/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Er det rimeligt??
Fra : Keldd
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 22-04-05 19:42

Vi har erfaret, at hendes højhed Prinsesse Alexandra, allernådigst er blevet tildelt en titel:

Grevinde af Fredriksborg. + det løse.

Jeg vil gerne snart slippe for alt det Royale ævl. Er det virkelig rimeligt at i 2005, går en del af mine (jeres) [hør]

skattepenge til at holde det cirkus igang, men måske er jeg lidt alene med det synspunkt?

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 19:45

Ja Keldd - jeg mener at det er rimeligt. Den nye titel medfører nemlig IKKE nogen løn. Den er kun en ærestitel. Hun modtager appanage, fordi hun er Prinsesse af Danmark og udfører et stort stykke arbejde for at markedsføre Danmark. Men det havde hun også gjort uden den nye titel. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-04-05 19:47

Jeg er lidt royalist - men ikke for alle mine penge.
Når trofølger nr. 2 ikke kan opføre sig ordentligt er min sympati for Kongehuset faldet noget.
Det job de får betaling for, er at fremstå pænt og nydeligt.
Eyvind.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 22-04-05 19:54

Vi skal lige huske at det er mennesker vi har med at gøre!!
Jeg tror ikke det er specielt nemt i dagens Danmark at fremstå som pæne og nydelige..det er ligesom ikke helt in at være som folk er flest! ..hvis i forstår?
Jeg kan dog ikke forarges eller blive vred over at mine penge bliver brugt af de royale, for jeg mener at hvis man kan udtale sig sådan, altså blive forarget, så mener jeg man ved for lidt om hvilket stort arbejde der gøres af de kongelige.
...det er goodwill vi betaler for og det er trods alt en del værd, ikke sandt?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-05 19:54

Næh, hvorfor skulle hun være Grevinde af Frederiksborg, fordi hun tilfældigvis kommer til landet og bliver gift og skilt igen.

Lad os nedlægge kongehuset, det er alt for dyrt

Det er sgu for mange penge at betale for et blikfang der ikke har nogen større funktion, andet end at "repræsentere" landet udadtil.

dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-04-05 19:55

Jeg har hørt at hun skal tituleres: "Deres højhed" - Det bette myr

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 19:57

Ja, men den nye titel gør hende ikke dyrere end hun var FØR.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 19:59

Rent personligt kunne jeg uden at ligge søvnløs om natten undvære hele det Roayale Menageri, både i Danmark og i alle andre lande

...men var der ikke een og anden, der engang sagde :

Folket vil ha' brød og skuespil

...så selvom det er 'Kejserens nye klæ'er' tjener det jo et formål, så omsonst det end ka' lyde

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-04-05 20:00

mangorossa
Jeg vil jo heller ikke smide dem ud.
Men de kongelige er jo netop IKKE som folk er flest.
Og det er det de får penge for.
Kan de ikke lide jobbet - så kan det jo sagtens lade sig gøre at sige det op.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-05 20:01

dova:
Jeg tror heller ikke på vi får solgt så meget som et par gummistøvler mere,

fordi een af de Royale klipper en snor over på en nyåbnet fabrik herhjemme.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:03

Leve Republikken!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:04

Skal jeg vælge cirkus (og pris for samme) foretrækker jeg cirkus Amalienborg frem for cirkus Cristiansborg, men sådan er vi jo så forskellige

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:06

Hm.. Dabk det vil jo sige at vi skal tilbage til enevælden.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:07

Er vi ikke det??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-05 20:08

Ja, dabj
Men det er jo alligevel "Cirkus Christiansborg" der styrer og har magten, idet man var så "smarte" for mange år siden, at bestemme at den siddende regent bare skal "holde sin kæft" og acceptere hvad politikerne end beslutter.

Oprindeligt var kongen/dronningens "arbejde" jo at styre og regere landet, men det kan de jo ikke mere.

dova

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:08

Spørg Anders

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 20:08

[hør]Man kunne jo melde sig ind i et politisk parti.

For et eksempel : http://www.konservative.dk/ ???

..og så arbejde politisk for at nedlægge Kongehuset som institution

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:09

Ingen hjul og stejle, gabestok mm. selv om nogen tror det er demo-krat-i i stedet for demokrati.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:10

Funny guy ham mulekule!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 20:10

Hvis Keldd ønskede en generel debat om Kongehus eller ikke Kongehus, kunne han jo have skrevet det! Det gør han ikke! Han spørger om en udnævnelse til Grevinde er rimelig og antyder at en sådan koster folket penge. Den koster IKKE folket en øre. Hilsen AJ

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:12

Emnet kan vel uddybes på hca@inet.dk eller skal vi nappe bossen i stedet?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 20:12

De kongelige skaffer arbejdspladser...deres eget personale, ugebladene og aviserne.
Det sælger goodwill mange steder i udlandet, og på den måde med til at sælge Danmark og danske produkter.

Royalist, ja.

