/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Til orientering
Fra : creamygirl
Vist : 447 gange
997 point
Dato : 11-04-05 20:34

Da jeg i dette spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/64601 valgte at sætte et flueben, var det ikke fordi jeg ikke tør/vil tage en debat med AJ.
Dem har der været så rigelige af - og jeg forsøgte såmænd bare at spare en sagesløs spørger for en gang ævl.

Spørgsmålet gik således heller ikke på, hvor vidt jeg eller AJ er modne mennesker, men når nu Memuel kommer ind på det, så lad mig da blot erkende, at jeg i den sammenhæng føler det er mere modent at skride fra noget man ved er dømt på forhånd, end at tage en endeløs diskussion med en meddebattør, alle ved IKKE giver sig en millimeter, når han først har har lagt et muligt svar på et spørgsmål.

Spørgeren stiller et spørgsmål - Arne svarer med et citat fra en ordbog - og jeg forsøger blot med en mere sammenhængende tekst at redegøre for, hvad jeg mener der kan karaktisere begrebet modenhed.

Memuel er så "moden" at han/hun fluks kommer med en subjektiv holdning - og svarer slet ikke på spørgsmålet. Han/hun kommentere blot, at Arne har svaret først!

Ja Memuel, men hvornår er det blevet sådan på kandu, at man ikke må supplere med input til et spørgsmål?! og hvis du ikke ved det, så lad mig fortælle dig, at jeg aldrig går ind i et spørgsmål for at redde mig et par sølle cyberskideligemeget point. Jeg går ind i et spørgsmål, hvis jeg mener jeg kan bidrage med noget, som spørgeren kan have glæde af!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 21:00

Og til yderligere orientering. Dette spørgsmål lukkes aldrig, så skulle én eller anden se sig lun på det ene point, så glem det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-04-05 21:06

Så er der ihvertfald en der ikke kommer herind og svarer

//bentjuul

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 21:11

Ohhh ja Bent*G*

Mon ikke det holder de værste fanatiske gade agitatorer væk. Du ved dem, der er stolte over aldrig at have vist svaghedstegn

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 11-04-05 21:13

Javel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-05 21:26

Shit... Der smuttede det cyberskideligemeget point osse

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-04-05 21:28

Først bruger du et ord som "humor" og nu "svaghedstegn"
Er det for at spille smart, du bruger alle de fremmedord ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 21:36

Ser til min store forundring, at Aj igenigen kommer med løgnehistorier i den omtalte tråd http://www.kandu.dk/dk/spg/64601

Nu har jeg pludselig overbeskidt franksp. Kors hvor er denne mand utroværdig
I øvrigt også sjovt, at han jager Ans ud af tråden, fordi hun ikke bidrager med noget brugbart til tråden. Det gjorde Memuel heller ikke, men han/hun må tilsyneladende gerne sige noget, så længe det bare er ros til stormesteren. Vor herre bevares

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-04-05 21:45

Tjaaaa, så køre det hele, som det plejer..
Guderne kæmper stadig forgæves.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-05 21:47

Fatter ikke at Kandu ikke forlængst har smidt den pestbyld af helvede til.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-04-05 21:53

Jeg har aldrig set en, der har kunnet klarer så mange vognstænger lige i sylten.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 21:57

fanatiske gade agitatorer kan klare alt!
Bare ikke at blive taget i pointfusk

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-04-05 22:01

Jamen, når han nu er den eneste, der går op i de point.
Jeg synes helt ærligt, det er sørgeligt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-05 22:04

Nej Gambrinus, og jeg har ALDRIG i mit liv mødt en person med så lidt fingerspidsfornemmelse af hvad der rører sig lige op og ned af vedkommende.

AJ er fuldstændig og komplet uden social fornemmelse og astronomiske afstande fra pædagogisk rækkevidde, selv om bertox mener noget andet, men det er jo helt tydeligt at selv Bertox med sin socialkorrekte optræden, og pædagogiske forsøg på at tale ham til rette er komme til kort.

Der er kun en og et der tæller i AJ's verdensbillede og det er ham selv. Han er iskold overfor andres mening, og vil skide på alt og alle for at opnå hvad han vil. Han er patologisk løgnhals psykosocialt afsporet i en grad, så jeg undrer og bekymrer mig over, at han går løst omkring.

