/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / DOS / Spørgsmål
10  Dark_Magi.. 230
Usb key???
Fra : Yumatci
Vist : 673 gange
200 point
Dato : 01-04-05 19:00

Hej min computer er gået helt i kuks og siger der mangler en system fil i mappen c:/windows/system jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand og det samme kommer! Jeg har også prøvet at reparere og formatere med min windows xp cd men forgæves det kan den heller ikke der kommer også en fejl! og jeg har ikke noget diskette drev i computeren! Garantien gælder stadig så jeg vil ikke tage kabinetet af og sætte et diskette drev i! Så den eneste måde der er tilbage er en bootable usb key jeg har en usbkey men er der nogle der ved hvordan jeg gør sådan jeg kan boote fra den og så formatere computeren derfra???

Håber i kan hjælpe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-04-05 19:10

Hejsa - Din overskrift hænger ikke sammen med dit spørgsmål.
Hvornår kommer din PC med den nævnte fejl. Når du starter den eller når du forsøger at gøre et eller anden imens den ER startet? Hvilket program er der der udløser fejlen?

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 01-04-05 22:06

det er når den er kommet forbi bios tjekket altså efter at den har tjekket harddisk, dvd-drev og det! Nok der omkring hvor den plejer at loade windows logoet under opstarten så vil tro det er windows der starter det!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-04-05 22:11

Hvis du lige gider at aflæse navnet på den manglende fil, vil jeg gerne sende den til dig evt. via MSN.

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 01-04-05 22:49

Den skriver denne fil er måske beskadiget windows/system32/config/system
Den angiver ikke selveste filnavnet! Og det hjælper ikke ret meget hvis du sender den for jeg kan stadig ikke komme ind i windows det er under opstarten beskeden kommer! Det var derfor jeg ville vide hvordan man laver en boot usb key sådan jeg kunne komme ind i dos eller noget!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-04-05 23:20

Yumatci - Jeg kan ikke hjælpe dig mere, men prøv at gå ind på www.arlet.dk - der kan du komme i kontakt med nogle der er meget klogere end jeg. Håber og tror at de kan hjælpe dig. Venligste hilsener fra Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 01-04-05 23:38

vil du formatere din harddisk ??
så ville jeg bruge / lave en boot cd med format og evt vipe og fdisk osv.. istedet for boot fra usb
og jeg har selv med stor held benyttet en af kandu´s bruger ved navn technet boot disk og boot cdrom og pmdos
og du kan læse lidt her
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk
det er godtnok i en diskette form , men han har også lavet den som en iso fil , som man kan brænde ud på cd

og filen du skal hente er en iso fil som du kan brænde med nero
http://www.knoldpgtot.aab-net.dk/files/win98cdboot.iso

PS. er der nogen der ved hvad der er blevet af technet ?? man har ikke hørt fra ham længe

nu går jeg ud fra at du ved hvordan man brænder iso filer

Kommentar
Fra : Yumatci

Dato : 01-04-05 23:47

Ja jeg ved det godt men problemmet er jeg kun har en brænder i den computer der ikke virker men jeg prøver at få en af mine venner til at brænde en for mig og så prøver jeg!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-04-05 23:59

technet var god, men der findes mange andre Kanduer der er lige så gode. Da de imidlertid skal melde sig for at svare, foreslår jeg at bruge Arlet (der i øvrigt også er gammel Kandu'er). Prøv det. hvis det så ikke giver resultat, kandu jo altid vende gratis tilbage.