/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Begræns download hastighed ??
Fra : berpox
Vist : 629 gange
50 point
Dato : 05-04-05 09:35

Hej Kandu'er.

Hvem har erfaring med, og links til, et godt freeware program der kan begrænse downloadhastigheden på enten det enkelte download job (bedste løsning), eller den generelle neddrosling gælder for mig som klient (jeg skal selv kunne begrænse hastigheden).

På forhånd tak

mvh berpox

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 09:41

Hejsa
Har ikke selv erfaring i den retning, men prøv at kigge lidt på dette, måske der er noget du kan bruge.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 09:43
Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 05-04-05 09:45

www.smartftp.com - den kan

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 10:12

>>Clan, jeg havde været inde på download.com og kigge (det burde jeg nok have skrevet), dog uden rigtig at finde det rette.

mvh berpox

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 10:15

berpox... hvis du kan vente til i aften (hvis du ikke inden da finder det), så ved jeg vores søn (23) har et, men han er ikke her forbi mig før i aften.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-04-05 10:25

NetLimiter kan ordne det, men er desværre ikke gratis.
Det kan begrænse de forskellige programmers up og download rate separat.
Endvidere kan det overvåge, hvor meget der downloades og uploades over hele år.
Jeg har selv lige købt det og er meget begejstret.
Du kan jo downloade en prøveversion og se om det er noget for dig.
http://www.netlimiter.com/
Gambrinus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 10:26
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 10:37
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 12:37

Hej igen
Hvor heldig kan man være... sønnike ringede lige hjem, men det er det samme program som Gambrinus anbefaler (Netlimiter), altså ikke gratis - sorry!
Søren

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-04-05 13:11

Hvis du mener begrænse hastigheden for opload og download i et download-program, så kan det gratis "dele-program" Emule løbende justeres til den hastighed du vil hente med og aflevere med, selvfølgelig med den forudsætning at der er nogen der vil levere og hente ved dig.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 13:16

Hej Palle - det er til download fra et website - altså ingen fildeling

NetLimiter har jeg prøvet af - og var ganske godt tilfreds....hmmm....måske een skulle overveje at komme til lommerne i stedet for at jagte gratis software

- lader lige tråden stå åben, og håber på at der er andre gode bud

mvh berpox

Kommentar
Fra : bne

Dato : 05-04-05 13:35

Øhh, hvad er formålet med at neddrosle hastigheden ???
Er det ikke altid en fordel at få en fil hentet hurtigst muligt ??

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 14:21

bne... ikke hvis man er flere (flere computere) der deler den samme ADSL forbindelse
berpox... som sagt, lad strengen stå til engang i aften, måske sønnike har noget på 'hylden' du kan også skrive på min mail = marquardsen (snabel-a) .dk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-04-05 14:24

ups marquardsen (snabel-a) email.dk

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-04-05 15:06

bne - nemlig nøjagtigt som CLAN skriver....jeg er ikke interesseret i at lægge internetforbindelsen død for alle andre i et par timer ved 1Mbs - så hellere lade den downloade stille og roligt over en hel dag.

mvh berpox - der venter på sønnike

Kommentar
Fra : bne

Dato : 05-04-05 15:24

Undskyld at jeg bruger tråden til at stille min nysgerrighed.........
Er det et program der lægges på en server i netværket, eller et program der lægges på den enkelte maskine ?
Vi har nemlig også flere maskiner i et netværk og kun een forbindelse ud - og jeg kan genkende problemet med at een stjæler hele båndbredden - men jeg kender også brugerne godt nok, til at vide at et program på den enkelte maskine, hurtigt vil blive pillet af igen....

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 50 point
Dato : 05-04-05 16:14

berpox... dit problem er løst, hvis du sender en mail til mig på "marquardsen (snabel-a) email.dk" uden mellemrum, og (snabel-a) ved du sikkert hvad er. Jeg kan af gode grunde ikke hjælpe dig mere på denne streng, hvilket du vil forstå, når jeg modtager din mail.
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-05 22:15

Blev problemet løst?
Søren

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-04-05 22:18

bne> nej det er et program der lægges hos den enkelte klient, og så kan man ellers skrue op/ned for DL hastigheden på de enkelte downloads.

Det kræver selvfølgelig selvjustits hvis man er på et større netværk.

mvh berpox

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 06-04-05 22:19

1000 tak for svaret CLAN. Den er lige i skabet

mvh berpox

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 06-04-05 22:29

Velbekomme og takker for points. Glad for det 'hjalp'
Søren