/ Forside/ Interesser / Videnskab / Biologi / Spørgsmål
10  berpox 1040
Kan man få en hund der ikke fæller ??
Fra : rasmus.andersen
Vist : 2294 gange
20 point
Dato : 02-04-05 00:07

Kan man få en hund der ikke fæller ??

Accepteret svar
Fra : mangorossa

Modtaget 30 point
Dato : 02-04-05 00:11

ja puddelhunde fælder ikke...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 02-04-05 00:13

Ja, nogen racer fælder ikke, men skal i stedet med jævne mellemrum have trimmet de døde hår af.
F.eks. pudel-racer og ruhåret gravhund m.fl.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : rasmus.andersen

Dato : 02-04-05 00:14

Tak for svaret mangorossa.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-04-05 00:17

Ja - mange forskellige racer. Men vil du være 100% sikker skal du købe en Chihuahua - En hårløs hund fra Mexico. Den er i øvrigt ikke større end at den kan sidde i en stor thekop.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-04-05 00:21

Chihuahua..er altså ikke hårløs arne, om en fælder ved jeg ikke. Den er meget lille jo, men har faktisk lange hår.
dhttp://www.sitecenter.dk/www.chihuahua.dk/

Kommentar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 00:22

Jow, men en chihuahua kan nu også være korthåret... dog ikke hårløs nej.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-04-05 00:22

øøh de kan også væer korthårede

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 02-04-05 00:40

Kære venner: Chihuahua er Mexikansk og betyder Hårløs hund. Den originale Chihuahua ER aldeles hårløs. At I har set såkaldte Chihuahua'er med hår kortere eller længre, viser bare at racerne hele tiden bliver avlet på. Vil nogen vædde med mig om at den originale Chihuahua er hårløs? Lad være, I taber. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : jettew

Dato : 02-04-05 00:42

Det samme som at sige at belgiske hyrdehunde er en schæfer fordi den oprindeligt er avlet frem bla af schæfere. Eller at en eurasier er en chow-chow fordi sidstnævnte er en af de oprindelige stamfædre til eurasieren

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 02-04-05 01:02

arne...kan godt være,men den nuværende er ikke hårløs.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-04-05 08:30

Citat fra Chihuahua klubbens hjemmeside

Den korthårede Chihuahua er den oprindelige, men nu er den langhårede med den letholdte pels også meget elsket.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-04-05 08:31

Synes ikke hårløs fremkommer??

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 02-04-05 08:32

Måske arne tænker på denne

MEXIKANSK HÅRLØS (XOLOITZCUINTLE) Oprindelsesland: Mexico Anvendelse: Standard : Vagthund. Mellem : Vagthund. Miniature : Selskabshund. Klassifikation: FCI Gruppe 5 (Spidshunde og racer af oprindelig type), Sektion 6 (Racer af oprindelig type). Uden brugsprøve. Historie: Racens oprindelse ligger langt tilbage i historien. Tidligere blev dens kød spist af befolkningen, som satte stor pris på det. Racen blev regnet for at være den jordiske repræsentant for guden ”Xolotl”, fra hvem dens navn øjensynlig stammer. Det var dens opgave at ledsage de dødes sjæle til deres evige hvilested. Racen kendes også under navnet ”Perro sin pelo Mexicano” dvs Mexikansk hårløs hund