/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Lidt fredagshygge
Fra : the1best
Vist : 881 gange
10 point
Dato : 15-04-05 21:01

Hvad er fredagshygge??? Og hvem var det der afskaffede lørdagsslik???

The1best

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-04-05 21:03

fredagshygge var før man havde fri om lørdagen - fjolset der opfandt lørdagsslikket burdet KVÆLES i det selv

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-04-05 21:03

forklaring: ikke mange har det særlig hyggeligt om lørdagen mere - men travl

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 15-04-05 21:06

Hvorfor det miritdk ??? fik du for meget af det eller var det fordi du ikke fik noget

The1best

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-04-05 21:07

Ja, nu ved jeg ikke om der er nogen der har afskaffet lørdagsslikken fredag aften, jeg spiser det bare.

Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 15-04-05 21:11

ja ja Keldd, pas nu på med det Det var da hyggeligt dengang, der fandtes lørdagsslik og man som reglen gik i biograffen om søndagen. :))

The1best

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-04-05 21:11

øhh hvilke af de to spørgsmål er du i tvivl om the1best - lol

aaaaaaaadd keldd er den choko-cigar ikke snart for gammel ????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-05 21:13

Lørdagsslik!!! Næh vi unger blev sg sendt ud for at slikke motorvejen ren 25 timer i døgnet gjorde vi!! De unge nu om dage, de kræver og kræver!!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-04-05 21:14

Jeg har ædt een stor Yankie Bar, 6 vingummier, og nogen elakridser.

Nu er der ikke mere, men jeg kunne da godt snuppe en omgang til, men i morgen er det lørdag, så.............

Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-04-05 21:16

aaaaaaaadddddd keld - og tedd så undrer det mig ikke at motorvejene har så mange huller

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 15-04-05 21:18

Hvorfor den der opfandt lørdagsslik skal KVÆLES miritdk

The1best

Kommentar
Fra : gasmanden

Dato : 15-04-05 21:18

ryger lige nogen chokosmøger .....

glæder mig til i morgen ... så kan jeg også få fredagsslik om lørdagen

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 20 point
Dato : 15-04-05 21:23

Hos os, er fredagshygge, en god "fast-food" aftensmad. Vi har et super "Korup Steakhouse". Der køber vi mad hver eneste fredag. Har gjort det i over 18 år. Ikke samme sted, men hver fredag. Om fredagen, drikker vi en rigtig god rødvin til maden.
Bagefter, når vi skal hygge, enten med TV, et spil eller noget klassisk musik, får vi en Whiskey eller 2. Det er vores hygge-fredag. Det har vi sam sagt gjort i mere end 18 år. (med min kone nr. 2)

Hos min datter og børnebørn, er det også blevet til fredagsslik. Jeg ved ikke hvorfor. Da jeg var barn, for mange, mange år siden, hed det lørdags-slik. Jeg synes det er et godt spørgsmål, du stiller. Hvorfor er lørdags-slikket afskaffet??? Da min datter var barn (hun er 40 år nu), kørte vi altid til "Slikmutter" i Hillerød, og købte en stor pose slik til os alle tre. Det glædede hun sig altid til, da hun måtte bestemme, hvilken slags slik vi skulle købe.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-05 21:33

Det er samfundets skuld at lørdagsslik er afskaffet! Vi har simpelhen for mange TV og TV kanaler til at familien gider at hygge sammen! Forøvrigt er der aldrig noget godt i TV om weekenden!! Og så eksisterer slikmutter begrebet jo heller ikke mere! Man snupper en yankie når man tanker i stedet for!! Det var så mit eneste seriøse gæt her på en fredag aften

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-04-05 21:54

Det jeg er mest edderspændt rasende over, det er at man ikke kan få de rigtige salmiakstænger mere.

De mærkelige stænger der handles med i dag duer ikke, de er kedelige, væmmelige, og dumme.