Føj for den lede hvor er han modbydelig

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 11-04-05 22:12

Jamen, jeg er da desværre helt enig.
Jeg ved bare ikke, hvad der mere kan gøres.
Alt preller jo af på ham.
Det er det, jeg synes, der er sørgeligt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 11-04-05 22:14

hvem er det største fjols? Fjolset, eller fjolset der følger ham?

Ja undskyld, men hvorfor kan man ikke bare ignorere de brugere man synes er åndssvage? Hvorfor skal man partout enten bringe sig ned på deres niveau, eller oprette en ny tråd hvor man priser sig selv for sin modne evne til at forlade en tåbelig diskussion.

Det er ikke udelukkende møntet på AJ eller creamy, men jeg ser den der tendens til at folk er så opsatte på at få det sidste ord, at de helt glemmer at der ikke er nogen der tænker lavt om dem hvis man ikke tager til genmæle. Og skulle der være det alligevel - hvad så? Blandt børn hører man ofte den slags skænderier, og det samme kodeks gør sig gældende blandt ignoranter i bander, hvor det er vigtigt at vise sin styrke ved at få det sidste ord. Ellers ryger man ned ad rangstigen, og får mindre adgang til alle goderne. De mekanismer er direkte nedarvede fra vores floklevende forfædre fra for flere millioner år siden, og desværre er der mange der ikke rigtig er kommet så meget videre. Normalt siger man at hvis man fjerner et individ fra civilisationen, fjerner forbrugsgoderne og presser det tilstrækkeligt, er vi som de vilde dyr. Vi er iklædt en tynd skal af menneskelig civilisation, som let kan pills af os. Jeg synes bare det er trist, at med alt det vi har i forhold til de over 4 mia. mennesker i den 3. verden, der ville slå ihjel for blot at have en brøkdel af hvad vi har, at vi der er toppen af den meneskelige udvikling og civilisation, som har al mulighed for at udvikle og dygtiggøre os indenfor videnskab,kunst, kultur o.m.a. stadig lader os hæmningsløst overtale af vores primitive instinkter, til at udnytte vores intellekt til at formulere store flotte sætninger der dybest set indeholder ét enkelt argument, der bliver gentaget gang på gang:

'Det kan du selv være!'

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 22:31

Aha! Jamen mine "primitive instinkter" er noget der er kommet til lidt efter lidt!
Det er noget der desværre sker, når man gang på gang bliver verbalt forulempet - og irettesat uden rimelig grund.

Kald du det bare for barnligt Sippe, men efter lang tid på kandu - og lang tid med én bruger, der med sin usmagelige facon har trynet alle på sin vej, med det resultat, at de fleste opgivende vender den anden kind til - og alligevel bliver forulempet - er min beslutning at følge det råd, jeg dagligt giver de børn i havehaven, og som altid bliver tæsket af "barske" Brian.

Slå igen - og få en ende på den konflikt!!

Tag et smut forbi Berpox tråd "åben brev til Arne. Jakobsen". Måske kan du og Berpox skabe et kandu der er til at holde ud for alle med jeres pædagogik. Men forvent det ikke

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-05 22:33

Sipelip

Du har ikke rigtig forstået problematikken vedr. AJ. Du skulle tage og læse de tråde som AJ terroriserer i, så kan man håbe på at du forstår den.

Kort... så handler det om, at ingen skal tvinges til at forlade stuen for at blive fri for AJ's modbydeligheder, og de samme skal ikke tvinges tíl stiltiende at være stue med den samme modbydelige person.

Hvis ingen tager til genmæle så overpisser han fuldstændig hæmningsløst alt og alle for at fremme sine egne syge synspunkter og håndhævelse af sine egne regler i et "hus" der ikke er hans, men alles. Dine globale betragtninger som ikke kan bruges i denne sammenhæng, er meget søde, men har ikke rigtig noget med problemet AJ at gøre.

Konklussionen på dette er, at enten laver AJ sig om, (den tror jeg ikke på) eller Kandu smider ham ud. Muligheden for at ingen af delene sker er tilstede, men så kan du være helt sikker på at dette fortsætter. Det kan osse være at Kandu vælger at fjerne andre brugere og lader ham fortsætte, men så kan du være lige så sikker på, at det blusser op igen. Ingen vil på sigt acceptere at en så modbydelig, nedrig, falsk, og svinsk "talende" bruger terroriserer andre.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-04-05 22:36

Og så er det go'nat - En ny dag truer forude*SS*

Klumme

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 22:38

Gambrinus, du kan gøre som jeg!

