/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Fra : memuel
Vist : 541 gange
500 point
Dato : 19-04-05 09:12

Efter overvejelse er jeg nået til den konklusion at jeg ikke gider være en del af det sprog og mudderkastning der findes her på Kandu. derfor vil jeg give mine points væk.
Måske kigger jeg forbi en dag hvor jeg har brug for at få svar på et spørgsmål.
Jeg har ikke helt besluttet mig for hvad kriteriet skal være for at få mine points, men da jeg ikke vil have mails fra Kandu i al evighed skal jeg nok beslutte mig fhv hurtigt.

Når dette er sagt vil jeg sige at jeg trods alt synes at Kandu er et spændende forum og at alle brugerene til sammen besidder en fantastisk viden.

jeg deler yderligere points ud til den der svarer på dette spørgsmål

Memuel

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 19-04-05 09:15

Hej...

Det er da trist at du ikke vil være her mere ...

Men jeg kan godt forstå hva du mener ... Der er sket meget på det sidste...

Hav det godt... Håber at se dig herinde igen..

Smor

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-04-05 09:16

jamen dog memuel - tag det dog ikke så tungt. Faktisk synes jeg tonen p.t. er i bedring, specielt når diverse mod-mudderkastere holder sig i ro når deres yndlingsoffer er på banen.

Bliv dog hængende - det er jo heldigvis langtfra alle der kaster om sig med ukvemsord og nedladende bemærkninger.

mvh berpox

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 09:17

Så stemmer du med fødderne.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 19-04-05 09:21

mulberry-> ?
Forklar venligst

Memuel

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-04-05 09:23

Synes det er synd at du vil stoppe!!! Du kan jo bare lade være med at tage del i mudderkastningen!! Og husk at poesi ikke er noget man læser.....Det er noget man får serveret i 1/2 liters glas

Vh fluffy

Kommentar
Fra : ujbv

Dato : 19-04-05 09:23

memuel

Ja jeg kan da godt læse mellem linerne hvad du mener, og jeg giver dig da tildels ret. Jeg er forholdsvis ny her på Kandu og interessere mig igrunden slet ikke spec. meget for de points, som jeg slet ikke kan finde ud af alligevel.
Men - jeg kommer herpå af og til for at se om der mon er kommet nogle gode ideer på dagligdagsproblemer som jeg eller nogen i min omgangskreds har debbateret, så at du ligefrem siger at "du vil melde dig ud" kan jeg ikke helt forstå - du kan jo som jeg bare komme her uden så meget fokus på de "fnadens" point.

Jeg vil dog give dig ret i at flere brugere opfører sig på børnehavestadiet når man læser deres "nu skal jeg godt nok sætte dig på plads, din nar-svar" og man kan da også finde mange pointjagende (og tåbelige) kommentarer i "trick & Tip" som overhovedet ikke har noget at gøre der, MEN - igen - det er nu også meget rart lige at kunne finde et muligt svar på et aktuelt spørgsmål.

Mht. det at få mail i tide og utide fra Kandu ... ja så ved du jo sikkert nok at du kan af-vinge den lille firkant under indlægsboksen hvor der står Ja tak så du slipper for alle de mails ... Det fandt jeg i hvert fald ud af allerede efter min 1. besvarelse at det ikke lige var det jeg ville bruge Kandu til - at høre alle andres bemærkninger også.

At give dine point til mig ville være både spild og bisset *griner* for jeg aner som sagt ikke hvad jeg skal bruge dem til umiddelbart *S* Hav en rigtig god dag

ujbv

(jeg ville gerne have sat en smily men ikke engang det kan jeg finde ud af !)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-05 09:24

Nu hvor der er stillet et spørgsmål i kategorien Kandu.dk vil jeg lige tillade mig at spørge :

Har I nogensinde fået et af de dersens 'nyhedsbreve', man kan tilmelde sig ved at sætte flueben nederst, når/hvis man vælger at rette i sine profiloplysninger ???

memuel -> Det vil da være trist hvis du forlader os, men hvorfor annoncerer du det overhovedet ?
Point kan du da give væk ,som du lyster. Du behøver ikke engang at begrunde det !
At forlade Kandu.dk er blot at rette sin email adresse til : service@kandu.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 19-04-05 09:31

Godt spørgsmål MOLO.
Som nogle skriver så handler det vel ikke om points, de er der vel bare som en form for motivation, fordi vi i dette samfund ikke kan gøre noget for andre uden at får noget til gengæld. Men som i de fleste andre mennesker er der vel en lille djævel i mig der ønsker at give en en lidt større mulighed for at vinde den fantastiske måneds gave.
Og pointsene skal ikke helt være spildt. Men tipset med at ændre min mail den var rigtig god, det burde DU have points for

