/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Installesion af brænder !
Fra : Monsen1234
Vist : 291 gange
500 point
Dato : 07-04-05 14:40

Jeg har i dag købt en ny brænder " Asus DRW-1608P " jeg fjernede den gl. brænder og satte den nye i som man skal.
Der står så at computeren selv skulle finde den nye hardware og installere den, men det gør den ikke, jeg kan ikke "se" den nogle steder, hvad gør jeg ? Har XP

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 07-04-05 14:47

Du skal sætte jumperen rigtigt.. Hvis det er det eneste drev der sidder i skal den være master, hvis der er to skal den være slave.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-04-05 14:49

Der er 2 drev og jeg har brugt nødagtig det samme stik der var i den gamle brænder, der er strøm på skuffen kan godt åbne.

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 07-04-05 14:52

Se oven på brænderen.. der kan du se hvordan du skal sætte jumperen, altså en lille plastikdims

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-04-05 14:55

det prøver jeg , vender tilbage senere !

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 07-04-05 15:50

bare gi skidtet et ordentligt los.. så ka det vel komme til at virke..

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-04-05 15:58

Det er samlet rigtigt men computeren kan ikke se enheden.

Kommentar
Fra : shqiptar_ujk

Dato : 07-04-05 15:59

for at installer brænderen skal du højreklikke på "denne computer" ikonet på dit skrivebord og så tryk på aministrer, så popper der noget noget op og i ventre side af det popvindue skal du trykke på flytbare lagemedier og så på biblioteker-- derind kan du se alle de cd-drev der er tilsluttet til computeren -- og så skal du installer den derfra-

hvis den ik er der, så prøv og kigge i diskhåndtering--- der i ventre side- -

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 07-04-05 15:59

fulgte der en cd med? så kan du jo installere den

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 07-04-05 16:02
Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 07-04-05 16:08

Jeg tror cdripper har ret - det lyder som om at jumperen ikke sidder rigtigt.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-05 16:09

Står dine drev til Auto i bios?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-05 16:12

Hvis bios kan se dem skulle XP gerne osse kunne! det er jo en standard ATA ide enhed!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-04-05 16:16

Hvordan kan jeg se om drevet står til auto ?
jumperen kan vel kun sidde på en måde el. er det mig der ikke er helt med ?

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 07-04-05 16:19

det er nok dig der ikke er helt med kiggede du oven på drevet

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-04-05 16:19

Der er ikke noget at se i flytbare lagemedier og biblioteker, desværre

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 500 point
Dato : 07-04-05 16:21

Du skal ind i bios for at se det! Og nej jumperen kan sidde på flere måder! Master, Slave eller cableselect! Det afhænger sådan set af hvad det andet drev står til! Hvis det står som master skal dit nye sættes som slave vha jumperen! Eller som master hvis det andet drev står som slave! Eller cable select hvis det andet drev står til cableselect!

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-04-05 16:25

Jeg kikkede oven på drevet, men efter at have kikket endnu en gang på nogle extremt små bogstaver på æsken kan jeg se at jeg måske aligevel har sat jumperen forkert, prøver at skille det af igen.

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 07-04-05 16:56

Tak for svaret tedd.
Det var selvfølgelig jumperen der sad forkert du fandt computeren den og den er installeret.