Piratos er også nogen kedelige nogen, i forhold til de rigtige, fra "gamle dage"

Man kunne også få nogen STORE vingummibamser(25 øre) en gang, øj hvor var de gode.

Æv verden er ikke hvad den har været.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-04-05 22:07

Salmiakstænger.
Åh ja, De gode gamle firkantede stænger der kostede 10 øre stykket (noget af det hvor man fik mest for pengene )
Ja, der ved de unge mennesker slet ikke hvad de går glip af

Jeg har lige, i mangel af bedre, ædt en ordentlig dynge lakridskonfekt

mvh dova

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 15-04-05 22:24

Hej

Har et godt bud på hvorfor lørdagsslikket er afskaffet eller ændret til fredagssnoller.. Her hjemme får vi nemlig fredagssnoller - og det er af den simple grund at det er fredag aften der er Disney sjov for ungerne.. Så fredag holder vi lidt "hellig" og bruger den 110 % sammen med vores børn. Vores hverdag er stresset nok med arbejde og mødes - så det er helt dejligt at vi ved vi har fredag at se frem til. Vi har også en aftale i familien om at børnene er med til at bestemme, handle og lave aftensmaden..

Det var bare lidt fra lille mig

God fredag - med eller uden snoller..

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 15-04-05 22:37

Hej annettemor hvad laver du så her på www.kandu en fredag aften kl 22.24 når I er der 110 % for børnene.
Undskyld mig det var ikke meningen at være kynisk. For vores ved kommende spiser vi slik når vi får lyst Knus fra Dorthe

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 15-04-05 22:40

Hej Dorthe

det er fordi mine børn på hhv 2 og 7 år er kommet i seng!!!
Vi spiser næsten kun slik om fredagen - ikke fordi jeg er fuldstændig hysteriesk men jeg kan bare ikke se nogen grund til at mine børn skal køre på et sukker kick en alm hverdag.. det er nu heller ikke for at være kynisk..
Knus Annette

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 15-04-05 22:54

Kære Annettemor jeg brugte nok nogle grimme ord det må du meget undskylde sådan plejer jeg ikke at være jeg er en meget pæn og borgerlig menneske. Nu kan jeg godt forstå at du hygger dig her på www.kandu når du har så små børn. Jeg er selv en ung pørtidspensionist på 41 år og har 2 dejlige voksne børn på 20 - 22 år som ikke er hjemmeboende. så der er kun børnenes far og mig til at hygge os fredag aften men han har en lang arbejds dag så han sover ved tv`et. Så er jeg her på kandu for at møde nogle dejlige mennesker Knus fra Dorthe

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 15-04-05 22:58

Hej Dorte

Det er bare helt okay.. Er her også selv kun for at hygge - læse nogle hyggelige tråde og for at få svar på nogle af livets store spørgsmål.

Min mand og jeg hygge nu for det meste også når ungerne er puttet - men lige nu ser han en eller anden dødsyg krigs film.. Så nu er det vist sengetid for mig - har en rigtig god bog der venter..

God weekend

Knus Annette

Kommentar
Fra : annettemor

Dato : 15-04-05 22:59

Hej Dorte

Det er bare helt okay.. Er her også selv kun for at hygge - læse nogle hyggelige tråde og for at få svar på nogle af livets store spørgsmål.

Min mand og jeg hygge nu for det meste også når ungerne er puttet - men lige nu ser han en eller anden dødsyg krigs film.. Så nu er det vist sengetid for mig - har en rigtig god bog der venter..

God weekend

Knus Annette

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-04-05 00:21

Den krigsfilm var slet ikke dødsyg. Den var rigtig, rigtig god.