Memuel

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-05 09:34

Kan godt forstå dig memuel
Har selv overvejet det samme,, men nu prøver jeg at bruge humor overfor kompentanterne. Problemet er bare at der ikke er nogen der forstår min humor

Desværre er den mudderkastning der sker igen og igen direkte ødelæggende for Kandu, men det er jo svært at se for folk der ligger langt nede i en ørkesløs skyttegravskrig!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 09:36

Jo, altså at du "går væk fra" at opholde dig ved tråde, hvor der er mudderkastning og mobbesprog fordi du synes det er træls og tidsspilde og holder dig til at kikke ind, hvis du har et spørgsmål du vil finde svar på.
Det er da meget fornuftigt at beslutte ikke at deltage i noget, der bare er for meget lal. Der lader til at være flere, der har det på den måde,efter hvad de siger, men det er ikke alle, der har styrke nok til at sige fra,- og nogen er vist ikke bevidste om, at de nærmest er afhængige. Når man har "nogen at hakke på" så er man så dejlig fri for at se sine egne fejl, eller bare forholde sig åben og fordomsfri overfor andre. Det formål har ikke høj værdi.
Nogen kan nøjes med en hvisken, når de behøver at rette en fejl.
Andre reagere først når de får en træstamme i hovedet.

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 19-04-05 09:46

Jeg er da klar over min egen skyld i deltagelse i de tråde hvor der har været meget mudderkastning, og jeg kunne jo bare lade være med at kigge i Kandu-tråde eller i smalltalk og bare holde mig til regulære spørgsmål- svar-stille-dem. Det er der jo flere andre der gør. Men ofte er problemet jo netop at der dukker kommentarer op der straks får nolge til at fylde en del.
Jeg må bare erkende at jeg ikke er god nok til at lade være med at læse disse tråde og tildels deltage, for det gør jeg på et eller andet plan.
Så det vil jeg så slutte nu. Jeg vil dog have mulighed for at kunne stille et spørgsmål i ny og næ, men som aktiv bruger er det slut.

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 510 point
Dato : 19-04-05 09:47

Nogen holder skryttegravskrig, og nogen bærer ved til bålet.

En ting er at nogen opfører sig tåbeligt, en anden ting er, at stille drillende spørgsmål for at skabe en ny krig.

Tag nu f.eks. den "biologiske" krig der raser...det er da kun med til at forværre situationen.

Mon ikke der er nogen, der skal gribe i egen barm ?

Memuel> Hold dig fra de mudderkastene tråde, og kig ind andre steder, så bliver humøret nok bedre.
Jeg forstår godt dine overvejelser..... men fat mod, det går nok.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-04-05 09:47

synd at holde sig fra kandu - men fornuftigt ikke at deltage i mudderkastningen -

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 19-04-05 09:48

Fjerner ben

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 09:50

At stemme med fødderne -mener også at du er klog nok til at beslutte og handle som du siger isteden for at fortsætte eller at starte et nyt slagsmål, med nogen som jo selv må tage stilling og stå inde for deres valg.
Jeg er selv ret træt af det pointsystem, der er dem der slås om dem, så er der dem der laver total spas med dem, så er der dem der måler deres værd med dem (jeg mener ikke intelligens afhænger af hvor mange kandu spørgsmål man kan svare på, men af et hav af andre værdier også) så er der dem der giver seriøse svar og så skal man vælge det bedste, når de er stort set lige gode, dum situation. Derfor er jeg træt af pointne. Der er en del typer jeg gerne er fri for, da de ikke er noget i sig selv, men kun i kraft af hvor meget de kan kritisere og nedgøre andre, men jeg er ikke Kandu gud og jeg regner med de graver deres egne grav, så jeg ignorere dem så vidt muligt, og lægger lidt mere i mine interesser og nye såvel som gamle interessante . Tager det bedste og lader resten ligge.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-05 10:12

Jeg tror da osse jeg er een af dem der skal gribe i egen barm (vil hellere gribe i andres), men desværre farer der en lille djævel i mig en gang i mellem! Personligt synes jeg at jeg har prøvet meget for at stoppe flamingen blandt de direkte involverede parter, men når man så ser det ikke nytter noget tjah så kan man enten opgive eller forsøge at køre det ud i det absurde!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-04-05 10:14

.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-05 10:14

eller rettere det endnu mere absurde!