Jeg skriver dagligt en mail til kandu, hvor jeg beder om en ignorerknap.

Hvis de ikke vil medvirke til, at Aj stoppes, så er det mindste de kan gøre, at udstyre os med et middel, der gør os i stand til selv at gøre noget!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 22:50

Og uanset hvad du må have af forklaringer på min og andres adfærd Sippe, så lad mig slå fast med syvtommer søm, at jeg ikke stiltiende vil acceptere en bruger, der som i nedenstående links tydelig viser tegn på, at han er et usympatisk individ.

http://www.kandu.dk/dk/spg/64445
http://www.kandu.dk/dk/spg/64308

Gør hvad du finder for rigtigt. Jeg blander mig ikke i din måde at agere på, så lad venligst være med at blande dig i min måde at håndtere tingene på

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 11-04-05 22:53

så er der altså flertal for at manden er idiot - han har måske haft en hård barndom eller sådan noget.

Hvorom alting er, så gider jeg ikke spilde min tid på at skændes med folk der bare er påståelige og og kaster med mudder - så vil jeg hellere lege med min søn. Hvis en person er som han siges at være, så er der to ting der tjener vedkommendes formål; at få ret eller svine andre til. Rent bortset fra at det tyder på enten et mindreværdskomleks eller en udviklingshæmmet, så kan jeg ikke se vigtigheden af at irettesætte ham, da det åbenbart burde være en kommunal opgave igennem en støtteperson. Hvis der ellers er almen enighed om at manden er idiot, så hvorfor bruge kræfter. Uanset hvor meget han sviner nogen til, så er det jo bare betydningsløse ord i cyberspace afgivet mellem anonyme personer.

Gør som I vil, jeg gider i hvert fald ikke. okay, måske en gang imellem.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-05 22:58

Lad være at samle på gammelt skrammel , der kommer hurtigt noget nyt hi og så hi
Mvh Sune

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-04-05 23:04

Jeg er enig med >sipelip< ... næsten.

Citat
betydningsløse ord i cyberspace afgivet mellem anonyme personer

Vil godt medgive andre, at det ikke er betydningsløse ord, men det ændrer ikke min opfattelse af, at her i cyberspace hvor anonymiteten hersker, kan alle rulle sig ud, uden at det har de store konsekvenser, som i det virkelige liv.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 23:13

Og det er også korrekt Jakjoe.

Det eneste både du og sippe overser, at kandu også besøges af helt unge mennesker, som måske ikke har samme evne til at sortere i møgfaldene - og som måske derfor får et knæk ved at "ét dumt svin" fører sig frem - og nedladende skider på, hvem der sidder bag skærmen.

Hvad med de svage i den sammenhæng?! Har de ikke lige så meget ret til at bevæge sig i cyberspace uden at være nødsaget til at støde på individer, der uhæmmet skider på begrebet netikette?!

Jeg vil til hver en tid kæmpe for, at usympatiske netbrugere ryger tværs over - og ud i kulden, fremfor at sagesløse vælger internettet fra, pga disse disse..

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 11-04-05 23:15

tak for linkene Creamy - det var underholdene læsning. Der bliver givet nogle morsomme kommentarer indimellem, selvom (eller netop fordi) de kan være ret grove. Måske Kandu kunne starte et forum der hed arne.jakobsen, og så når man om aftenen sad og kedede sig, eller bare havde fået et par øl og var i det humør, kunne man lige starte en hurtig diskussion, og få sig en griner. Der er lidt Monty Python over det - den der sketch med 'I would like an argument, Please'. Der ville vist være en ønskearbejdsplads for nogle herinde.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-04-05 23:23

creamygirl> Jeg forstår hvad du skriver og mener.

Men det jeg ikke helt kan forstå er, at du og andre vil opdrage på Arne med samme ordvalg som han har brugt i forskellige tråde. Det bliver mudderkastning som ikke fører frem til noget som helst, andet endnu mere mudderkastning.

I, der har de vise sten burde gå forrest med et pænere sprog og optræden. I optraæder på samme måde som Arne, og det er vel egentligt ikke meningen ? Men det har I selvfølgelig tænkt på, så det behøver jeg ikke at nævne !!

En helt ny bruger vil da blive lige så skræmt for jeres optræden, som for Arne´s.

