/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
"Fjernbetjening" til pc
Fra : Kjeldbjerg
Vist : 341 gange
100 point
Dato : 05-04-05 15:07

Står og skal flytte og i den forbindelse kommer pc'en ind i et separat værelse, i modsætning til nu, hvor den står i stuen. Men den skal stadig være koblet til tv'et og anlægget, som selvfølgelig skal stå i stuen.
Men det er træls at skulle ind i et andet lokale for at skulle skifte sang, osv.

Men hvilke muligheder er der for at kunne styre pc'en fra stuen , jeg har selv følgende ideer, men ved ikke hvor mange af dem der er realistiske, alle forslag
er velkomne :

1. Forlænge ledningen på en trådløs mus, og sætte modtageren i stuen (synes selv at det er en klodset løsning)

2. En Bluetooth mus i stuen, men aner intet om rækkevidde.

3. ???

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 05-04-05 15:30

der findes forskellig link systemmer amitech har lavet et bla. Amitech HomeLink http://www.amitech.dk/

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 05-04-05 15:40

Jo tak, men havde håbet på en lidt billigere løsning, hvis det var muligt

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-05 20:57

Du skal vel i forvejen ha' trukket kabler til billede og lyd. Ik' ?
Så et kabel til en mus fra eller til gør vel ikke den store forskel.
Jeg prøvede at sætte en ekstra mus til min pc (En i PS2 og 1 i USB)
Det virker fint.
En cursor der kan styres af begge mus.
Der vil dog blive et problem, hvis der er en der sidder og leger med den musen i stuen, mens du er ved at bruge musen ved pc'en.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Kjeldbjerg

Dato : 05-04-05 23:09

Jeg var faktisk i tvivl om det kunne lade sig gøre at have to mus sluttet til, men hvis det er muligt, ville det jo være en billig løsning

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-04-05 00:23

Du kan i alle tilfælde prøve.
Det virker fint hos mig.
Der kan ikke ske andet end, at det ikke virker.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Kjeldbjerg