/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Radeon 9600pro TV=sort/Hvid
Fra : Briz
Vist : 601 gange
45 point
Dato : 19-04-05 09:10

Jeg har lige fået mig et Gigabyte Radeon 9600pro.

Har opdateret driveren via windows-update

Har installeret Catalyst via ATI's hjemmeside

Signalet løber ud fra min SVHS udgang i kortet, og ind i fjernsynet via Composite indgangen ( tror jeg nok det hedder, er et lille gult stik). Jeg kan se billedet tydeligt, men uden farver.

Har aktiveret "Klon" via Catalyst

Ville helt vildt gerne prøve at ændre til Pal B, men jeg kan ikke finde nogen sted at gøre det. Har prøvet under skærmindstillinger, men der er ikke kommet noget nyt udover at man kan aktivere Catalyst Control Center hvis man går ind under Indstillinger/Avanceret.
Jeg kan ikke finde nogen settings i det Control Center, der har med Pal-indstillinger at gøre. Jeg kørte en wizard ting, og der lykkedes det mig at slå på "Klon".

Nå, men håber på svar for de få points jeg har tilbage.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:17

Jeg er ikke sikker på Composite.
Men når det gælder SVHS, skal indgangen på tv'et understøtte SVHS.
På mit tv er det kun EN af de 3 SCART-indgange, der understøtter SVHS.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:19

Hvis jeg tilslutter til en af de andre SCART-indgange,
får jeg nemlig et perfekt sort/hvid billede.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Briz

Dato : 19-04-05 09:22

Mit tv understøtter SVHS.

Har før kørt det uden problemer med et GeForce FX5200. Det kort brugt samme kabel og indgang på tv. Så jeg tror ikke det er problemet. Men tak for hjælpen allligevel.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:42

Har et Club 3D og et Gigabyte begge ATI 9200 128 MB.
Nul problemer.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:43

Som sagt har jeg ingen erfaring med Composite.
Gambrinus

Kommentar
Fra : www.SjovHilsen.dk

Dato : 19-04-05 13:42

Du skal sætte grafikkortet til at vise PAL

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 19-04-05 14:40

Jeg ved muligvis hvor du kan ændre instillingerne for PAL.. Har næsten samme grafik kort som dig nemlig. Men jeg har heller ikke nogle farver på mit tv igennem tv out.

Hvis du højreklikker på skrivebordet, Egenskaber, Indstillinger, Avanceret.. Så skuller der gerne være en fane (helt ude til højre der heder, Display.. (skærme) Hvis dit tv er tændt og kablet er tilsluttet har du mulighed for at klikke på indstillinger for TV'et der skal du (mener jeg) i Avanceret, der fra kan du vælge om det skal være PAL B eller PAL G (Eller alle de andre PAL's)

Håber det kunne hjælpe.

Mvh Glen

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 19-04-05 16:10

Rettelse: Du skal ind under "Format" til sidst.. ikke Advanceret..

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 20-04-05 12:57

Er det her Kandu Forum Gået helt i stå eller hvad?

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 21-04-05 08:38

Hva sp Briz... Hjalp det på dit problem eller hvad? Vil da gerne have lidt feedback..

Accepteret svar
Fra : Jrod

Modtaget 45 point
Dato : 28-04-05 13:23

Hello?????

Godkendelse af svar
Fra : Briz

Dato : 01-05-05 11:32

Tak for svaret Jrod.