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 10:19

Det sker med jævne mellemrum at en bruger annoncer sit farvel her fra kandu, for så alligevel at blive hængende.
Nu er turen så kommet til dig menuel, og mon ikke det går med dig som da klogearne annoncerede sit endelig, han kunne ikke undvære stedet, og du er som nok bare ude med en eller anden skjult budskab.
Er som også ligeglad hvad dit formål er, du kan blive eller skride, det er dit valg.
Man bestemmer selv hva man læser.
Men FRED være med dig.
AMEN

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 10:41

Nu er jeg jo en af ballademagerne, der ææææælsker at bruge poæng til at drille med. Har just startet en mindre uddeling, med det ene klare formål, at en anden kendt kandu, kan få mavepine, over dette ufattelige, uretfærdige point-misbrug. Men ligefrem at forlade kandu pga førbemeldte papskalle - nej lad da være med det.

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 10:51

Drømmer om en top10 placering i Biologi.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 10:52

Så skal du være bedre end Gambrinus (OG superbruger)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-04-05 11:04

Gør som mig "memuel"

Jeg blev næsten helt væk i 1 år og loggede tilfældigt ind igen.
Til min glædelige overraskelse opdagede jeg at mange af de "gamle" var væk og i stedet var blot nogle nye "brokhoveder".
Hvis du kigger på andre board af samme type, vil du opdage at det er nøjagtig det samme.
Der vil ALTID være nogle der blot vil lave "rav" i systemet.
Men bortset fra det er KANDU nu et af de bedre steder hvor du kan få løst de mest almindelige problemer og få andres mening om netop DIT problem.
Dit problem med mails er i realiteten ikke noget problem - det stopper af sig selv.
Så gem du blot dine point og kig ind i ny og næ.

Blot min mening........

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-04-05 11:18

Lad være med at stoppe helt - tag i stedet en pause.
Det gjorde jeg, da jeg oplevede kandu.dk som en børnehave. Vendte så tilbage mange måneder senere, og jeg synes altså at tonen er blevet markant meget bedre.
Jeg fik bare problemer med at vende tilbage under min gamle profil, da jeg havde skiftet pc, mail-adresse og ikke kunne huske mit gamle password. (gammelt nick: Catbody)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 11:32

Du ka' jo alligevel ikke forære superpointene væk.

Så hvis du ikke gider mere, kan du jo bare lade være med at logge på

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 19-04-05 11:34

Forresten, hvis du ikke gider de mails, kan du vel bare slette de abonneringer du har.

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-05 11:45

dova ->

Citat
At forlade Kandu.dk er blot at rette sin email adresse til : service@kandu.dk

Hér : http://www.kandu.dk/dk/passchange.asp ...naturligvis !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-05 11:49

dova -> ...ellers skulle man også ind at fjerne flueben i alle spørgsmål man har deltaget i, da der ellers vil komme en emil, ved hvert nyt indlæg, Dette er ikke muligt i de spørgsmål man selv har stillet, så ovenstående er eneste mulighed : http://www.kandu.dk/dk/spg/65150#696151

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 19-04-05 12:46

Memuel, jeg synes det er ærgeligt, at du ikke gider kandu mere..hvilket andre også har givet udtryk for!
Bliv hos os!! Spring mudderkastningen over eller blæs det et stykke..
Det er sgi trist, når de "normale" kanduer smutter!

Kommentar
Fra : www.SjovHilsen.dk

Dato : 19-04-05 13:55

Og når en eller anden har fået pointsne ... hvad kan han så bruge dem til ?? det er jo en valuta der er intet værd

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 14:04

Jeg er ikke glad for at indrømme det, men prøv at se her http://www.kandu.dk/dk/spg/64432
hvad jeg gik glip af, bare fordi jeg ikke engang kan hitte rede i bare 2 profiler.
Jeg glemte at loggeudind.
Det har givet mig et knæk, som det nok ta'r mig lang tid
og mange poæng at komme over.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 14:10

Gambrinus - for en gangs skyld en seriøs tråd fra min side. Du er el-mand og burde kunne hjæpe! Se min seneste tråd!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 14:53

I orden med det el-spørgsmål.
I orden du er seriøs (Bare det ikke vare for længe)
Men kunne du ikke ha' lagt det under biologi ?
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : memuel

Dato : 19-04-05 16:12

Tak for svaret jakjoe.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-04-05 22:25

Jeg har ikke fortjent det

Men det skal ikke forhindre mig i at sige tak.

Håber du bliver og deltager uden for "mudderet".

mvh
jakjoe