Skattekroner for at holde det i gang, ja !!
Skatte- turist- og handelsindtægter, ja !!

Hvad er regnestykket ??

Selvfølgelig kræver det også en hvis pæn opførsel fra "det blå blod".

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:14

Der er ikke meget blåt tilbage jakjoe.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-05 20:15

Man kan tale om hvadsomhelst i denne tråd, og jeg synes at kongehuset er

en totalt overflødig institution, og ser det gerne nedlagt, men jeg er bange for jeg er i mindretal..................endnu.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:16

->jakjoe
Spøg til side---jeg er helt enig, men det med opførslen lader til tider noget tilbage at ønske fra visse dele af "huset"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 20:16

Hvordan kan det være at jeg er den eneste der rent faktisk svarer på Keldd's spørgsmål?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 20:16

Molo som turist atrraktion

Molo skaffer arbejdspladser...mit eget personale, ugebladene og aviserne.
Det sælger goodwill mange steder i udlandet, og på den måde med til at sælge Danmark og danske produkter.

Molist, ja.

Skattekroner for at holde det i gang, ja !!
Skatte- turist- og handelsindtægter, ja !!

Hvad er regnestykket ??

Selvfølgelig kræver det også en hvis pæn opførsel fra Molo

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:18

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:18

Molo for f----

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:21

kolon-lille o-stort D
Nå det virkede heller ikke

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-05 20:24

dabj:
sådan.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:26

Keldd, der var da noget du kunne!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 20:27

Det lyder oven i købet mundret :

Molo Kong Kyle

Det kan sikkert bruges i mange sammenhænge

Stort reklamepotentiale

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 20:29

MOLO laver citatfusk

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:31

Whisky Whisky

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-05 20:33

Nu skal Hr.BjarneD ikke behage at være morsom,

på en skøn forårsaften.
Keldd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 20:33

[hør] hvisker .... jakjoe, du kunne jo blive min spindoktor og pressechef

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:33

Hurraaaaaa-- det virkede

Kommentar
Fra : calista

Dato : 22-04-05 20:33

Molo som Konge!!

Kong molo den første kyle?
Det ligger ikke godt i munden ( ikke misforstå)

Grevinde af Frederiksborg...Jeg er sgi ligeglad hvad hendes titel er. Hun har filme gjort et godt stykke arbejde!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 20:35

Hmmm....

... </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 20:39

Royalist eller ej.

Jeg tror at Dronning Magrethe bevidst har givet Prinsesse Alexandra titlen grevinde af Frederiksborg.

Det koster jo ikke samfundet mere af at Prinsessen også har fået den titel.

Det er en titel, som hun kan beholde, hvis hun indgår nyt ægteskab, men prinsessetitlen vil hun miste.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-04-05 20:40

"á mo le" Kong Kylie af Ama'r!

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:40

-> Kong Molo
Hvem skal være dronning??eller skal vi gætte

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 20:44

Måske et lidt længere navn

Molo Kong Kylling af Ama'r

..tænk hvis det havde været arne.jakobsen :

Jakob Kong C'arne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 22-04-05 20:47

Kan ikke klare mere
Holder mig til whiskyen
Fortsat god aften til alle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 20:48

dabj -> Molo Kong Kylling af Ama'r, polsk gift med : Den Finske Sne-Dronning Afskylia Hygiejnen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-04-05 21:02

Jeg synes, det er i orden med kongehuset - men det skal køres på en anden måde. De skal ikke have alle de (dyre) slotte. De kan vel nøjes med et og et "sommerhus". Istandsættelse burde betales af staten, og de kongeliges "løn" sættes kraftigt ned. De laver jo ikke vildt meget for de mange mill. de får. Men sådan et fjols som Joachim, han skulle "sættes på plads". Som kongelig må man forvente et minimum af ordentlig opførsel, og det er i hvert fald noget han ikke har. Hans opførsel er under al kritik.

Hvis vi kun skulle have Christiansborg, ville det automatisk blive væsentligt dyrere, fordi statsministeren ville blive "overhoved" for landet, og derfor skulle både bo og bevogtes bedre. Men det er en skam, vi ikke kan "bytte" Joachim og Alexandra, og så sende Joachim ud af landet. For min skyld kan Alexandre blive grevinde lige så mange gange, det passer Magrethe at give hende titlen - bare keg ikke skal betale til det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-04-05 21:02

Jeg synes, det er i orden med kongehuset - men det skal køres på en anden måde. De skal ikke have alle de (dyre) slotte. De kan vel nøjes med et og et "sommerhus". Istandsættelse burde betales af staten, og de kongeliges "løn" sættes kraftigt ned. De laver jo ikke vildt meget for de mange mill. de får. Men sådan et fjols som Joachim, han skulle "sættes på plads". Som kongelig må man forvente et minimum af ordentlig opførsel, og det er i hvert fald noget han ikke har. Hans opførsel er under al kritik.

