/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
fartbøder så det siger haps i statskasse~
Fra : ghosty
Vist : 446 gange
50 point
Dato : 04-04-05 16:26

Ja man hører jo så tit politiet forsøger at forklare deres manglende tilstedeværelse med at de mangler resurser. Jeg undrer mig så blot over at de ikke tager initiativ til at foretage flere hastighedskontroller end de gør i dag.
Jeg kører daglig 180 km i forbindelse med job og har valgt at overholde hastigheden fordi jeg ønsker at køre så økonomisk som mulig.
I dag kunne færdselspolitiet og statskassen i princippet have indkasseret et beløb på ikke under 40.000 kr på under en time.
Hør her: På motorvejen fra Horsens til syd for Kolding - og i området hvor der kun er tilladt at køre 110 km/timen bliver jeg på præcis 25. minutter overhalet af 42 biler som alle kørte - efter min vurdering - i hvertfald 130 km/timen. 4-5 af disse vurderer jeg kørte mere end de 150 km/timen.
Dernæst kører jeg på landevej i ca. 25 minutter og bliver overhalet af 11 biler. Heraf få som jeg vurderer kørte mere end de 100 km/timen.
Og så lige en sidebemærkning til de lastbilchaffører som pludselig slinger ud i overhalningsbanen uden at blinke og sørger for at "spærre køen af biler" af som ikke kan komme frem. Hvorfor gør I det pjat når I nu alligevel stort set alligevel ikke kommer før frem af den grund. Det skaber kun irritation for de andre bilister og sænker rytmen i trafikgangen.
Ja det var så kun et eksempel ud fra i dag. Der er penge nok at hente hvis I vil kære politi!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-05 16:29

haha du skulle have haft overvågningskamera så du kunne dokumentere for dig og komme af med din harme til politiet

Kommentar
Fra : ghosty

Dato : 04-04-05 16:43

Hej miritdk. Et overvågningskamera ville da være en god idè men det ville jo kunne nåes på en hvilken som helst dag. Billedet er det samme. Endvidere tror jeg næppe på at færdselspolitiet gider bruge resurser på min påstand. Opfat nu ikke mit indlæg som en hån mod bilisterne, for jeg synes da også at hastighedsgrænserne er for lave, men indlægget gik mere på at få gjort politiet opmærksom på muligheden for ekstra indtjening.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-05 16:46

tror du det her indlæg hjælper ????????

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 04-04-05 16:51

så skulle du nok hellere tage og skrive til dem (eller trafikministeren?) istedet.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-04-05 16:56

Hvor stærkt kørte du selv, inden du valgte at køre økonomisk??
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-05 16:57

ja der var jo lige noget der keldd

Kommentar
Fra : Mad_Nuser

Dato : 04-04-05 17:02

hej
så er du måske en af de id..... der KUN kører 110 når du overhaler lastbilerne ??
jeg vil give dig ret i at det er sk...iriterende når lastbilerne overhaler nåe de blot kan køre
4 kmh. hurtigere en den forankørende.
de kan bare lave TOTAL overhalings forbud for lastbiler og personbiler med trailer og campingsvogne
jeg kører selv Kolding syd / Vejle syd og retur hverdag.
( er ikke en af de langsomme )

Kommentar
Fra : kimmer112

Dato : 04-04-05 17:07

tror stort ikke der er nogen der overholder de grænser ? hvis jeg ska en tur til KBH, så nægter jeg da at køre 110 hele vejen. Så speederen ryger nok en tur op på 140 (mindst) ellers tager det jo 80år at komme frem. (har 160km derind)

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 04-04-05 19:42

Hej ghosty
Er 100% enig med dig, men vi er ikke mange af slagsen
For min skyld kan man hænge fotoapparater over hele landet, vi ville garanteret få vores trækprocent sat kendeligt ned
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Luke2000

Dato : 04-04-05 20:25

fuck hvor er du hellig

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 04-04-05 20:33

Jeg kører nu altså også temmelig pænt - ikke så meget af nærighed, men fordi jeg har prøvet at blive smadret med 85 i timen... Det var bestemt ikke nogen fornøjelse, så jeg skal sgu nok holde mig i skindet.....

Og så gad jeg forresten godt, at andre valgte det samme, men det er jeg jo ikke herre over.... Så frem med scannerne, noget positivt må der da komme ud af det...