Det >berpox< forsøgte kunne bære mere frugt end det I tror på !

Det var bare lige det jeg ville sige... hej !

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 23:31

Lad venligst være med at blande Klumme og jeg sammen. jeg bruger IKKE gloser som hverken AJ eller Klumme!
Det kunne faktisk ikke falde mig ind

Hvad Klumme gør, står for hans egen regning. Og nu er der vist én der er blevet påvirket af Arnes mange indlæg, hvor han skærer os over én kam

Jeg modsiger Arne ja, men bruge det samme sprog som han. Nope Jakjoe, det magter jeg ikke, så den må du bide i dig igen.

Men er da glad for du trods alt kan se, hvad jeg skriver og mener

Kommentar
Fra : sipelip

Dato : 11-04-05 23:34

Du har ganske ret Creamy (jeg så først indlægget efter jeg havde skrevet mit), og jeg er enig med dig i at det kan gå ud over sagesløse. Nøjagtig ligesom IRL. Der har vi så politi og domstole for at sortere det værste fra, men de ikke direkte kriminelle idioter slipper vi aldrig for. Man kan så stille to spørgsmål:
1. Er det så ikke vigtigt at de 'uskyldige' lærer at tackle den slags?
2. Er det et ordentligt budskab man sender de 'uskyldige' ved at svine tilbage igen?

I relation til 2 synes jeg det er rigtigt at gøre som jeg har set flere steder, at man påpeger at de 'uskyldige' ikke skal blive sårede over idioternes kommentarer, men at de er sådan overfor alle.

En total efterleven af netikette betragter jeg som lige så utopisk som ægte selvopofrende kommunisme.

Hvorfor smider kandu ham ikke ud? Tjaa - et eller andet sted skal grænsen vel gå, og det er en svær gråzone at definere. Men hvis de modtager mange forskellige klager om ham, burde han i det mindste få karantæne eller lignende. Men hvad forhindrer så ham i at oprette ny bruger osv.? Så er vi pludselig ovre i en betalingsservice. Øv, verden er kompliceret!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-04-05 23:36

Ok, hvis du også forstår hvad jeg skriver, så æder jeg den med sproget, og vil bestæbe mig på, ikke at skære alle af samme mening over én kam.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 11-04-05 23:39

Nu er det altså sengetid. Kan I sove godt

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 11-04-05 23:56

Hej allesammen.

Klumme - det er skam ikke mig der er kommet til kort. Jeg stiller nogle helt åbne og klare spørgsmål, og jeg venter stadig på at Arne bevæger sig ind i http://www.kandu.dk/dk/spg/64342
og forsøger sig med en forklaring. Men med vanlig sans for at holde sig væk når isen er usikker, holder Arne sig tilsyneladende på afstand.

Men Klumme, det hjælper ikke noget at modsige og nedgøre Arne. Du må være konkret. Påvise fejl, og appelere til den sunde fornuft. Man lærer heller ikke børn at de ikke må slå, ved at give dem en på kassen!

Jeg har stadig tillid til, at Arne kan være her sammen med os andre. Lad blot være med at kaste mudder ved først givne lejlighed, men tag debatten og stil kritiske spørgsmål, i en pæn tone. Vi er her vel ikke for at revse hinanden i en uendelighed!

jakjoe - jeg takker for tilliden Jeg forsøger stadig.
Tråden http://www.kandu.dk/dk/spg/64154 er heller ikke død endnu - der er plads til mange flere "guldkorn"

Creamy - du har helt ret i din anskuelse vedr. unge mennesker/børn der måtte besøge Kandu - det kan ikke være rigtigt at voksne mennesker benytter et så grimt sprog mod hinanden. Lige p.t. er det da ikke et sted jeg vil anbefale min 12 årige datter at besøge for at søge svar på sine spørgsmål.

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-04-05 15:24

Hej Berpox.

Jeg ser skam også op til dig ang. din pædagogiske indgangsvinkel til problemet.
At jeg så ikke længere tror på, at tingene ændrer sig ved denne metode, skal du se i lyset af, at jeg rigtig mange gange har forsøgt konstruktivt, at tale fornuft med urostifteren (påvise fejl og appelere til den sunde fornuft) - uden at dette har anfægtet ham det mindste!

Believe me, jeg holdt mig i starten meget langt væk fra arne diskussionerne, men fik til sidst nok!

