/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Nyttig beholdning af biologioplysninger.
Fra : creamygirl
Vist : 1306 gange
498 point
Dato : 18-04-05 22:10

Mine erfaringer med at skrive tips er ikke gode (jeg er rigtig "dum" til at skrive tip), så jeg vil i stedet berige jer med min viden af denne vej, da jeg gerne deler ud af, hvad jeg finder for nyttige oplysninger

Jeg må hellere med det samme sige, at jeg ikke er nogen biologisk professor. Feks. opdagede jeg på tragisk vis i denne weekend - midt i et spil tegn og gæt, at en Stenbidder er en fisk og ikke en fætter til bænkebidderen Vidste I det?!
Noget andet vigtigt viden er, at heste fødes som føl og vokser sig derefter til voksne heste. Der er IKKE et stadie, der hedder Pony Vidste I måske det?!

Jeg ved godt der ikke er noget spørgsmål her, men pyt med det!
Jeg kommer måske i tanke om et lidt senere..

Hej hej

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 22:12

Ang. heste, så er der et stadie der hedder en "plag", nemlig stadiet mellem føl og voksen hest

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 22:25

Nej Creamy - Du ved ikke ret meget om Biologi. Det hedder ikke en Stenbidder, men en Stenbider, hunnen kaldes en Smatso og det er fra hende vi får vores Danske kaviar. Det hedder heller ikke en bænkebidder, men en Bænkebider, Den lever på fugtige steder på land, men er faktisk et krebsdyr. På trods af din manglende viden i kategorien Biologi, bliver du ved med at give point i kategorien.

Hvis du ikke ved noget om emnet, så lad være med at give point.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-04-05 22:28

Ok! Det er da godt at vide at hesten føder levende føl! Så slipper man da for den mas det er at bygge rede til dem, og den bøvl det sikkert ville give at prøve at få dem til at ruge!
Har du aldrig fået stenbiderrogn? Det er næsten lige så lækkert som kaviar.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 22:28

Ja dova - en Plag er imellem 1 og 3-4 år gammel.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-04-05 22:32

Ja i Frederikshavn hedder en stenbiderhun altså en kvabso
Bænkebideren findes også i en maritim udgave vandbænkebideren eller asellus aqvatikus .

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-04-05 22:34

Smatso :D :D

Det hedder sgu da en Kvabso, den der fru Stenbider

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 22:37

Ha ha - forStår du ikke min humor DOVA?

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 508 point
Dato : 18-04-05 22:39

Humor????

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-04-05 22:40

Det gjorde jeg så heller ikke

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-04-05 22:45

Jeps en plag Dova, men ponyen..Den dutter bare ikke til en biologi eksamen*L*

Nope Valde, jeg spiser ikke fisk - og da slet ikke deres æg!!

Tak fordi du læste og kommenterede i MIN tråd Arne. Næste gang så LÆS, men UNDLAD venligst at kommentere. Det burde ikke være så svært

Føler jeg, at jeg har brug for en ekspert til at rette mine stavefejl, så finder jeg en der kan stave til intelligens til jobbet Tror forøvrigt ikke, at forståelsen forsvinder mere, end når du "humoristisk" kalder en kvabso for en smatso*G*

Apropos intelligens. Hvad du savner i intelligens, opvejes let af din indbildskhed
Tror jeg forhøjer point inden jeg smutter i køjen. Med eller uden din tilladelse!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-04-05 22:47

Sådan!!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-04-05 22:56

Sov sødt!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 22:57

Creamy - Kære Fiskemoder. Hvis du ikke vil have at jeg kommenterer dine spørgsmål, så skriv det i spørgsmålet.
Hvor svært kan det være????

Uanset hvor mange point du foræret væk, vil du altid kun være læsterligt til grin for dine egne point. Se nu 3773 der tidligere på måneden forsøgte at bringe Gambrinus på førstepladsen, og DU hjalp. Hvor er Gambrinus nu?

Nej Flødepige, man skal kunne noget selv. Rene gaver gør ikke en M/K til noget.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-04-05 22:59

Savner i et link til noget som er helt uden for emnet ?