Hvis vi kun skulle have Christiansborg, ville det automatisk blive væsentligt dyrere, fordi statsministeren ville blive "overhoved" for landet, og derfor skulle både bo og bevogtes bedre. Men det er en skam, vi ikke kan "bytte" Joachim og Alexandra, og så sende Joachim ud af landet. For min skyld kan Alexandre blive grevinde lige så mange gange, det passer Magrethe at give hende titlen - bare keg ikke skal betale til det.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 22-04-05 21:11

Tror vi skal være glade for vores kogne hus.
For det første har vi det ældste, derudover er vi så heldig at havde et højt respekteret kongehus.
Hvis vi går af med det vil det være vores Statsminister der skal præsentere landet, og vi kan aldri vide hvilken Statsminister vi for næste gang.
Se på USA de er nød til at blive præsenteret af deres nuværende Præsident. Jamen hvor fedt er det ?
Tror der er mange lande der ikke gider høre på ham. Der elsker de tilgændgæld vores Margrhete og dømmer måske tit DK ud fra hendes besøg i Zimbabve eller andet.

Havde vi et kongehus som UK ville jeg nok havde en anden holdning.
Men det Danske konge hus er sgu da noget af det eneste vi har med fast "personlighed" og fremgang.
Glæder mig og ser frem til at KronPrinsen en dag intager sin plads.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 21:12

Jernladyen -> HELE vejen

Kirke og Kongehus ; samme ævl :

Lad de kristne betale for kirker og præster.

Lad Kongehuset betale skat af sine ejendomme og jordbesiddelser ..eller sælg skidtet og lev af fortjenesten til alt er afhændet ...eller de kan leve måske af entré indtægterne fra Royalisterne ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 22-04-05 21:28

Deres appanage bliver tjent ind i tusindfold. Om det kan der vel ikke herske tvivl. Det er jo ren reklame. Meget få ville høre om Danmark hvis vi ikke havde dem som "ambassadører" udadtil.

Men at det er et cirkus, og at det ikke behøver at være der er jeg enig i.

Men økonomisk set koster de ikke noget. Tværtimod.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-04-05 21:47

Øh, Molo, måske er jeg tungtopfattende, men hvad mener du???

Med hensyn til kirke og præster, er jeg helt enig med dig. Så slap vi også af med alle de elendige præster, der kun er der for lønnenes skyld, hvor stor den så er.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 21:56

Du har ret Valde. Og Keldd's kommentar om H.K.H. Prinsesse Alexandras nye status som Grevinde har absolut ingen betydning i.f.t. hvad vort Kongehus koster. Hvis Keldd og andre anti-Royalister gad at sætte sig ind i tingene FØR de udtalte sig, ville det løfte debatten op på et højere plan.
Alle har lov at udtale sig om deres mening om vort Kongehus, men det er jo ikke det Keldd spørger om.
Keldd er sur over at Alexandra er blevt Grevinde.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-04-05 22:05

Jeg undrer mig over, hvor nogen i denne tråd har deres økonomiske viden ang. dette emne fra. For mig lyder det som den sædvanlige kop suppe, at man slynger et udokumenteret postulat ud for at understøtte sin egen holdning. Hvis økonomien skal være den faktor der afgør..... kongehus eller ej, så kom med nogle dokumenterede tal.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-04-05 22:10

Lige nu kl. ca. 22.05 er der garanteret ikke een der aner hvad kongehuset koster (uden at slå det op) og af indlysende grunde heller ikke hvad en evt. præsident koster.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 22:10

Keldd - Hvad mener du med "+ det løse"? Der er squ ikke noget løst ved at være betitlet. Hvis du ikke ved mere om det Royale system end det synes at være tilfældet, burde du måske lære at vente med at udtale dig og have en mening, til din viden er blevet lidt større.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-04-05 22:14

Citat
burde du måske lære at vente med at udtale dig og have en mening, til din viden er blevet lidt større

Tjaeeee - Det gælder jo osse for andre, i så mange andre sammenhænge

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 22:16

arne> Du læser noget andet end det jeg ser her.

Det med et højere plankræver "høje" personer.

Citat
Er det virkelig rimeligt at i 2005, går en del af mine (jeres) skattepenge til at holde det cirkus igang, men måske er jeg lidt alene med det synspunkt?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 22:20

Som sædvanligt Klumme, er du den eneste der kommer ind i en tråd UDEN at have en relevant kommentar. Du har absolut ingen viden om de andre kommentatorers viden. Du brillerer KUN ved at bevise at du selv er TOTALT uden viden og mening om det stillede spørgsmål. Fy fy skamme.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-04-05 22:24

Nå for søren da.

Men jeg gentager lige:

Citat
burde du måske lære at vente med at udtale dig og have en mening, til din viden er blevet lidt større

Gælder i særdeleshed dig LOOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 22:27

jakjoe - læs nu HELE Keldd's spørgsmål. Han skriver jo:

Citat
Vi har erfaret, at hendes højhed Prinsesse Alexandra, allernådigst er blevet tildelt en titel:

Grevinde af Fredriksborg. + det løse.