Jeg bryder mig simpelthen ikke om at se, når han uden tanke på, hvem der sidder bag skærmen - kører den ene bredside af efter den anden.

Hvad den mand ikke har udsat andre for er ikke værd at tale om! - og nogle gange kan jeg få en knude i maven ved tanken om, at han reelt kan smadre ét menneskes selvfølelse med hans fuldstændige grundløse nedgørelser.

Specielt tænker jeg på de uanede gange han i et svinsk sprog har bedt en bruger fise af, fordi de har stillet et utilstrækkeligt spørgsmål med stavefejl. Hvis noget kan gøre mig opbragt, så er det den slags, samt hans småracistiske udfald mod brugere han "tror" der er af anden etnisk baggrund end dansk! for ikke at forglemme hans verbale slibrige tiltaleformer, som jeg gerne skal udelade at udsætte dig for her..

Ser du på mit indlæg 11-04-05 22:31 vil du se, at jeg der omtaler de børn, der dagligt får bøllebank af "Barske Brian"

I den børnehave, hvor jeg pt arbejder - findes der sådan en Brian! - og når man uge efter uge, er vidne til, at ét eller flere børn konstant lider nederlag, fordi de er opdraget til ikke at tage til genmæle, men i stedet vender den anden kind til, så hænder det faktisk, at man som pædagog bliver nødsaget til at tage en snak med begges forældre.

Det pudsige i sådan et tilfælde er, at hvis lille Peter nu i stedet får af vide af farmand, at det er okay at give "barske Brian" tilbage med samme mønt, når/hvis alt andet er fejlet, så oplever vi, at denne "barske Brian" pludselig falder til ro - velvidende at han risikerer samme behandling, som han udsætter andre for..

Jeg ved godt du ikke tror på det kan praktiseres med Arne. Jakobsen (og jeg kan da også tvivle) måske især fordi manden er så gammel som han er, men alligevel vil jeg nu vove den påstand, at lidt har det hjulpet.

I hvert fald har jeg observeret, at han nu kan afslutte sine indlæg med en venlig hilsen, eller ligefrem et "Love AJ", hvor man for to tre måneder siden skulle prise sig lykkelig, hvis han begrænsede sig til beskeden.... fis af din fissehøg!

Men enig bliver vi aldrig Berpox - og det må vi hver især, så leve med

//Creamy

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 12-04-05 16:42

Creamy - jeg tror nu stadig det er bedre at tage privilegierne fra de der er grove i børnehaven , end at "true" dem med, at de får igen af samme mønt.

Hvis vi holder os i børnepædagogik-højde, så må "Preben" ikke slå igen når "Axel" slår - for med tiden lærer "Preben", at det (indimellem) er ok, at slå "Axel". Senere skal Creamy så forklare "Preben", at det alligevel ikke er ok, at slå "Axel". Næ, derimod, så skal "Axel" have en tænkepause i soverummet, eller får ikke kage når der er kagedag, eller får ikke lov til at spille bold med de andre en hel dag, eller.....
(viise af navnene er ændret af hensyn til de der ønsker fuld anonymitet )

Nu er det her jo ikke en børnehave (omend det nogle gange kunne se sådan ud), og desværre kan "vi" ikke idømme hinanden tænkepause mv. (skæg tanke egentlig - rating af brugerne, ved 10 uafhængige ratings under 3 på en 10 skala indenfor en uge = 5 dages karantæne )

Tilbage er kun pædagogikken, og overdommeren: Kandu-teamet, og implicit *PUF* knappen.....

Jeg håber at både jeg, du, klumme, sipelip, arne, jakjoe, og alle de mange andre Kandu'er sammen løser konflikterne og finder den gode tone igen.

Vi er ikke enige om metoden, men om målet ( Det lyder helt politisk )

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-04-05 16:57

Ønsketænkning Berpox*G*

Sådan foregår tingene ikke altid. Ikke en gang i en børnehave

Men yes, målet er det samme. Så meget kan vi da blive enige om!

Og jeg helliger nu stadig mest til *puff* knappen..

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-12-05 03:04

Hvaaa.... Creamy
Hvad har du gang i ? Er du ikke gået i seng ?
Jeg måtte lige kigge en ekstra gang på datoen for dette spørgsmål.
Jeg troede helt ærligt det var ved at rable totalt for mig.
Er det det ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : bil24

Dato : 15-12-05 07:47

Tju hej hvor det går herinde - jeg kan, hvis jeg ønsker det sætte denne på ignore - simpel hen fjerne fluebenet fra hele emnet.