I kan ikke nå at svare, så her er det.

http://www.finansforbundet.dk/default.asp?mId=281&ArtId=4978

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-05 23:04

23:04

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 23:10

Ja ans - vi HAR set at Kandu-uret passer, og det er jo godt. Men det opdagede nogen af os igår.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 23:12

Hvad mener Creamy i øvrigt med overskriften?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-05 23:16

23:16

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 18-04-05 23:20

Arnebåtnakke, jeg tror hun mener, du skal fise ud af hendes tråd
Du er nemlig IKKE inviteret.

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 18-04-05 23:30

ArneBjarnebåtnakke tjek den her http://www.kandu.dk/dk/spg/64342

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 23:32

HALLO - festoriginal - Det kan hun squ da ikke mene allerede i sin overskrift, uden at skrive det!

Din seneste bemærkning, beviser at du mener det SKIDT, men også at du har en intilligens som en jordnød.

På Kandu er ALLE inviteret. Lær det din lille dumme ½-hjerne.

Jo jeg må godt kalde dig en ½-hjerne, for du har lige kaldt mig en båtnakke.

Vil du skændes fisoriginal? Så OK.

Det vil jeg ikke. Hæ hæ.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-05 23:34

23:33

Det er mit biologiske ur, der er i gang

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-05 23:36

det var lidt bagud, men det kan jeg indhente

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-04-05 23:49

tjah - jeg troede jo en islænder var en sweather - derpå en beboer på island - og så finder man ud af at det (også) er en hest - livet er da heller ikke nemt

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-04-05 23:53

Cramy's overskrift var:

Citat
Spørgsmål : "Nyttig beholdning af biologioplysninger."

Intet i hendes spørgsmål antyder nogen sammenhæng med overskriften.

Det er blot endnu et TÅBE-Spørgsmål i Biologi, med det helt klare mål at fjerne mig fra top 10 i Biologi-kategorien.

Men OK. Jeg er squ da ligeglad. Som Tedd skrev i et andet spørgsmål, ved folk jo godt hvem der kan og hvem der ikke kan. Og hvis Creamy synes at det er skide sjovt det her, så for min skyld gerne. Noget skal den stakkels tøs jo have at more sig med.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-04-05 23:56

tjah - jeg troede jo en islænder var en sweather - derpå en beboer på island - og så finder man ud af at det (også) er en hest - livet er da heller ikke nemt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-04-05 23:59

Citat
arne.jakobsen Dato : 18-04-05 23:53

Det er blot endnu et TÅBE-Spørgsmål i Biologi, med det helt klare mål at fjerne mig fra top 10 i Biologi-kategorien.

23:58

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 00:03

ans - er ingen kommentar. Kom med en kommentar.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-04-05 00:11

Pak nu din Taske Arne og har du husket at smører madpakke ??
Øhh var der mon nogle stavefejl ?? og apropos stavefejl Hr Arne så tjek lige alle dine stavefejl, og dem har du mange af ,lad nu være med at lede efter alle mine dem er der massere af for jeg vil da strunte i sådanne fejl også om der er kommare og punktummer nok og det er jo også godt for dig at nogle laver fejl så har du jo noget at bruge din åbenbart kedelige tilværelse med

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-04-05 00:14

Til sku der stå til sidst

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 00:17

Giver du et link arne.jakobsen

Citat
Men OK. Jeg er squ da ligeglad. Som Tedd skrev i et andet spørgsmål, ved folk jo godt hvem der kan og hvem der ikke kan.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 00:19

Sune - Din kommentar er såvel tåbelig som unødvendig.

Jeg skal da ikke pakke noget, sålænge ans og jeg har en snak gående.

Den eneste, der ikke har noget at gøre i denne tråd lige nu er dig!!! Og dine dumme kommentarer m.h.t. stavefejl kandu godt gemme langt væk. De er nemlig kun et udtryk for hvad du har hørt. Henvis til den seneste tråd hvor jeg har belært folk om stavning. Kandu det? Eller er du bare endnu en der brokker sig uden at have noget at have brokkeriet i?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-04-05 00:29

Jeg gider bestemt ikke sidde og finde dine fejl ved at gennemlæse alle de fornærmende arrogante hjernedøde bemærkninger du altid kommer med Og nu frem med remoten bi og du forsvandt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 00:33

00:32

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 00:33

Sune

NÅØH - Men så er det jo nemt at overpisse folk.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 00:42

ans - du burde kende den, du har selv været involveret i den: men selvfølgelig vil jeg da gerne linke til den:
http://www.kandu.dk/dk/spg/65002

I øvrigt kan jeg da lige fortælle dig at det var Grethes der forærede Molo, dig og Holniels 500 point hver for et svampespørgsmål i efteråret der gjorde at Molo og du kom i top i Biologi.

