/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Point er nu skattepligtige
Fra : briani
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 01-04-05 09:24

Kære brugere.

kandus ejer har d.d. modtaget en skrivelse fra Told & Skat, som oplyser, at de point, brugerne tjener på http://www.kandu.dk er skattepligtige.

Vi står selv meget uforstående overfor dette, og har derfor været i dialog med Told & Skat, som udtaler: “Enhver form for købekraftig værdi er skattepligtig.ledige Point repræsenterer en købekraftig værdi, fordi man kan købe ekspertviden for pointene. Derfor sender vi i dag den 1 April en skatteopkrævning ud til alle jeres brugere.”

Til orientering er det rubrik 20 (anden personlig indkomst) på selvangivelsen, som skal bruges.

Mvh
Teamet bag Kandu

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 09:30

Hvilket man også gorde sidste år!

Gentagelse Brian

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 110 point
Dato : 01-04-05 09:38

ja jeg fik point tilbage da jeg havde opgivet formange sidste år

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-05 09:44

briani

Mener du at gentagelse fremmer forståelsen

Citat
briani Send til en ven Dato : 24-01-05 22:20

Spørgsmål : "Point er nu skattepligtige"

Point er nu skattepligtige

24. januar 2005, 22:00
kandus ejer har d.d. modtaget en skrivelse fra Told & Skat, som oplyser, at de point, brugerne tjener på Kandu, er skattepligtige.

Vi står selv meget uforstående overfor dette, og har derfor været i dialog med Told & Skat, som udtaler: “Enhver form for købekraftig værdi er skattepligtig. Point repræsenterer en købekraftig værdi, fordi man kan købe ekspertviden for pointene. Derfor sender vi i dag den 24. januar en skatteopkrævning ud til jeres brugere.”

Til orientering er det rubrik 20 (anden personlig indkomst) på selvangivelsen, som skal bruges.
For god orden skyld skal det lige oplyses at det både er ledige og superpoint det drejer sig om

http://www.kandu.dk/dk/spg/59149

Kommentar
Fra : kandaikke

Dato : 01-04-05 09:45

Mon det er muligt, at det kan gøres "orange"

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 09:47

Shhiiiiit
Jeg sidder lige og ansøger om et legat, hvor jeg skal sende min årsopgørelse med ansøgningen. HVAD GØR JEG NU ?
Jeg har altid kun fået en stjerne for et accepteret svar.
Kan det så betragtes som ekspertviden.
Kommer de og henter min computer ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 09:50

>Briani
Du ka' lige vove på at forhøje poæng til dette spørgsmål !
Gambrinus

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-04-05 09:56

Gambrinus> Du har alt for mange point til at få legat - kan jeg se på lodtrækningen

Kommentar
Fra : briani

Dato : 01-04-05 10:01

Tillæg

3773 og ans

gentagelse er altid en god ting.

Og da der kommer nye brugere til hele tiden,syntes vi det er i orden at gentage denne alvorlige melding inden den endelige årsopgørelse bliver tilsendt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-04-05 10:09

Så skriv det i kom godt i gang.

briani en dårlig aprilsnar

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-04-05 10:25

Ja, ja... og go' 1'ste aprilsnar til jer også

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-04-05 10:27

............ fortsættelse http://www.historie-online.dk/special/nar/

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-04-05 10:32

Den er da mindst ligeså morsom som historien om whiskeyen i Ringkøbing fjord, og jeg er sikker på, at lige så mange vil "hoppe" på den, hvad der jo egentlig også er aprilsnarrens fornemste mission.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 10:37

Hansen9 > Det er sgu' fordi, jeg er mindst lige så dum som jer.
Alle de spørgsmål, jeg stiller, bliver købt, så jeg får pointene lige i hovedet igen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-04-05 10:46

Gambrinus> Nå, velkommen i klubben. Selv et spørgsmål jeg lavede blot for at give Keldd nogle velfortjente point blev købt

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 01-04-05 10:47

Kan man forestille sig at skattevæsenet har en spion, der sidder og køber alle vores spørgsmål?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 10:55

Du Gambrinus - du har også en tråd liggende du lige skal kvittere på, så du ka' få nogle superpoæng

http://www.kandu.dk/dk/spg/62690

Den med whisky'en kan iøvrigt ikke bruges nede ved jer Gambrinus. Var det ikke noget med en masse hash der flød rundt i det sydfynske, efter at tolderne havde været ude på hyggesejlads om natten.

...og iøvrigt Gambrinus, straffer de dig nok meget hårdere hvis du fifler. De nupper nok den røde!!!

-> Klumme, er du blivet tilsagt? Tror du ikke vi skulle vælge Møgelkær, der kender jeg en af dem der går med nøgler nede. Og købmanden dernede er Allan Brugsmand fra Stenderup (som iøvrigt er DF'er - smart når man har med masser af 2G'er at gøre - eller det er måske årsagen).

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-05 10:59

Gammel "joke"

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 11:06

Om ikke skattevæsenet ku' lære noget :
Vi vil ha' 100 kr. Du får de 50 kr. igen.
You may say I'm a dreamer. But I'm not the only one.
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 11:07

Jeg gør som Mærsk. Kalder mine point for en investering og trækker det hele fra

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-04-05 11:10

..og så donerer jeg en smule af mine point til 'folket'. Dette giver underskud og så får jeg dem refunderet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 11:11

>3773
Hva' ska' jeg nu ha' mere beton ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 11:13

Næh, det var bare en gammel en. Men ingen grund til at give poæng til nogen der bare nasser sig ind, vel!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 11:15

Jamen, de er skattepligtige.
OK så. Lover du at gi' 5 stjerner ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 11:25

Så pyt, du får dem "swot"

Kommentar
Fra : Freja

Dato : 01-04-05 11:26

Ja så må jeg da have noget tilgode, for jeg har ikke tjent særlig meget i 2004, (nok ikke ihærdig nok)

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 11:49

Så vil jeg lige advare andre mod 3773.
Han gi'r point bare for at få større fradrag !
FY FOR EN BANKEBÆ !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-04-05 11:49

Altså... hvor du dog kan det sjove.... Briani

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 11:52

Jamen søde Freja, du må da gerne få point.
Jeg har bare svært ved at finde på et spørgsmål, du kan svare på.
Prøv at gi' mig et hint.
Så skal du bare se !
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 11:56

Jæ' vil også være med (så jeg kan udnytte mine fradrag). Husk fradrag uden indtægter er meeeeget lidt værd.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 11:57

http://www.mogelkar.dk/ ser det ikke hyggeligt ud, Klumme?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 11:59

Efterhånden burde der oprettes en katalri.. cateolog... gataflo..
Altså et sted hvor man kan bytte poæng.
Gambrinus
Freja : Tænker du stadig ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 11:59

Ha... Nu ryger du på top-skat, Gambrinus....... Vink farvel til den røde boxer!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 12:15

Har lige købt en switch med en installationsguide på 10 sprog.
Kan kun de 2.
Hvad gør jeg ???????????
Gambrinus

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-04-05 12:20

AOF

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 01-04-05 14:05

virkelig dårlig aprilsnar!

Godkendelse af svar
Fra : briani

Dato : 01-04-05 22:01

Tak for svaret rotw.