/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Til dig der ÆÆlsker biologi ligesom mig.
Fra : mulberry
Vist : 507 gange
455 point
Dato : 19-04-05 07:58

Hej
Svar på et spørgsmål omhandlende biolog, du må selv bestemme hvilket spørgsmål, du bestemmer hvad spørgsmålet er.

Jeg glæder mig...

MVH Mulberry

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 08:02

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 08:04

Ægget kom før hønen !
Gambrinus
(Hvor var hanen ellers ?)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 08:07

Hønen kom før ægget !
Gambrinus
(Helgardering)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 08:18

Ægget lå der.
Ægget kom hverken før eller efter - et æg lægges så derfor lå det i krybben.

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 08:20

Krybben ??? Jamen der ligger jo jesusbarnet Hmmm

+ l

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 08:34

De kryber vel lidt sammen ikke...................

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 08:41

Jeg vidste, ham der Jesus havde noget, han gik og rugede over.
Gambrinus

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 08:41

Hvor frækt så tidlig på dagen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 08:49

FRÆKT ! Skal du ha' en på skallen ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 09:04

Nu ikke voldelig Gambrinus!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 09:11

Tiltrods for at der allerede er kommet mange interessant svar bliver tråden holdt åben i hvertfald resten af dagen, så dem der er på arbejde og ikke har tid til Kandu, kan kigge ind senere hvis de har lyst.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 09:14

3773, tror ikke Gambrunus mener det så slemt, han vil nok bare vide om der gemmer sig en lille nuttet kylling bag skallen, gør der det ?

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 19-04-05 09:22

Hej

Der er lidt uenighed om hvem der kom først - HØNEN eller ÆGGET.
De tidligere synspunkterne er imidlertid forkerte.
Det korrekte er, at ægget og hønen kom samtidigt - men det ligger godt
nok adskillelige millioner år tilbage i tiden.

Mvh

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:28

Ja,vend bare den anden kind til.
One fist of iron, the other of steel.
Gambrinus ?-)

ØØØØhhhh... Hvor stor ham Festoriginalen egentlig ?

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 19-04-05 09:42

Baseparring har med arveanlæg at gøre.
Nukleinsyrerne DNA og RNA består af lange kæder af nukleotider. Et nukleotid indeholder bl.a. en base. I DNA kan basen være adenin, cytosin, guanin eller thymin mens den i RNA kan være adenin, cytosin, guanin eller uracil.
DNA's to strenge er bundet sammen via hydrogenbindinger mellem baserne i de to strenge. Cytosin knyttes altid til Guanin og Adenin knyttes altid til Thymin eller Uracil (DNA eller RNA). Dette kaldes for baseparringsprincippet. Det betyder at man ud fra den ene streng i DNA altid kan danne den anden. DNA molekylet består således af en lang række af nukleotidpar og dermed basepar. Den genetiske information ligger i rækkefølgen af baseparrene.

Vh fluffy

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 09:57

Det er da børnehaveklasseviden.
Gambrinus
(Til gengæld dumpede jeg i modelervoks)

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-04-05 10:12

Nu ved jeg det..................det er vel ham helligånden der også har leget hønseavler.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 10:16

Først da ånden kom over ham og "jomfruen"
Gambrinus
Kykelikyyy lad hønen gååå

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 10:22

Gambrinus nu ikke så næbbet

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 19-04-05 10:49

Man bruger giftstoffet fra høst-tidløs til at flække arveanlæggene med, når man laver genmodifikation på planter

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-04-05 11:31

Vi skal alle dø !

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 455 point
Dato : 19-04-05 11:52

Svar: Elefanten!

Spørgsmål: Hvem er Søkoens nærmeste slægtning?

mvh steen

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-04-05 12:01

emersen!
Jeg mener nu at den med helligånden blev opklaret en gang for alle, her forleden, da en pølsevogn, pludselig eksploderede på Peterspladsen i Rom. (Peterspladsen er jo det sted på jorden der er nærmest himmelen). Bed eksplosionen blev pølserne slyget op mod himmelen, så højt at et par engle der lige fløj forbi nåede at snappe en af dem. De diskuterede længe hvad det kunne være for en, men de kunne ikke komme i tanker om hvad det var, derfor enedes de om at spørge jomfru Maria, hun har jo gået på jorden, så hun må vide det! Dom sagt så gjort, De spurgte jomfru Maria, hun kiggede længe, og sagde: "Hvis det ikke lige var for knuderne i enderne, så kunne det nu godt ligne helligånden"

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 19-04-05 12:01

emersen!
Jeg mener nu at den med helligånden blev opklaret en gang for alle, her forleden, da en pølsevogn, pludselig eksploderede på Peterspladsen i Rom. (Peterspladsen er jo det sted på jorden der er nærmest himmelen). Bed eksplosionen blev pølserne slyget op mod himmelen, så højt at et par engle der lige fløj forbi nåede at snappe en af dem. De diskuterede længe hvad det kunne være for en, men de kunne ikke komme i tanker om hvad det var, derfor enedes de om at spørge jomfru Maria, hun har jo gået på jorden, så hun må vide det! Dom sagt så gjort, De spurgte jomfru Maria, hun kiggede længe, og sagde: "Hvis det ikke lige var for knuderne i enderne, så kunne det nu godt ligne helligånden"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-04-05 12:02

2 sommerfuglelarver mødes.
Den ene spørger bekymret den anden.
Tror du på livet efter forpuppningen ?

Nå det hører måske til under 'anden religion'

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 19-04-05 12:41

Hej pbp_et

Nej - man anvender ikke colchisin (Høæst-tidløs) til at "flække" arveanlæggene med.
Dette stof anvendes til at forhindre der dannes væg under en celledeling - hvorved
sker sker en kromosomfordobling.
Gensplejsning er noget ganske andet

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : mulberry

Dato : 21-04-05 16:05

Tak for svaret classic26.