Hvis du checker tråden, vil du se at Molo faktisk selv siger at mit svar er det bedste. Hvorfor Grethes så vælger at give Molo 500 point, og senere åbner 2 ny spørgsmål for at forære dig og Holniels yderligere 500 hver, ved jeg ikke. Men sådan noget kan aldrig give et retvisende billede at kategorien.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-04-05 00:46

Naturligvis gav jeg da dig point Arne! Man kan jo ikke have sådan en kapacitet til at rode nede i bunden af tabellen! Jeg har jo set du har gået og hængt med hovedet i flere dage pga den biologiske krigsførsel, og det er jo ikke godt for din selverkendelse!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 01:03

Jamen jeg sagde jo også pænt TAK Tedd.

Men denne tråd, der starter med: "Nyttig beholdning af biologioplysninger."

Og fortsætter med at Creamy siger: "Jeg ved godt der ikke er noget spørgsmål her, men pyt med det!"

Er da blot endnu et sørgeligt eksmpel på at der hersker en krig om at være nr. 1 i Biologi UANSET hvad.

Du Tedd og alle andre kan være 100% sikre på at jeg ikke får point fra Creamy. Og at jeg om få dage ikke længere vil være nr. 1 i kategorien.

Jeg melder mig hermed ud af denne dybt tåbelige krig.

Håber at jeg stadig er her til at hjælpe jer når I får brug for min hjælp.

Kærlig hilsen AJ

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-04-05 01:57

Jamen du skal vel have betaling pr linie du hjælper

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 02:02

Nej Sune. Det var i en anden tråd hvor det drejede sig om at skrive en festsang. Min far har delvist levet af det i mange år, og det er et anerkendt erhverv, inden for dette erhverv tager man sig altid betalt pr. forfattet linie. At du ikke har kendskab til dette, giver dig ikke ret til at overpisse andre.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 02:03

Så hvem er det lige nu der opfører sig grimt?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 02:13

Creamy - Når du engang vågner op til dåd og er klar igen, kan du jo lige svare på følgende:

Overskriften på dette spørgsmål er: "Nyttig beholdning af biologioplysninger."

Hvad mener du med det? Du beskriver det ikke i selve dit spørgsmål.

Kan man overhovedet sige/skrive den sætning? Kun hvis man er sprogspasser.

Du stiller intet spørgsmål der kræver et biologisk svar.

Så dette er bare endnu en af dine Gaveboder.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 03:14

Jeg er da lige her Arne
Som jeg har udtrykt før, fandt jeg min tid på toppen berigende,
men medaljen havde en bagside.
Helt ærligt, jeg havde ikke lagt mærke til, hvor jeg var placeret i nogen som helst kategori, før jeg blev gjort opmærksom på det.
Men hvis det kunne irriterer dig Arne, hoppede jeg da med på vognen.
Jeg forstår simpelt hen ikke, hvordan du kan tage dig selv alvorligt.
Og din form for humor fatter jeg heller ikke et klap af.
Jeg forstår godt du savner mig,for jeg har
simpelt hen forsøgt at ignorerer tråde, hvor du optræder.
Over and out.
Gambrinus
PS : Nej jeg har ikke læst hele tråden. Jeg er træt og gider ikke.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 19-04-05 03:58

Gambrinus.: Jeg har aldrig pisset på dig. Så hvorfor du synes at det er sjovt at irritere mig, må du tale med en psykolog om.

I øvrigt synes jeg at det efterhånden griber om sig med at folk er for trætte, eller ikke GIDER læse hele tråden.

Hvad er der galt?? Er I bange for at finde ud af sandheden???

