/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nero, mappe ned til disk??
Fra : Bragesvej
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 14-04-05 12:13

Hej, jeg har en mappe med bileder på min harddisk som jeg gerne vel have brændt ned på en disk, så jeg kan se den på Tv, men jeg kan ikke finde ud af det,
jeg kan godt se den på min pc, men ikke på min dvd afspiller, den understøtter Cd-r, og er blevet gjort før, jeg kan ikke helt finde ud af vilken version jeg har af Nero måske 6.0, den har noget der hedder nero start smart....kan nogen hjælpe?

Kommentar
Fra : joniaya

Dato : 14-04-05 12:44

Jeg gjorde det selv for 14 dage siden i forbindelse med en rejse til usa.

Det eneste du skal gøre er at brænde "jpg-filerne" ned på cd'en som en "data disc" - Intet andet.

Din dvd burde selv kunne finde ud af at åbne dem som billeder :)

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 14-04-05 12:47

Hej
Vælg den type brænding der hedder ISO og træk så de billeder over du vil brænde. Husk at få dem vendt rigtigt så i ikke får ondt i nakken når i skal se billederne
mvh steen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-05 13:00

Åben Nero og i højre øverste hjørne vælæges DVD
Brug ikonet diasshow.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 14-04-05 14:01

Nu sidder jeg godt nok ikke ved min comp. med Nero, men jeg er temmelig sikker på, at det ikke er nogen god ide at vælge diasshow.
Hvis jeg husker rigtigt, ændres opløsningen.
Jeg ville brænde en datadisk og føre billederne over, som bekrevet ovenfor.
Så der der bedre mulighed for siden at redigere og udskrive.
VH
Leif

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 14-04-05 15:04

Inde i dvd kan jeg lave "Brænd image til disk, er det den jeg skal vælge?

Hvis jeg et andet sted trækker dem over siger den noget om mulitisesson?

Jeg bliver nød til at få det skået ud i pap!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-05 16:19

Nej, hvis du skal lave den ved bare at overføre billederne, så brug "stjernen" (foretrukne) og den lige under der hedder "lav data disk"
Så bliver der åbnet: Nero Burning rom vinduet (ISO_DVD). Her trækkes mapperne over og slippes i New.
Så ligger du så mange billeder eller mapper med billeder som du vil have ind (Max 4,5Gb)
Filerne bliver så kopieret og dine orginale billeder ligger stadig hvor de er.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 14-04-05 16:23

Jeg er da vist ikke sikker på Bragesvej's brænder er en DVD brænder!
mvh steen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-05 16:54

Palle Hansen kig lige her over. http://www.kandu.dk/dk/spg/64751

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 14-04-05 18:16

jo det er skam en dvd brænder .-D

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 14-04-05 18:23

Hmm... jeg gjorde som du sagde Palle, men det lykkes ikke, den skriver disk error på tv skærmen, inden jeg brænder, skriver den om det skal være med multi session eller uden, har det noget med det at gøre, kan det have noget med at gøre at billederne ligger i 5 mapper (Som alle bliver trukket over) ?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 50 point
Dato : 14-04-05 18:51

Dit TV /dvd kan da vist ikke se i mapper men kun billeder/billedkørsel/diasshow.
Uden at vide det, da jeg ikke har prøvet at brænde billeder på DVD endnu.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 14-04-05 19:01

Emesen, jeg tror sku du har ret! Altid noget jeg selv var inde på det....

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-04-05 19:19

Multisesion betyder at du stadig kan hælder flere billeder på din DVD.
En multisesion kan til gængæld ikke læses af alle drev - men først når den er totalt lukket.

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 15-04-05 09:50

Tak for svaret emesen.