Jeg vil gerne snart slippe for alt det Royale ævl. Er det virkelig rimeligt at i 2005, går en del af mine (jeres)

skattepenge til at holde det cirkus igang, men måske er jeg lidt alene med det synspunkt?

Hilsen
Keldd.

Så kan man retfærdigvis ikke nøjes med at forholde sig til en del af spørgsmålet. (Den del man selv har lyst til at kommentere). Man må forholde sig til spørgsmålet som helhed, ellers bidrager man blot til forplumring af sagen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-04-05 22:29

Jeg forplumrer ikke noget.

Keldd laver en konstatering, og stiller et spørgsmål.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-04-05 22:30

Altså arne... hvor er du dog klog, (som sædvanlig)

Jeg for mit vedkommende forholder mig til lige præcis hvad der passer mig, uanset hvad du i øvrigt opstiller af regler (som sædvanlig)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 22:37

Klumme - din latterlige lille uintelligente skiderik. Jeg er nr. 25 på Kandu's top 50 liste over Superbrugere. Tror du at man bliver det ved at bevise sin stupitet? Jeg er også den Superbruger, der i april har optjent næstflest superbruger-point, selvom du og andre i en lind strøm har prøvet at forhindre det ved at lege GAVEBUTIK.
I den tråd der er oprettet KUN for at andre kunne slippe for dine svinske verbale udgydelser, får du sandheden at vide. Men lytter DU? Nej din seneste kommentar til en Kandu'er der ikke er enig med dig, er lige så svinsk som alle dine sædvanlige kommentarer. BVADR.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 22:41

Klumme - Havde du blot én gang bevist din klogskab, men det har du jo ikke.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-04-05 22:41

Hej Keldd, jeg syntes det er både ret og rimeligt, at Alexandre får en titel som Grevinde. Da hun i sin tid sagde JA til giftemål og JA til Danmark, sagde hun samtidig JA til et nyt land, nye normer og et nyt liv, og frasagde sig sit gamle liv og dets tryghed. Det er så ikke gået som forventet og nu er hun her i Danmark og kan ikke flytte hjem pga. børnene. Er det så rimeligt at hendes liv forringes og at skellet mellem drengenes far og mor´s status bliver markant forskellig? Nej vil jeg mene

// Toupie

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 22-04-05 22:43

Hei Keldd,jeg syns det er fuldstændigt ligegyldigt om jeg betaler til det ene eller det annet,de krever jo inn alikevel,ha du,vi er jo de der ska betale,ser dine venner arne og klumme har overtaget din fine tråd,du må jo kjæfte litt på dem,men en fortsatt fin kveld og stor skål herifra

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-04-05 23:14

De skal af med hovedet alle sammen! Sorry er lidt miljøskadet efter at have set Alice i eventyrland her i eftermiddags!

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 22-04-05 23:15

Hejsa og skål holniels, i Harboe?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-05 23:21

Det var såmænd ikke Alexandra jeg var efter, mere den middelalderagtige måde kongehuset nogengange fører sig frem
på. For min skyld kan de kalde hende hvad de vil, det var mere kongehuset som helhed jeg var efter.
Og til Klummes orientering har jeg skam kunnet de tal du spørger om, men er nødt til at finde dem frem igen, hvis jeg
skal kunne citere dem rigtigt, og det gider jeg ikke.
Kunne jeg så bare slippe for at blive "belært" af Hr.arne. jakobsen om hvad jeg skal kunne, for at stille et spørgsmål, ville
meget være vundet, og intet er mig mere ligegyldigt end hvad nr. på top 50 han ligger, hvor herre bevares.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 22-04-05 23:29

Jada Reset,du vet,leverandør til det Kongelige Danske "så står det litt uklart om det er" Bryghus "eller" Hofhus????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 23:31

Min pointe er; man kan sætte et hvilket som helst paphoved i rollen som Kong Gullerod af Danmark !

..selv Molo eller arne !

Vinke vinke, smile smile, posere posere, bukke og neje

Det er er teaterstykke !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-04-05 23:33

Keldd; jeg er tilhænger af Kongehuset og syntes egentlig de gør et godt stykke arbejde - jeg er faktisk stolt af at bo i et kongedømme ......det gør det lissom lidt idyllerisk

Godkendelse af svar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-05 23:34

Tak for svaret dova:

Vi ser ens på det mit spørgsmål gik på, men er i mindretal .........endnu.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 23:37

Citat
arne.jakobsen Dato : 22-04-05 22:37

Klumme - din latterlige lille uintelligente skiderik. Jeg er nr. 25 på Kandu's top 50 liste over Superbrugere. Tror du at man bliver det ved at bevise sin stupitet? Jeg er også den Superbruger, der i april har optjent næstflest superbruger-point, selvom du og andre i en lind strøm har prøvet at forhindre det ved at lege GAVEBUTIK.
I den tråd der er oprettet KUN for at andre kunne slippe for dine svinske verbale udgydelser, får du sandheden at vide. Men lytter DU? Nej din seneste kommentar til en Kandu'er der ikke er enig med dig, er lige så svinsk som alle dine sædvanlige kommentarer. BVADR.