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 06:48

17 indlæg fra Arne (ud af 44), som ALLE handler om brok og "pissen", samtidig med at han klandrer andre for at brokke og "pisse".. Godt gået Arne, du er saft suse mig stadig ligeså usympatisk, som du altid har været.

Dine spørgsmål i MIN tråd kan du glemme alt om. Jeg kunne sagtens svare dig, men til hvad nytte?! Du forstår jo ikke en skid alligevel *L* ..
og din hukommelse?! ...Uha, den er som en si

Have a Nice Day

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 08:49

Arne, du er dog det mest usympatiske menneske jeg har mødt her på kandu. Det er dæleme godt du ka' få mavekneb af den sølle ""plovmand" jeg forærede Gambrinus. Jeg har en usigelig lyst til at genere dig. Gad vide om jeg skulle udlodde lidt "gavepoint" igen. Bare for at pisse dig af lille Arne.

Gæt hvem der ikke får dem.

Hæv poængerne til 500 Creamy, og giv dem til enhver anden, end Arne!

PS Arne, glæd dig til vi får det lovede "Arne-filter"! Så bliver du udelukket for en del tråde - det kan jeg garantere dig!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 19-04-05 08:53

-Jeg ka huske dengang A.J udtalte : "Jeg er klog nok til at holde mig væk fra en tråd. hvor jeg ikke er velkommen" - og han gjorde det.
Det er længe siden, er han blevet klogere? Næh det går vist baglæns.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 08:55

Det er dog det styggeste selvbedrag jeg har hørt om: "Jeg er klog nok.........." Men han overholder det jo heller ikke, vel?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-04-05 08:55

Go' morgen 3773
Dejligt at se dig i så godt humør.
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 09:02

Klart Gambrinus. Vejret er jo fint!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-04-05 09:52

.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-04-05 10:02

Hej Mirit

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 19-04-05 10:50

savner creamy

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-04-05 10:59

Citat
tedd Dato : 19-04-05 00:46

Naturligvis gav jeg da dig point Arne! Man kan jo ikke have sådan en kapacitet til at rode nede i bunden af tabellen! Jeg har jo set du har gået og hængt med hovedet i flere dage pga den biologiske krigsførsel, og det er jo ikke godt for din selverkendelse!

Citat
arne.jakobsen Dato : 19-04-05 01:03

Jamen jeg sagde jo også pænt TAK Tedd.

Men denne tråd, der starter med: "Nyttig beholdning af biologioplysninger."

Og fortsætter med at Creamy siger: "Jeg ved godt der ikke er noget spørgsmål her, men pyt med det!"

Er da blot endnu et sørgeligt eksmpel på at der hersker en krig om at være nr. 1 i Biologi UANSET hvad.

Du Tedd og alle andre kan være 100% sikre på at jeg ikke får point fra Creamy. Og at jeg om få dage ikke længere vil være nr. 1 i kategorien.

Jeg melder mig hermed ud af denne dybt tåbelige krig.

Håber at jeg stadig er her til at hjælpe jer når I får brug for min hjælp.

Kærlig hilsen AJ

arne.jakobsen du burde lære at læse mellem linierne.

Biologikrig eller ej, du stiller selv op for at få point.

creamy, du burde have stillet spørgsmålet i kategorien "vittigheder"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-04-05 19:59

Stiller op/spiller op *L*...Og lige lidt hjælper det Må hellere gøre som 3773 siger. Han lyder sq da fornuftig, omend lidt morgengnaven..

Lidt mere nyttig viden/tips fra mig til jer..Deler gerne ud jo

Hvis man bliver slået ihjel, mister man en vigtig del af ens liv! (handler om livet - og er derfor berettiget i kategorien biologi)

Skønhed kommer indefra, men det gør bræk også! (handler om bl.a kropsvæske - og er derfor berettiget i kategorien biologi)

Hej hej

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-04-05 08:37

Mig fornuftig? Du må have taget forkert i køleskabet og snuppet en af elefanterne. Aldrig er jeg blevet fornærmet så groft (måske lige af Arne Jammerrøv), men ellers ikke.