Vaxen

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 04-04-05 21:18

Havde du tid til at sidde og notere alle de forskellige fartsyndere ned medens du kørte, eller tog du krybesporet når der skulle krydses af. Prøv i morgen tælle dem som taler i tlf.
Mvh Nanahund.

Accepteret svar
Fra : Keldd

Modtaget 50 point
Dato : 04-04-05 22:03

Jeg har ikke noget mod fartmålinger, på de steder hvor det er relevant.

Jeg har noget mod fartmålinger på en tom vej, en tidlig søndag morgen.

Det hører ingen steder hjemme. Keldd.

Kommentar
Fra : kimmer112

Dato : 04-04-05 22:42

Ja jeg er godt træt af at politiet stopper unge mennesker som ligger og kører 137km/t hvor man må køre 90 :/ (Fik en bøde på 1500)

Jeg kører nogenlunde pænt efter jeg fik min bøde nr 2.

Kommentar
Fra : kimmer112

Dato : 04-04-05 22:45

Jeg tror dog man har et kedeligt liv, hvis man ikke har andet at tage sig til end at tælle biler på motorvejen. Få dig en hobby ghosty istedet for at ha ondt i røven over at vi andre kører 10km/t for stærkt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-04-05 23:30

FRI HASTIGHED !
Og så skal jeg ha' en af dem der, de der køre med, når der er saltet på sletterne.
Er det ikke et godt stykke over Mach 1 de kan køre ?
Odense - København på 6,5214754 minutter !
Husk at slå faldskærmen ud omkring Roskilde.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-04-05 23:33

.

Godkendelse af svar
Fra : ghosty

Dato : 06-04-05 19:16

Kære allesammen. Indlægget var IKKE ment som chikane af jer og jeg ønsker ikke at genere nogen bilister overhovedet, blot kunne jeg godt have tænkt mig at få et bud på hvorfor politiet bliver ved med at give udtryk for mangel på resurser, når nu de HAR muligheden for at tjene pengene ind mange flere gange end det koster dem at lave fartkontrol eller lignende.
Jeg synes da selv at det er langt rarere at køre 130/140 km/timen (dog ikke på stærkt trafikeret veje og kun på motorvejen) og er såment også selv blevet taget 2 gange i mit liv, men jeg er så også klart til at bøde for min ulovlighed. Til gengæld ønsker jeg ikke at udsætte andre for fare fordi jeg kører for stærk og da jeg samtidig kører ret mange kilometer på årsbasis er der en pæn slat at spare rent økonomisk da jeg alligevel ikke kommer meget hurtige frem ved at køre stærkere. Men jeg skal da være ærlig at sige at det sku er svært at vænne sig til at køre efter loven, men med træning går det efterhånden.
Miritdk: Jeg ved såment ikke om det hjælper at skrive herind i forummet, men jeg kender ikke andre officielle chatrooms hvor man kan debattere om alle mulige emner.
Harlekin: Jeg HAR tidligere skrevet til ATK i Vejle, uden resultat. Derfor kunne jeg jo håbe på at der kom et svar fra en "fra systemet" her.
Mad Nuser: Ja det er jeg og jeg kan garantere dig for at jeg aldrig kunne drømme om at lade mig presse til at bryde loven blot fordi nogle kører HELT op i bilens bagende, giver mig lyset, fingeren og hvad ved jeg, blot for at overhale. Disse enehersker giver jeg intet for andet et smil på læben. Husk på at netop overhalning med høj hastighed og kort bremseafstand ofte fører til ret farlige situationer og du har vel også oplevet at nogle pludselig svinger ud foran dig og hvor du måske ikke kan nå at bremse ned, eller??? Hvad mon der sker når man med høj hastighed pludselig oplever punktering f.eks.
Kimmer112: Jeg har faktisk et særdeles aktiv liv og mange hobbies. Men engang i mellem er det tilladt at fokusere på det upopulære også at tage en debat hvilket hermed blev gjort. Jeg har ikke ondt i røven for som tidlige skrevet kan jeg i princippet godt forstå at de fleste ønsker at "følge trop" - blot er jeg da irritereret over HOLDNINGEN som fortæller alt.....nemlig at man som vild trafikant ikke tænker på at andre kan blive slået ihjel p.g.a. ens egen egoisme.
Luke2000: Jeg er absolut ikke hellig, tværtimod er jeg faktisk ikke engang medlem af folkekirken eller anden form for sekt-organisation.
Nanahund: Ja tiden havde jeg jo når jeg daglig kører 2 timer på vejene, men jeg gemte tallene i min hukommelse. Det er jo ikke svært når man hele tiden bliver overhalet.
Keldd: Lige præcis her er jeg enig med dig. Alt er jo relativ. Men min irritation skyldes især at jeg får en tur med billyset og en fuckfinger fordi jeg overholder loven. Min irritation skyldes at denne her beretning altså stammer fra tidspunkter hvor der er meget stor trafik på strækket omkring trekantsområdet og hvor uskyldige nemt kan blive offer p.g.a. andres hensynløs kørsel. Min irritation skyldes også at nogle bilister kører som om loven ikke kom dem ved men blot skal brydes på bekostning af andre osv og hvor man især ikke GIDER TAGE HENSYN TIL MEDTRAFIKANTERNE!!
Gambrinus: Jamen vi har alle ret til at have en mening ikke?!. Jeg håber da trods alt at indlæggene her måske kan få blot nogle til at tænke sig en ekstra gang om - trods alt:)