Hvem er det nu lige der viser sin

Citat
stupitet?

Lad Alexandra dog få den titel. Gifter hun sig igen, skal vi ikke betale til hende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-04-05 23:37

Ps. ...og teaterstykket trækker fulde operahuse

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-05 23:45

Toupie:
Det skal du da have lov til, så får du da noget for skattepengene, men bare jeg kunne blive fri.

Det ville også være rart hvis man kunne blive fri for at betale til kongehuset, hvis man ikke havde

det godt med det. Man kan jo blive fri for at betale kirkeskat, så når jeg bliver statsminister, skal

man også kunne slippe for at betale til kongehuset. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-04-05 23:48

Ja ja Keldd. Men den kommentar du accepterer, svarer ikke på dit spørgsmål??? Giver dig kun ret i din holdning.

Måske skulle du prøve at lære at stille et spørgsmål, samt acceptere at når du IKKE stiller et ordentligt spørgsmål, så at acceptere det rigtige svar.

Dit spørgsmål gik IKKE på Kongehus eller Ej. Men på om det var rimeligt at H.K.H Prinsesse Alexandre var blevet Grevinde. Og så postulerede du at det kostede os alle penge. Det var også forkert.

Tag dig sammen Keld!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-04-05 23:58

arne.jakobsen

Citat
Tror du at man bliver det ved at bevise sin stupitet?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-04-05 23:58

arne:
Sig mig har du ikke fattet mit spørgsmål?

Jeg vil gerne slippe for alt det Royale ævl. DET gik spørgsmålet på.

Du får så som sædvanlig rodet det rundt i din egen pærevælling, men jeg har ingen som helst forventning om

at du fatter hvad andre skriver, men vælter bare rundt i din egen boldgade.

Keldd. Luk kongehuset, jo hurtigere jo bedre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 00:02

Tak for det Keldd

mvh dova

Og arne du kører videre med de point

Jamen for fanden da, hvad vil du bruge det til?
Det gør dig ikke klogere, bedre, mere anset, mere velhavende, ja det er sgu ikke engang en garanti for at vinde "månedens dims", og det burde jeg om nogen vide, da jeg vist forresten har været på 1 pladsen de sidste 3 måneder
Har du virkelig så fattigt et liv at det er så vigtigt, at du har formået den "formidable præstation" at blive nr 2 (indtil videre) på Aprils "top ti".

Og jeg synes så til gengæld ikke der var tvivl om tolkningen af dette spørgsmål

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-05 00:19

Citat
Og arne du kører videre med de point

Jamen for fanden da, hvad vil du bruge det til?
Det gør dig ikke klogere, bedre, mere anset, mere velhavende, ja det er sgu ikke engang en garanti for at vinde "månedens dims", og det burde jeg om nogen vide, da jeg vist forresten har været på 1 pladsen de sidste 3 måneder

Jeg bare

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-05 00:32

Her nede i republikken Als havde vi stor glæde af Kedde X,
da han var inde og springe.
Han fik da sat gang i nattelivet.
(Til forskel fra hans lillebror betalte han sine regninger).
Kongehuset ?
Tjaaa 1 eller 5 mere eller mindre på overførselsindkomst betyder vel ikke så meget.
Hvad skulle vi ellers sætte dem til ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-05 00:33

Citat
Har du virkelig så fattigt et liv at det er så vigtigt, at du har formået den "formidable præstation" at blive nr 2 (indtil videre) på Aprils "top ti".

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-05 00:37

Citat
dova Dato : 23-04-05 00:02

Tak for det Keldd

mvh dova

Og arne du kører videre med de point

Jamen for fanden da, hvad vil du bruge det til?
Det gør dig ikke klogere, bedre, mere anset, mere velhavende, ja det er sgu ikke engang en garanti for at vinde "månedens dims", og det burde jeg om nogen vide, da jeg vist forresten har været på 1 pladsen de sidste 3 måneder
Har du virkelig så fattigt et liv at det er så vigtigt, at du har formået den "formidable præstation" at blive nr 2 (indtil videre) på Aprils "top ti".

Og jeg synes så til gengæld ikke der var tvivl om tolkningen af dette spørgsmål

Det var kun fordi, der ikke skulle være tvivl hvor citatet kom fra.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-05 00:44

Shit jeg mente Fedde X.
Kedde X var jo hans morfar.
Ham der lånte den der hvide pony.
Gambrinus

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-05 00:45

dova, du må jo også være interesseret i point.

Du ved jo, at du har været nr. 1 på top 10 de sidste 3 mdr.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 00:56

ans
Ikke specielt, og i hvert fald ikke så meget at det er for at "skrabe point" sammen at jeg er her.
Og jeg tror nu ikke de fleste kan sige sig fri for at følge lidt med i det med pointene også.
Det må nogen absolut gøre, siden der er så meget fokus på dem.

