/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
´hvad siger i til de her højtalere
Fra : dayworker24
Vist : 315 gange
50 point
Dato : 13-04-05 22:32

http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=96163

hvad synes i 40 watt for en subwoofer er det ikke rimeligt og 10 watt for de små

hvad med designet skriv jeres ærlige meninger

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 13-04-05 22:43

40 watt, når det er til computeren, så er det i hvert fald nok, man sidder jo lige med ørene lige i maskinen, men jeg synes nu alligevel at 10 watt på de små lyder af lidt lidt, men det er naturligvis den samlede udgangseffekt der har betydning og så er det såmænd ganske godt. jeg synes ikke selv at min 40watts subwoofer har nogen effekt, men det er måske fordi bassen i de 2 25watts højtalere, jeg også har, er ret god.

Rune

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-04-05 22:46

hvad har dit sæt kosten???

ps synes alligevel det er rimeligt for de små har ikke set mange 5.1---7.1 på mere end 8 watt

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 13-04-05 23:31

mit sæt kan ikke sammenlignes med det du har på billedet der, mit er Faktas det bedste "host" .. til 100 kroner..

Det du har link til der er jo et helt multimedia system.. med en samlet udgangseffekt på 110 watt. med det rigtige lydkort (som jeg ikke har meget forstand på .. endnu) kan du jo lave perfect surround der er 9 elementer i din pakke og det kan fås for 727 kr.. det får du det ikke til i f.eks. Fona.. men jeg er nu meget tilfreds med 2 højtalere, jeg sidder ikke og ser film og til de spil jeg kan finde på at spille, kan det ikke betale sig at investere i sådan et system.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 13-04-05 23:38

Hej.
Det er og bliver jo underkastet PCens (herunder skærmens) og dens programmers begrænsning, ikke?
Hvad med at se lidt på, hvad et billigt "biografsystem" koster.
VH
Leif

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 13-04-05 23:40

Fattede ikke meget af det du skrev kan du ikke omfomulere det lidt

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 14-04-05 08:29

Skulderwatt, skulderwatt & atter skulderwatt. Glem de effekter. De er 99% sikkert ikke til stede. Effekttallet er bimlende ligegyldigt. Utrolig mange andre specifikationer har betydning for din lydoplevelse. Drifteffekt, sammenholdt med fasevinkel og impendanskurve fortæller hvilken belastning højttaleren er for en given forstærker og dermed hvor hvor højt du kan spille.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-04-05 08:44

Uden tvivl et kinesisk produceret skrammelprodukt, men særdeles billigt og antagelig rigtig ok til opgaven! Se fint ud, men jeg foretrækker at købe sådan noget hvro jeg kan få lov til at høre det først. Mine egne pc-højttalere har ikke kostet ret mange penge, men lyder ok.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-04-05 08:45
Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 04-05-05 23:54

Du var den der gjorde mest for at løse opgaven.