Og lørdagsslik er afskaffet, fordi det feder og er fyldt med farve- og tilsætningsstoffer, der sikkert viser sig at være kræftfremkaldende om et par år eller 10 (eller måske på mandag). Men tandlægerne er sikkert kede af det, hvis det bliver helt afskaffet. Men ellers vil jeg give Keldd og Dova ret. Salmiakstænger som i "gamle dage" findes ikke mere, og det er både synd og skam. (Mon det var dengang, de lavede lakrids af hesteblod??)
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-04-05 01:32

Og Negerpenge, dengang de hed det smagte de squ da af noget. Nu hedder de Pesetos og smager ikke af en skid - næsten det samme med Zulu

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-04-05 01:44

Ja, eller Pinocchio-kugler i løs vægt til en øre stykket.
Købmanden var altid træt af det, hvis man skulle have for 3 kroner af dem

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 16-04-05 02:13

Jeg prøvede aldrig at købe for 3 kroner tror jeg. Vi fik altid en femmer i lommepenge. Men så trak min mor bøder for hver gang vi lavede noget, vi ikke måtte. 25 øre for de "pæneste" ting, og så steg taksterne til to kroner. Det endte af en eller anden grund altid med, at det sådan set var min mor, der skulle have penge af mig. Men jeg fik som regel 50 øre, så jeg ikke skulle gå ud og stjæle noget, for at få bare lidt slik. Og hvis det endelig lykkedes at få over en krone, så skulle den i sparebøssen. Det var nu ikke noget problem i starten, for den var nem at få ud igen. Men et par gange om året skulle vi op i sparekassen og tømme sparebøsserne. Og min var desværre tom, på nær et par ører, der lå der for at rasle. Så fik jeg en sparebøsse med tremmer for hullet. Men den var nu heller ikke noget større problem. Det største problem var min lillebrors sparebøsse. Det var en Joakim von And, der sad på sin pengekiste. Og der var plastiktremmer for "udgangen". DEN var svær. Jeg burde have opkrævet en krone pr. femmer, jeg hev ud til ham. Heldigvis opdagede min mor ikke, da jeg kom til at brække en tand på den. Hun havde da banket mig blå, gul, grøn og sort, hvis hun havde opdaget, at jeg "hjalp" ham også. Sjovt nok så var det altid kun mine penge hun var interesseret i. Hvis de ikke var der, så lavede hun en værre ballade. Ak ja, det var dengang. Og det er (heldigvis) længe siden. Da kostede det også kun 10 ører at ringe fra en tlf. boks.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 16-04-05 07:11

Vi folkepensionister holder "fredagshygge" hver aften. Vi tager det sidste af rødvinen med ind til fjernsynet, som vi sidder og læser til - for der er sjældent noget, der fænger i kassen. Lidt hen på aftenen snupper vi en blomme i madeira eller en negerbolle (undskyld afroamerikanerbolle), mens vi skåler med hinanden.
Jeg går aldrig på kandu om aftenen, men altid om morgenen, når jeg kommer hjem fra min avisrute - og min mand ikke er stået op endnu - og det er hyggeligt, når der er en god tråd.
God weekend til alle

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 08:54

Lidt kanin til fredagshyggen?
http://savetoby.com/

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 16-04-05 09:40

Dronningen længe leve. Hurra.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 09:57

Ellebye bare skøjter ind og hylder dronningen, hvilket er ganske kynisk når nu vi lige er blevet oplyst, at kaninen Tobys liv hænger i en tynd tråd *L*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 09:59

Toby længe leve!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 10:01

Hurra!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 10:05

Hvis jeg ikke får 50000 $ æder jeg en regnorm!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 10:07

Den var vist ikke så gennemtænkt

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-04-05 10:11

Jeg sender straks alle mine slikpenge til Tobys frelse...............
.......det manglede da bare.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 10:12

Nej, det var ikke særlig gennemtænkt Tedd...din nød

Hvis du kun får held af at skrabe 25000$ sammen- nøjes du så med at æde det halve af regnormen, eller hvad?! *L*

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-04-05 10:13

Red Toby, hans tænder er også pænere end Dronningens.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-04-05 10:16

Nu kan man ikke se Tobys tænder, men jeg væder på de er pænere, end Fru. Dronningens.