Men jeg bruger ikke at gøre opmærksom på de point i næsten hver tråd jeg deltager i, men kun for at drille AJ når han gør opmærksom på sit store vid der har ført til den fine placering på diverse lister her på siden.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 02:24

Jamen Psykosearne.... er du virkelig kun nr. 25 på den der top tju hej liste. Det fatter jeg ikke en lyd af, for du har da taget røven på så mange brugere med dine komplet idiotsvar, og "tvangslukninger" så du mindst skulle ligge på 1. pladsen. Det er da Kandu der snyder dig for point. Jeg ville klage hvis jeg var dig

De er sgu da for stupitete LOOOOOOOOOOOL

Hvorfor kommer jeg til at tænke på Inspecteur Closseau (Peter Sellers) i Den lyserøde panter, når jeg ind i mellem læser noget af dit ævl LOOOOOL

Kan det have noget at gøre med en latterlig karikatur, et opblæst "jegalenevide" psykisk sygt skvadderhovede, der ikke fatter en skid af, hvordan omverden ser på og opfatter ham... Det tror jeg sørme LOOOOOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-04-05 06:17

Keldd - Hvis ikke det er Alexandra du er ude efter, hvorfor begynder du så denne tråd med at skrive:
Citat
Vi har erfaret, at hendes højhed Prinsesse Alexandra, allernådigst er blevet tildelt en titel:

Grevinde af Fredriksborg. + det løse.

Så måske har du alligevel behov for at blive "belært", om ikke af mig så af andre. Hvis ikke du ønsker at drage Alexandra ind i en Royal debat, kunne du jo bare lade være. Og så sørge for at fortælle at det er Kongehuset og dets stilling i det danske samfund du ønsker at snakke om. Men det gjorde du kun i en parantes.

Jeg er squ osse temmeligt ligeglad med min placering på div. lister, men når idioten tillader sig at fortælle mig at JEG er en idiot, er det vel OK lige at sætte tingene på plads.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-04-05 06:23

Klamme Klumme: Du fatter stadig ikke en skid: Du skriver "hvordan omverdenen ser på og opfatter ham"!!!
Hvis andre end Arne-hade-klubbens 4-5 medlemmer kan kaldes "omverdenen", hvad kalder man så de Kanduer der har accepteret mine svar fra jeg startede for 9 måneder siden og til nu. BVADR

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-04-05 06:30

dova & ans: Hvis I ikke er i stand til at læse indledningen på dette spørgsmål, skal I squ have nogle skolepenge tilbage. At jeg omtalte min placering, var udelukkende et svar på Klammes sædvanlige stupide kommentar. Hvor svært kan DET være at fatte? I er jo begge tilligensvæsener. Æ og?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-04-05 06:41

Jeg har set Kanduer prøve at indlede Cyber-kæreste-forhold, men jeg har KUN set én der på trods af et klart NEJ fremturede med at ville betale et Kro-ophold til dova og samtidig ville hjælpe med en god undskyldning for at hun kunne bedrage sin mand: Nemlig Keldd. Derfor kaldte jeg ham "en lille liderlig hanhund", og det står jeg ved.
Når man ikke bare vil ha' en cyber-kæreste, men også vil mødes med hende på en kro, og altså rejse fra Sjælland til en kro i det Øst-jydske og forsyne hende med undskyldninger som hun kan give sin mand, så ER man squ mere end almindeligt småliderlig.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-04-05 06:53

ans - tak for de bemærkninger. Første gang jeg mødte dova herinde for 9 måneder siden, sagde jeg at hun var pointludder. Jeg har fået og får stadig skældud for mit direkte sprog. Men jeg kan forstå på dig at du er enig.
dova anerkender ALDRIG andres kommentarer, hun gentager dem blot, evt. med en enkelt tilføjelse eller uddybelse.
Hendes sprogbrug ER pænere end mit, indrømmet, men hvordan kan man på mindre end 1 år være blevet nr. 7 Superbruger hvis man ikke er pointjæger??? (Pænere ord)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-04-05 06:59

Pis med dig dova: Jeg plejer squ heller ikke at prale af min placering eller mine point. Men når Klamme Klumme påstår at jeg er dum o.s.v. er det jo det eneste forsvar jeg har. Og det må så være nok.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-04-05 07:10

Klamme: Det er ikke kun ans der har en samling af svinske bemærkninger, denne indgår i MIN samling fra nu:
"et opblæst "jegalenevide" psykisk sygt skvadderhovede"

I øvrigt kan jeg fortælle såvel dig som andre, at teamet er hamrende ligeglade, de har besluttet, at sådant noget bavl må vi selv finde ud af. Det har de hverken tid eller lyst til at gå op i.

Ret klog beslutning synes jeg.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 07:45

Oj Oj Oj... Blodtrykket lillearne - Du flipper jo helt ud lillearne. Tag det bare heeeelt roligt lillearne

Du er syg lillearne....husk nu på det. Det er synd for dig, men du lider åbenbart ikke. Så må vi andre jo tage smerten.