I får i hvertfald tak for jeres synspunkter. God tur på vejene.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-04-05 19:46

Selvtak ghosty,men politiet får skam ikke flere resourcer, selvom de skriver flere bøder ud, pengene ender i statskassen. Det er et politisk spørgsmål, om mere kontrol på vejene.
Om fjolserne der har så travlt med at komme forbi, at der er blink og fuckfinger, kør defensivt, lad idioterne endelig
komme forbi. Og det svære: Lad dig ikke irritere.Ha' så også i hovedet, når du kører:

At danskerne også er de mest røvsyge trafikanter i Europa, alle andre lande jeg har kørt i,

har en langt højere smertetærskel, og hjælper hinanden, men herhjemme gælder janteloven stadig.

Dette her, er der vel ikke nogen der er kedsommelig nok, til at modsige mig i.
Hilsen Keldd...........og pas på derude.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 06-04-05 21:59

OK det er bare en drøm, men det ku’ da være sjovt,
hvis man ku’ få indregistreret en dragster.

Jeg er da også blevet snuppet et par gange eller 6.
De fleste gange selvforskyldt, men sidst med 62 km/t
og det var jeg ikke tilfreds med.
For det første synes jeg, det er ubehageligt bare at blive fotograferet uden at vide det og så få et bødeforlæg samt et fotografi (Ikke en gang i farver) ind af døren en måned efter, man har kørt SÅ hasarderet.

Det var godt nok ud for en skole, men i weekenden og med gode oversigtsforhold.
Helt ærligt jeg tror ikke engang, jeg havde set på speedometret.
For øvrigt hopper og danser min speedometernål på min modne Alfa, indtil jeg kører over 50 km/t.

Den danske skiltning mangler logik.

Jeg mener når vejarbejderne lader et 20 km/t skilt stå i weekenden og når der står 30 km/t ved et vejsving, som snildt kan tages med 80 i alm. føre.

Det gør, at vi i andre situationer ikke tager skiltningen alvorligt.

I Luxemburg så jeg skilte før vejsving, der blinkede.
Det betød, at svinget IKKE KUNNE tages med mere end xx km/t i tørt føre.

Jeg er efterhånden, absolut ikke blevet voksen, men nok lidt mere fornuftig.
Bl.a. holder jeg altid god afstand til forankørende, hvad der selvfølgelig resulterer i, at jeg hele tiden bliver overhalet, selvom der er et par hundrede biler foran og man ikke kommer hurtigere frem ved at overhale.

Så i for resten det tv-indslag, hvor de lod en bil stå stille ved et trafiklys, da det blev grønt ?
I København tog det 3 sek. før hele køen bagved brugte hornene så alle deres sikringer brændte af.
I Odense gik der 5 min. Uden at en eneste rørte deres hornknap.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-04-05 22:12

Gambrinus ha ha ha ha, det er også de 2 sidste billeder af mig, med albuen ud af vinduet på det ene, og det andet

er jeg ved at gabe kæberne af led, rask væk 58km.t og 61km.t. Jeg har nok været til stor fare for mine omgivelser.

Men det korte og det lange, tingene virker ikke rimelige herhjemme.

Hilsen
Keldd.