Keldd

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 10:16

Apropos tænder!

Kan man trække tænderne ud på et stankelben?!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 10:17

Han er nok en ikkeryger kanin, Keld
Ok Creamy du får lige mit kontonummer

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-04-05 10:19

Creamy:
Det kan man sagtens, det er bare et forbandet pillearbejde.
Keldd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 10:22

Hehe Jeg elsker TVSHOP! Hvem hulen køber sådan noget de reklamerer for der? Det er da tydeligere fup end american wrestling !!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 10:27

Jeg køber gerne noget fra TVshop, hvis de har noget der kan fjerne 4 cl Gajol fra en hvid silkebluse

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 10:28

Astonizing fjerner alt!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 16-04-05 10:30

Fjerner det også hovedpine?!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 10:31

Næh! Der skal du bruge playmobil!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-04-05 10:31

Jeg skal altså ud og købe ind til weekenden.

Stegt flæsk i dag, tror jeg, og så kan jeg ikke rigtig finde ud af med i morgen.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-04-05 10:32

Jeg foreslår kaninragout Keld!

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-04-05 10:35

tedd er en dyrplager, tedd er en dyrplager tedd er en dyrplager, tedd er en dyrplager tedd er en dyrplager, tedd er en dyrplager tedd er en dyrplager, tedd er en dyrplager tedd er en dyrplager, tedd er en dyrplager tedd er en dyrplager, tedd er en dyrplager tedd er en dyrplager, tedd er en dyrplager tedd er en dyrplager, tedd er en dyrplager.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-05 10:48

Hendes Majestæt Dronningen længe leve.
Toby længe leve..............indtil vi finder lidt gulerødder til ragouten.
Lørdagsslik er opfundet af mig og min familie.
For ikke at vores børn skulle bruge deres lommepenge til slik alle ugens dage -
opfandt vi "lørdagsslik" ............................som vi forældre købte, og så kunne de frit bruge lommepengene til alt andet end slik.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-04-05 10:54

vrøvl keldd - har du set nogen indlæg fra dyr der klager over tedd måske

godmorgen allesammen -

Kommentar
Fra : uro

Dato : 16-04-05 13:38

Hej the 1 best,
Der er fredagsslik fordi man er træt efter en lang uge og ikke har tid til den store omgang, så om lørdagen er der både slik og sex....................... frk.uro

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 16-04-05 14:10

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-04-05 16:09

Bare gi' den hele armen frk.uro.

Mine 2 knallerter jeg har haft til salg, har der lige været een og hente , og betalte mig fyrsteligt,

med iskolde kontanter . Så mon ikke jeg lige gir' den een på hatten. Hvor er livet herligt.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-04-05 17:29

Keldd........................køb lørdagsslik for pengene.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-04-05 18:33

Keldd.eme:
Lad være at sige det til de andre, men jeg har en hel lagkage og en flaske solbærrom.

Ved 22 tiden regner jeg med at være helt fornuftig at høre på.

Hilsen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-04-05 18:34

eme:
Lad være at sige det til de andre, men jeg har en hel lagkage og en flaske solbærrom.

Ved 22 tiden regner jeg med at være helt fornuftig at høre på.

Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : uro

Dato : 17-04-05 12:27

Tjaaaa
og nu er det blevet søndag og jeg tror at the 1best er ude at slikke sol eller hvad...... det er ihvertefald hvad jeg havde tænkt mig, solslik frk.uro

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-04-05 12:29

uro ... ja, er på vej derud

The1best

Kommentar
Fra : uro

Dato : 17-04-05 12:35

Søndagssol til dig the 1best og alle andre som skal ud at slikke sol

Godkendelse af svar
Fra : the1best

Dato : 17-07-05 11:55

Så er det vist på tide at få lukket dette her Tak for svaret Franksp.

The1best