/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Navne forandring
Fra : poulgrandahl
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 04-04-05 19:00

Jeg har et cdrom drev jeg kunne tænke mig at give et andet navn.
Hvordan gøres dette??????

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 04-04-05 19:21

man kan ændre navn og drevbogstav med partition magic, men om man også kan gøre det på CDrom drev ved jeg ikke,. men prøv

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 04-04-05 19:28

Har ikke partition magic, men jeg mener at have set at det kunne gøres. Har kikket i
tips og tricks men kunne ikke finde noget

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 04-04-05 20:33

du skal gå ind i computeradministration hvis du har Win XP og vælge diskhåndtering og egenskaber for dit drev

Kommentar
Fra : poulgrandahl

Dato : 04-04-05 22:58

Har prøvet. Når jeg kommer ind i diskhåndtering og derefter egenskaber så kan jeg ikke komme længere.
Mine hardiske kan jeg godt give nye navne men ikke mine cdrom drev

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-04-05 23:45

Du skal ikke ind i egenskaber.
I Diskhåndtering højreklikker du på drevet og vælger : Skift Drrevbogstav og Sti...
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : 75653

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-05 00:17

Du kan ikke omdøbe et cd/dvd-rom drev.
en optisk drev skifter label afhænig af hvilket label det medie der indsat har.

Hvis intet medie, vil win altid give drevet navn efter hvad det er fekx. dvdrw, cdrw cd-rom osv.
Men hvis det er så vigtigt at kndre navnet på dc-rom drevet så skal du i reg. og ændre det.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-04-05 07:14

Nåååå Jeg forstod det som om, at det var drevbogstavet, der skulle ændres.
75653 har ret, navnet på CD/DVD drev kan ikke udskiftes.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : poulgrandahl

Dato : 05-04-05 11:40

Tak for svaret 75653.

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 05-04-05 16:06

>>poulgrandahl
Det var da så lidt.

Det er jo derfor vi er her