra : slander

Dato : 27-04-05 18:33

det ville være rart med lidt flere oplysninger.

lidt om computeren. ram? cpu? osv

hvad skriver den på skærmen når den går istå?

har du kontroleret at alt inde i den sidder som det skal? (ikke er løst, kører din blæser ordentligt uden for meget skidt i)

er din win xp lovlig? (det går jeg naturligvis ud fra at den er)

du skriver at du lige har fået den formateret? er det ved en forhandler? eller en kammerat?

det var lige et par små spørgesmål, hvis du kan svare på de fleste af dem er det lettere for os at hjælpe dig videre..

mvh slander..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-04-05 18:51

Det kunne jo være at maskinen slet ikke kan køre med XPpro - Den er måske for lille.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 27-04-05 22:00

Det kunne jo også være "Fejl 40"
Gambrinus

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 28-04-05 01:08

Hej refi
NO, hvis maskinen ikke opfylder minimumskrav til XP-Pro, kommer der en advarsel og installationen afbrydes.

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 28-04-05 14:12

Den kørte med winbdows ex pro også før jeg fik den formateret. (hos en kammerat af min bror). Windows er installeret, og når den går istå viser den bare det sidste skærmbillede hele tiden... ligesom hvis jeg tog en sreenshot og så bare satte den til at fremvise den ... Ingen fejlmelding eller noget. Mig og min bror har renset den med en kompressor (pustet den ren)

Den har 256 ram og 1400 pentium prosessor, og den har 44 ud af 55 ledige giga bite plads. Skærmen siger nogen gange sårn en klik lyder når man laver abegreb eller skifter ud af et spil med fuld skærm... Så glider billedet også ind fra siden.

Nogen gange går den i stå selv om man ikke har ramt kassen... Men igår gik den istå hver gang jeg ramte med foden på nedre venstre side... Den er 5 år gammel til sommer. Det er en dell computer

Inde i et spil jeg har er den osse blevet mega mega langsom... Menuerne er 2-3 sekunder forsinkede med at lyse op når musen er over dem, osv...

Ved i hvad der er los?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-05 14:24

Hvis den går i stå fordi du rammer den med foden, må det være fordi du har løse forbindelser inde i den.
Tjek alle stik at de sidder godt - også dine RAM

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 28-04-05 14:57

det gjorde den kun igår nu gør den ikke mere

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-04-05 15:01

Tjek dem alligevel så du er sikker.

Kommentar
Fra : torbenvinter

Dato : 29-04-05 18:01

tror ikke der er nok ram, du kan godt installere windows xp pro med 128mb ram (installationen kræver 256 farverss grafik), men så når dit onboard gfx vil have sine 64mb shared ram så går den i hold, sådan skete det for mig, så køb et grafik kort og så er det problem ovre... eller køb en ram blok

Accepteret svar
Fra : torbenvinter

Modtaget 20 point
Dato : 29-04-05 18:03

ellers kan dine ram være gået i stykker eller din processor bliver for varm, prøv at check det med CPU cool (søg på google, det er shareware)

Kommentar
Fra : hatchi

Dato : 29-04-05 23:35

Den virker bedre nu jeg har opdateret windows helt igen efter jeg formateret, og jeg har installeret mit video og lydkorts nyeste drivere...

Tak for hjælpen alligevel :)

Godkendelse af svar
Fra : hatchi

Dato : 29-04-05 23:36

Tak for svaret torbenvinter.