/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Er der nogle der har denne MUS?
Fra : Manse9933
Vist : 612 gange
200 point
Dato : 15-04-05 10:11

Spørgsmålet går på>Logitech® MX™1000 Laser Cordless Mouse
Er litium ion-batteriet på denne mus udskifteligt og vis er de så lette at anskaffe sig?.
Jeg nægter at eje noget som skal smides ud på grund af at batteriet ophører med at
fungere eller er udbrændt/slidt op.
Hvilken overflader kan den operere på?

Et test link kan også bruges.
Gider ikke selv lede på nettet

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=2135,CONTENTID=9043

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 10:19

nogen

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-04-05 10:21

Hej Manse9933

Jeg lige købt sådan en mus magen til. Ifølge manualen, kan man godt selv skifte batteriet, eller få det gjort hos forhandleren.

"Musemåtten" er speciel, musen operere med laserlys. Så købte jeg et underlag af glas (supergod - den kostede kr. 279,00 hos EL-giganten, hvor jeg ogsø købte musen).

Du kan læse mere om "musemåtten" her:

https://www.icemat.com/shop/default.asp?main=products

Manse, god fornøjelse med din evt. nye mus. Det vil du ikke fortryde.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 10:26

Kan du lige ikke prøve at tage batteriet ud eller lige tjekke om det er en simpel sag,jeg kender f.eks ipot mp3 afspiller hvor den skal på fabrikken for at få udskiftet batteriet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 10:27

Kan du ikke lige prøve

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 15-04-05 10:28

Hi,

Kender ikke selv musen, men har da søgt lidt for dig

Min favoritside, som jeg altid selv bruger, når jeg står i overvejelser om nyt køb er:

http://www.tomshardware.com/consumer/20040924/ (engelsk)

Ellers er her også lidt:

http://www.extremetech.com/article2/0,1558,1641385,00.asp (engelsk)

http://www.hardwareonline.dk/nyheder.asp?nID=7570

/sprit

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-05 10:29

http://forums.techpowerup.com/showthread.php?t=945

Rimelig god test! Køb den Manse

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-05 10:34

Mener ikke batteriet kan udskiftes, men det skal nok holde en 3-4 år og det er vel godt nok!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-04-05 10:38

Manse

Du kan læse mere her:

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/DK/DA,CRID=3,CONTENTID=9043&ad=emea_byfeatpr_mx1000_apr05

Jeg sidder med den danske brugervejledning i hånden lige nu, hvor det står klart og tydeligt. Hvis jeg havde mulighed for det, ville jeg scanne en kopi og sende den til dig.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Vaki

Dato : 15-04-05 10:40

min mus betjenes via en modtager, der sidder ovenpå computer skærmen, sammen med en lille strips på min læsebrille ,har clerose og kun kan bruge mit hoved. Men hvis det ikke var det spørgsmålet gik på, må i undskylde

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 210 point
Dato : 15-04-05 10:46

Hej Manse

AFSKRIFT

Anvisninger om brugte batterier:

1.   Sluk for musen og fjern mærkaten på undersiden samt musens 2 fødder.
2.   Fjern de 4 skruer, så du kan fjerne enhedens underside.
3.   Løsn skruerne på batteriholderen og fjern batteriet.
4.   Sørg for at kassere batterier i overensstemmelse med dansk lovgivning

mvh
Frank

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-04-05 10:51

Næh spørgsmålet går på en logitech mus Vaki, men imponerende teknik du har der Velkommen til Kandu!

Godkendelse af svar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 10:52

Tak for svaret Franksp.

Okay det kan lade sig gøre at udskifte batteriet,men garantien bortfalder,så er det bare om man kan få fat i dem,vis det er specielt batteri>
      Q: How do I change or get replacement batteries for the MX1000?
A: The MX1000 rechargeable lithium-ion battery is a non-serviceable battery and should never be taken apart. Opening the bottom of this mouse to get to the battery will void the warranty.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 10:54

et

og tak til jer andre.
Mansee9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 10:58

Franksp>det er i øvrigt vis man skal smide musen ud og ikke vil forurene.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 15-04-05 11:08

Manse, jeg har fundet noget mere tekst, at man også kan få Logitech til at skifte det.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-04-05 11:12

okay,tak for det Franksp

man kan godt udskifte batteriet,men de anbefaler det ikke(garanti)
så både tedd og dig har ret
Manse9933

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-04-05 11:32

Vil lige tilføje at SHG har Tastatur + Mus til kr. 849
Har selv lige købt det.
Logitech har igen overgået sig selv !
Cordless Desktop MX 3100, LX700 Keyboard w/ MX1000 Optical Mouse
http://www.shg.dk/
Gambrinus