/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
onboard lydkort på k7s5a
Fra : Theodor
Vist : 296 gange
40 point
Dato : 17-09-02 15:06

on-b lydkortet er ustabilt, der er fanfare ved opstart af xp, men ingen lyd ved
afspilning af audio-cd og spil, lyd fungerede ok i starten
nyeste driver er install

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 16:04

Hej Theodor,

har du prøvet at downloade og installere den nyeste "C-Media 9738 Codec Sound Driver"... -->
http://www.ecsusa.com/ecsusa/www.ecs.com.tw/download/driver_sound_m.htm
enten den hvor der står "K7S5A V3.X" eller "K7S5A"...

hvis du har downloadet og installeret en af disse drivers, hvilken en af dem var det så?

er din k7s5a en PCB 1.x eller PCB 3.x?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : henrikpedersen

Dato : 15-10-02 06:56

Du har sikkert installeret en driver der skaber konflikt....Det kan være grafikkort eller pci-kort.

Kommentar
Fra : Theodor

Dato : 29-10-02 12:56

Det er driveren til mit modem (HSP56 MR) der skaber en konflikt med lydkortet,
de har begge samme IRQ, how the f... do I change that.
Jeg har prøvet at geninstallere/opdatere drivere for begge enheder,
Win XP giver ikke lov til at ændre på IRQ, forslag til løsning af konflikt.

Kommentar
Fra : Theodor

Dato : 29-10-02 12:56

Det er driveren til mit modem (HSP56 MR) der skaber en konflikt med lydkortet,
de har begge samme IRQ, how the f... do I change that.
Jeg har prøvet at geninstallere/opdatere drivere for begge enheder,
Win XP giver ikke lov til at ændre på IRQ, forslag til løsning af konflikt.

Kommentar
Fra : henrikpedersen

Dato : 29-10-02 22:29

Hmm...Jeg plejer at flå pcikortene ud og geninstallerer derefter computeren uden kortene.

Når alting så virker! installerer jeg pcikortene.

Det er den brutale måde! og nogle gange virker det. :0)

Kommentar
Fra : plextor

Dato : 11-11-02 23:08

Er der konflikt mellem dit modem og lyd? (I enhedshåndteringen?)
At de deler irq er ikke ensbetydende med en konflikt

En anden mulighed er andet installeret software (?)