Har ikke fulgt med i hele tråden og vil da derfor afholde mig fra at kommentere ret meget - men et pænt og sobert sprog, efterfulgt af saglige indlæg er ikke at foragte.

bil24

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 997 point
Dato : 15-12-05 10:03

Jeg troede da det rablede for dig hele tiden Gambrinus! Nu skal du tale/skrive pænt til søde Creamy. Hun plejer nemlig at være riiiigtig sød til at give mig buuunker af poænger (fedte fedte (hvod'den laver man en fedtesmiley)).

....og Gambrinus, det er ikke parkinson's du lider af. Det er Alfa Romeo!

Har du forresten ikke en mening om bærbare PC'er, Gambrinus. Jeg har en tråd liggende under mit søster-nick (var sgu løbet tør for poænger).

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 15-12-05 10:17

Hvor ! ! !
Og hvor gammel er din søster ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-12-05 10:28

45 og 50

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-12-05 10:28

46 og 50 (senilitet)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-12-05 10:29

Under PC, gode råd til køb af bærbar

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-12-05 10:31

Glemte liiige. Uuuuundskyld vi griser i din tråd, søde Creamy (smiske smiske, fedte fedte).

Vi må have os en tigge-smiley. Det var liiige noget for Arne. Så kunne han bruge den, når han lokker poæng fra uskyldige brugere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-12-05 12:42

kan kun konstantere at problemet er fra før min tid pas nu på med de mange point, det kunne tiltrække en der ville forsøge at snuppe dem

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 15-12-05 13:33

berpox - jeg har ikke haft et opgør med AJ (så vidt jeg husker he he).

Har brugt den pædagogik, som du også gør brug af.

Er absolut tilhænger af den - også mht børn. At den ikke bruges i børnehaver, tror jeg, skyldes for lidt personale til at have det overskud, der skal til - plus, at mange forældre ikke tager børneopdragelse særlig alvorligt - mit indtryk er, at de tror, at grænser er lig med begrænsninger. Og jo mindre grænser, der bliver sat, jo mere "strid" bliver ungen, for barnet tigger om grænser: "Vis mig vejen, jeg kender den ikke - jeg blev født uden erfaring i livet".

UUps, sorry, nu er jeg på vej ind på et nyt emne, men jeg kunne ikke lade være!

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 15-12-05 16:19

Creamy og Berpox, helt ærlig tror jeg ikke at nogen af delene virker. Arne er som han er, og det tror jeg ikke nogen kan lave om på, uanset fremgangsmåden..........

Men selv om jeg i min børnehave ikke kan finde på, at opfordre børn til at slå igen - så er der nogen ting jeg vælger ikke at se - bl.a. når Brian får en tilbage af en lille ny 3-årig med gode reflekser

Hvis Brian kommer og brokker sig, jo så tager vi snakken, men det gør han ikke, for han ved jo godt selv at den var fortjent, det gælder måske også A.J. - selvfølgelig kan han ikke være gode venner med alle, når han vælger at opføre sig som han somme tider gør - århundredets over/underdrivelse

Og nej, jeg er heller ikke selv blevet svinet til, men har det nok ligesom Creamy, alle skal kunne færdes på KanDu og alle har krav på, at blive tiltalt på en ordentlig måde - også selv om man ikke er enig med vedkommende.

Og Creamy, godt at du lader dine holdninger være dine egne, du holder nemlig "kammertonen", og det virker egentlig meget bedre så

Camillasmoster: der er for lidt personale i børnehaverne og for få kontrollører på KanDu, i børnehaverne gør vi vores bedste, vi løber rigtigt hurtigt somme tider, det gør folkene på KanDu måske også

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-05 16:45

Tak for svaret 3773. Du er stadig den på kandu, jeg holder allermest af

Havde ellers lovet (mig selv) at dette "spørgsmål" aldrig ville blive lukket, men jeg stiller bare et andet så. *G*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-12-05 16:46

Næst efter Klumme, altså!

Men han kan ikke modtage de skide superpoint

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-12-05 22:35

Det var sødt sagt

Jeg købte lige tråden for at støtte en logesøster (den opdigtede hadeklub LOOOOL)