/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
GPS navigation?
Fra : eskild8720
Vist : 587 gange
500 point
Dato : 07-04-05 14:30

Vil gerne investere i en gps/navigationsanlæg til bilen/og måske til mc.Har ikke meget forstand på det men hvad skal vi vælge helst nem betjening og helst ikke for dyr.Er medlem af FDM i denne månede er der et tilbud på en fra edblager.dk sat ned 500.- kr. til 2995.-,hvad bedtyder PDA og alt det andet tekniske skal bruges i hele europa.Nogen gode ideer,på forhånd tak.
eskild

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 07-04-05 15:16

En PDA er en "Personal digital assistant", altså den lille håndholdte computer som indeholder kortene men som jo i virkeligheden er en fuldt funktionsdygtig computer. Som regel er den udstyret med kalender, adressebog o.s.v. Og kan også synkronisere med en stationær computer, hvis man har en sådan.
Det mest brugte navigotionsprogram er sikkert TomTom, men i bund og grund tror jeg det er lidt smag og behag. Jeg har ikke hørt nogen af dem skulle være dårlige. Nu nævner du ikke, hvad der ligger på den du har kig på.

Accepteret svar
Fra : H2

Modtaget 510 point
Dato : 07-04-05 15:41

Hej.

Hvis jeg skulle vælge ville jeg køre i bilka og købe en Ipac med TomTom3 navigation. Jeg har selv en Ipac3715 og er meget glad for den, men skal man kun bruge den til navigation er en mindre model udemærket.

Fordelen ved TomTom3 frem for de andre navigations programmer syntes jeg er at den er god til at finde en anden vej hvis man først får kørt forkert. Jeg har kørt med flere forskellige programmer. Den de har i harald nyborg virker også godt, men kortet er ikke så deteljeret som Tomtom3

Grunden til jeg har valgt en stører PDA er at jeg laver regninger i excel og nu kan jeg stå ude ved kunden og skrive det ind med det samme. Jeg bruger den også til af snakke på skype på.

Den lille model i bilka med tomtom3 koster ca 3500- 3800kr

H2
Spørg hvis du har flere spørgsmål.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 07-04-05 17:08

Jeg købte en Fujitsu til 3000 kr. Den er tilstrækkelig hurtig. Den har naturligvis også Tekstbehandler, regneark. Desuden har den Bluetooth.
Det medfølgende navigationssytem hedder X-road2. Der kommer snart en ny version. Den får du som registreret ejer af X-road2 gratis.
Navigationen er fuldt tilfredsstillende, og der er flere gode faciliteter.
Den tør jeg godt anbefale.
Venlig hilsen
Leif

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 07-04-05 17:15

Hej
dem de sælger i Harald Nyborg er ganske udemærkede ( har selv en Mio168 )
også har den indbygget GPS antenne, det har de færeste HP Ipac.
Ipac´en har også den ulempe at hvis den løber tør for strøm så skal programmet instaleres igen
vil du have noget mere prof. ska du nok købe Garmin eller TomTom Go.
her står der også noget http://www.kandu.dk/dk/spg/63370

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : memuel

Dato : 07-04-05 21:37

Vi har en Garmin extra legend, den er ikke så stor, men vi bruger den både til navigation når vi kører og til Geocaching.
http://www.geocaching.dk

Memuel

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 08-04-05 08:35

Jeg har en HP-Ipaq med TOMTOM3 detn er jeg glad for da den er perfekt når man som du skal bruge den både i bilen og på MC'en, da den sidder i en holder så man kan tage den med sig (løse holdere kan købes)
Bjarnebr

Godkendelse af svar
Fra : eskild8720

Dato : 10-04-05 09:31

Tak for svaret H2.
vi har dog valgt en medion GPS hos tdc,virker mest overskuelig pris:2999.-

Kommentar
Fra : H2

Dato : 10-04-05 21:53

Det var så lidt. Held og lykke med den.....

Kommentar
Fra : eskild8720

Dato : 11-04-05 06:24

takker