Fortsæt endelig med at trække vejret, det er rimelig vitalt, dog undtaget for fisk, de trækker vand. Af en eller anden mærkelig grund siger man alligevel, "de trækker vejret". Åndsvagt udtryk - trække vejret - hvem gør det Voldborg, eller en af vejrpigerne? Faktuelt suger man LUFT ind i lungerne, ikke vejr!!??! SÅ det burde hedde at "trække luften", men det lyder selvfølgelig åndsvagt! Og respirere lyder som noget dem fra Holte gør. Transpirere er noget andet!

Kommentar
Fra : festoriginalen

Dato : 20-04-05 08:38

Vi må ha lidt mere liv i denne tråd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-04-05 10:55

Enig, lad os synge boller op boller ned, ellers laver vi ballade!!!!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-04-05 10:57

Jeg synes vi skal stemme Arne hjem i næste Ø-råd!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-04-05 11:08

Så dukker han jo bare op i et andet realityshow eller bliver programvært på TV!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-04-05 11:13

Yearh, men så kan vi slukke for ham, eller skifte kanal. Alternativt sætte en B-film på dvd'en.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-04-05 18:59

Fik endelig svar på min mail til kandu Søren!
Ignorere funktionen KOMMER Arne, så hvis jeg var dig, vil jeg forsøge at undgå indlæg som den du skrev til Ans i din musik tråd i aftes:

http://www.kandu.dk/dk/spg/65285#697846

Citat
Hej Creamygirl

En ignorere funktion kommer med den nye version af kandu.dk, som vi satser
på vil komme på gaden indenfor de næste 2 måneder.

Med venlig hilsen / Best regards

Søren Jensen
Servicemedarbejder

Man kan så frygte ordet "satser" i Sørens mail, men man har vel lov at være fortrøstningsfuld - og håbe det bedste

Kan dog kun give dig ret 3773, AJ burde være blevet stemt HJEM for længst, men ignorere funktionen ser jeg som værende langt bedre - og langt mere lærerigt for AJ end en udsmidning. Ved en udsmidning kommer han jo bare igen og igen.
Ignorere funktionen ser jeg som den perfekte løsning, da uanset hvor ofte han forsøger at snige sig ind i MINE (og sikkert også en hel del andres) tråde, så trykkes der blot på pufff knappen.

What a relief - og hvilken fryd det bliver

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-05 19:39

Når/hvis ignorere funktionen kommer, så kommer der også dobbeltprofiler.

creamy, hvordan gør du, så man lige kommer til det indlæg i en bestemt tråd?

Jeg har overlevet hans bemærkninger og gemt dem i "Guldkorn"

Hilsen ans

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-04-05 19:47

Du går op i den lille notesblok øverst og ruller ned til den kommentar du ønsker skal vises i linket - klikker på kommentaren, markerer oppe i adressebaren, kopier og ruller ned i din tekst og indsætter..

Fik metoden af Molo forleden - og det funker sq

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-04-05 19:53

Ja Ans, jeg ved der kommer dobbeltprofiler, men det er dog ikke særlig vanskeligt at sætte disse dobbeltprofiler på ens ignorere funktion, når de dukker op

Hvem fanden gider dukke op i en tråd, hvor man ved første svinske kommentar bliver sendt hjem?!
Selv Aj bliver vel træt af, at han kun når at sende en kommentar, før han udvises.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-05 20:03

Det må jeg prøve, hvis det fungerer for mig, så skal du have bonuspoint

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-04-05 20:07

Ja det er godt med dig Ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-04-05 20:23

Du må selv vælge kategori

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 26-04-05 22:50

Pokker også! Det er uretfærdigt, at det kun er tildelt enkelte brugere at forhøje til mere end de 500 point *L*

Lader lige tråden stå lidt endnu. Måske kandu tillader at lave ballade i morgen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-05 23:40

Ha..... Hvad vil du lave af ballade?

(boller op, boller ned, boller i min mave, hvis jeg ingen boller får så laver jeg.........)

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 02-05-05 00:46

Intet spørgsmål, i søgen på viden, er dumt. Tak for svaret Dova

Arne skrev

Citat
Hvor er Gambrinus nu?

Aner det virkelig ikke. Men nu har du Dova lige i røven
For få sekunder siden var det mig, men jeg magter ikke at 'ligge under dig', så den ære gives videre til Dova *Stort grin*