Som element i din samling, så skal du lave en underopdeling der hedder sandheder, og der lægge denne karakteristik af dig. "Et opblæst "jegalenevide" psykisk sygt skvadderhovede.

Og den med "stupitet" LOOOL

Den skriver du lige 100 gange lillearne. Husk nu det hedder STUPIDITET.

Det er et ord du ofte vil få brug for ved en præsentation af dig selv. Bare rolig.......Vi skal nok få dig lært at stave lillearne LOOOOOL

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-04-05 07:54

Mens vi venter på Godot!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 07:58

lillearne

Med hensyn til den liderlighed, som du anklager Keldd for at være i besiddelse af, så spekulerer jeg på, om du mon har været ansat som bedemand engang eller arbejdet på et krematorium.

Det er da dene eneste forklaring på, (hvis det er sandt) at du har kunnet have "sex" (eller hvad det nu hedder når du er involveret) med 500 kvinder, som du påatår at have haft. Du skal da ikke bilde mig eller andre ind, at nogen i levende live lægger krop til "sex" med dig. Se dette kalder jeg fandme liderlighed, så det er sygeligt.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 08:00

Godot.... Tjaeee - Jeg venter på Gonat xxx

Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 08:08

Nå for fanden.. der skulle stå z z z og ikke xxx LOOOL

Jeg ligesom sygearne medlem af KLR.. "Dansk bordlindefamsund" LOOOL

(Undskyld til rigtig ordblinde)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 23-04-05 08:51

Vil lige give mit besyv med, selvom jeg godt er klar over at spørgsmålet er lukket og keldd kun er ude på at finde dem der er enige med ham, har du virkelig ikke andet end penge i hovedet ?
Hvis nogen fortjener at havde det godt er det Alexandra, hun er en knag.
Vi lever i DK, H.C Andersen-land med eventyr og rigtige Prinser og Prinsesser og en Dronning, det er FEDT ! Spørg børnene !
Det eneste jeg godt kunne tænke mig var anderledes var at Dronningen holdt op med at ryge, at prinserne holdt op med at køre for stærkt og krænke unge piger, den ene af dem.
OG at Keldd holdt op med alt det nævnte og måske rejste til Sovjet eller USA, der har de sikkert også lokummer og vandrør du kan fixe for "kællinger" der ikke er til at holde ud at høre på, er det ikke sådan du siger?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 09:30

Guuuud mulberry -> Er du også Radikal ?

Jeg forstår nemlig heller ikke Kellds kommentar : http://www.kandu.dk/dk/spg/65404#698910
Citat
en totalt overflødig institution, og ser det gerne nedlagt, men jeg er bange for jeg er i mindretal

På tidspunktet for ovenstående kommentar tæller jeg 4 der er enige med Keldd. Altså i alt 5 og jeg observerer kun 4 Roaylister, så hvem var lige i mindretal ?

At jeg ikke mener vi skal nedlægge Kongehuset er med samme begrundelse som mulberry's, hvilket jeg har prøvet at tilkendegive med en hvis portion humor. JEG føler Kongehuset er overflødigt og er derfor enig med Keldd, men min holdning skal ikke styre verdenen, når nu så mange mennesker glæder sig ved denne institution; der nok må siges at repræsentere en smule tradition, historie og kultur. Det kaldes et radikalt standpunkt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 09:44

Keldd

Det var ikke dig der påstod at en præsident var dyrere end kongehuset, så det var derfor heller ikke dig det var møntet på..

Men helt ærligt, det kan da ikke være den 100 mand eller så om året, der bringer dit "liderlige hanhundepis" LOOOL i kog. Det må da være princippet om kongehuset som helhed.

Før du startede denne tråd var jeg vist tilhænger af kongehuset (tror jeg nok), men efter jeg har erfaret, at den syge stupititarne osse er det, så skifter jeg til dit parti(y) og bliver edsvoren modstander. LOOOL

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-04-05 10:30

Jeg syntes Keldd har ret - - - til at stille spørgsmålet om han er alene i sine betragtninger.................. Nemlig.

Er det for sent at stemme på, hvem vi skal ha' til Kong Molokyle.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-04-05 10:41

Klumme:
Det er som du skriver kongehuset som en forældet institution, jeg ikke har noget til overs for.

En hel del har nogen Royalistiske synspunkter, det må jeg så tage til efterretning, og det gør jeg da,

men jeg skifter ikke mening, fordi flertallet sikkert er imod mig.

Molo, måske er jeg ikke i mindretal i spalten her, men i det ydre samfund, tror jeg jeg er.Een eller anden

fik omvendt Klumme, så pointene er godt givet ud alligevel ha ha ha. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 10:45

Så er vi makkere nu LOOOL

DMDOHY+ DL (down med Daisy og hendes yngel + det løse)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 10:45

emesen -> Du er da velkommen til at stille spørgsmålet :

Hvorledes skal Molo Kong Kyle tituleres ?

Man kan jo ikke stemme på en selvbestaltet konge af Ama'r. Højst be' til han hurtigst muligt adicerer

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 10:47

..et forslag :

Hans Majestætiske selvforherligelse Molo Kong Kylling af Ama'r

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-05 10:48

adicerer?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-05 10:50

molo, du kan blive konge af Christiania

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 10:51

Måske jeg skulle følge Napoleons eksempel og udråbe mig selv en lille forfremmelse ..til Imperalistisk Kejser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 10:53

..og så vil jeg kræve Norge, Skåne, Halland og Blekinge tilbage til Ama'r

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-04-05 10:54

Rolig molo
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-04-05 10:58

Molo:
Det sidste har været mit ønske i lang tid, dog uden at

opføre det Stockholmske blodbad een gang til.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 11:00

Citat
"sex" (eller hvad det nu hedder når du er involveret)

Klumme

ØØeeeehhhh....er det det her ord:...........Copulere

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 11:01

Vi får dermed Norges olie (..den danske har vi jo allerede foræret Mærsk familien) og broderfolket mod øst behøver ikke rejse så langt for at slukke tørsten.

</KONG KYLE>

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-04-05 11:04

Jeg er i haven fra nu af. Solen skinner og jeg har 130 fliser der skal lægges.

Der er en gammel indkørsel nedenunder hvor de skal ligge, ret spændende job skulle jeg hilse og sige.

God dag til, ah hvad fanden, alle.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 11:06

Dova.

Hvor stupit kan du dog spørge

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 11:09

Klumme & dova -> kønsagt ..hedder det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 11:11

...eller samlege ...eller coetus

..med Klumme tror det kaldes : Coetus interruptus

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 11:13

Med Molo som konge bliver livet et langt : Coetus infinitum

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 11:14

Kønsagt. LOOOL

AJ har jo forstand på det der med biologi - sir han - men det han skrev et sted med, at man kan få et barn på 1. måned ved at "kønsagte" 9 kvinder, den tror jeg sgu ikke på.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-04-05 11:15

Molo.

Hvad vil det så sige at få kønsagtindsigt???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 11:18

Næ, nej Molo
Hverken kønsakt eller samleje eller coitus etellerandet:

Et af AJ's "guldkorn" i tolkningen af nogen kirkebøger fra 1800-hvidkål om en vielse:

Citat
Jeg bygger det på at der står Copulerede. At Copulere betyder på nudansk at kneppe på en dyrisk facon.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-04-05 11:42

Guldkorn, arne.jakobsen kalder det

Citat
arne.jakobsen Dato : 23-04-05 07:10

Klamme: Det er ikke kun ans der har en samling af svinske bemærkninger

Men jeg samler på "guldkorn"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 11:44

[hør] Vidste I at her hvor jeg bor bliver man udsat for ren porno i det offentlige rum, når man henter morgenbrød ?

I bagerens vindue ligger snegle og boller

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 11:46

..men hva' ; de løber vel bare hornene af sig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 23-04-05 11:51

....i sneglefart.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-04-05 11:54

Måske holder de hvedebrøds dage ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-05 12:18

Jeg synes Molo absolut er et egnet emne som leder af vores lille rige.
Men jeg sporer allerede på nuværende tidspunkt en ændring i hans personlighed.
Det er uhyggeligt hvad magt kan gøre ved mennesker. -->
Den ene dag Als var republik startede det som en stille og rolig revolution.
Bruno Torp lukkede pontonbroen til fast landet, sendte gesandter ud til Jylland, Fyn og Djævleøen, beslaglagde amtmandens automobil, beslaglagde alt smør for at udleverer det til de trængende, som under krigen havde lidt store afsavn.
Det viste sig dog hurtigt at magten steg ham til hovedet og heldigvis blev magten taget fra ham før det endte i et blodbad.
Dette eksempel trækker jeg frem, for at i lige skal tænke jer om før Molo tilraner sig en uindskrænket magt.
Jeg sætter et stort spørgsmålstegn ved, hvad han f.eks. kunne finde på at gøre ved vore motordrevne transportmidler, hvis det stod til ham.
Gambrinus [hør]
http://www.dmol.dk/billede_info.asp?genst_id=23740

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-04-05 12:30

Gambrinus
Du "stjal" lige mine overvejelser m.h.t udsigten for motordrevne transportmidler, hvis vi fik en "Kong Molo"

Videre fremtidsudsigter:
Hele Danmark omdannes til republikken Christiania og rigsvåbnets logo ændres til en Chillum indfattet i et Cannabisblad
Marianne med tasken udnævnes til hofmarskal, og Kong Molos valgsprog: "I ka' ikke slå os ihjel"

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-04-05 23:28

Ja det er da godt HM.... Hans Majæstæt Molokylen af det hedengangne A'mar ikke har abdiceret men kun adiceret - så vi kan stadig neje, bukke og skrabe.