/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd film er for stor..
Fra : henrik.micki
Vist : 709 gange
100 point
Dato : 31-03-05 06:38

Hej!!
Jeg har en film på ca 7.5 GB.. som jeg gerne ville lave et kopi af.
Men mine skiver er for små.. Jeg ved godt man kan købe skiver på ca. 8GB.
Er der ikke et program der kan klippe filmen så den kan være på 2 alm. Dvd skiver...

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 31-03-05 07:51

i-movie kan klippe og redigere rigtig godt, og egentligt er det simpelt at bruge. Der er en god vejledning.

Kommentar
Fra : henrik.micki

Dato : 31-03-05 08:00

i-movie øhh. aldrig hørt om det ...
Ved du hvor man kan finde det??

Kommentar
Fra : newface

Dato : 31-03-05 08:05

For at kopiere en dvd film skal der køre en kodebryder,bruger selv ANY dvd fra WWW.slysoft.com
Når ANY dvd er installeret kan man slette ikonet,ved uret skal være en ræv for at den er aktiv

En original dvd fylder typisk mellem 5 og 9 GB,derfor skal det overflødige ”barberes ” af (rippes),det er ekstra materiale,ekstra undertitler,reklamer o.s.v det gøres med et rippe pogram,der findes flere,bruger selv Clone dvd fra www.slysoft.com , pogrammet er på dansk.Når filmen er rippet for overflødigt materiale ligger der en ISO fil i mappen på under 4,5 GB.der dobbelklikkes på ISO filen og brænder pogrammet starter aut.Brug en RW de første gange.Jeg skal her prøve at lave en manual til clone dvd.

Alt efter hvilket brænderpogram du bruger ,er proceduren stort set denne.
Alt er på dansk
www.slysoft.com clone dvd—any dvd
Først install Clone dvd så ANY DVD.KodebryderDen installerer du,den kører i baggrunden,(du kan slette ikonet)Husk at konfigurere den .Og så er det faktisk bare at lave en mappe f.eks på skrivebordet,kald den FILM el andet.Afhængig af størrelsen på HD,skal du huske at slette efter kopiering
Første billede vælger du hvilken kopi du vil lave,jeg bruger selv den øverste,der fravælger du det du ikke mener du vil have.
Næstøverste og nederste fremgår det af teksten
Andet billede der finder du dit DVD drev og vælger mappen VIDEO_TS,nu til/fra vælger du
Tredje billede viser det du har valgt
Fjerde billede finder du mappen på skrive bordet-----kør

Når indlæsningen er færdig lukker du vinduerne ned,dobb klikker på film ikonet og Creator brænder.Prøv de første gange med en RW så går du ikke helt galt i byen.Jeg bruger creator men fremgangsmåden er stort set ens

Kommentar
Fra : henrik.micki

Dato : 31-03-05 08:19

Jeg ville helst have filmen brænd så alt bag om filmen osse kom med.
kan easy movie splitter evt.. dele en film

Accepteret svar
Fra : tjantzen

Modtaget 100 point
Dato : 31-03-05 08:49

Hej Henrik!
Download DVDShrink
Det er gratis og arbejder sammen dem dit brænderprogram.
Der følger nogle gode manualer med på dansk, som ligger på nettet
Open DVD'en og du får nu mulighed for at vælge fra og til af materiale.
Du har ligeledes mulighed for at vælge en automatisk kompressitionsgrad, så der er plads til de ting du ønsker.
Du kan evt. reorganisere dvd'en og fjerne ting så som spanske lydspor og lettiske undertekster - med mindre du virkelig mener det der med at beholde ALT....
Du kan også vælge at lave en dybde analyse af DVD'en. Det tager lidt tid men så vil DVDShrink optimere lagringen af materialet på dvd'en så komprimeringen går mindst mulig ud over kvaliteten.
Du kan ligeledes få programmet til at lagre dvd'en på harddisken, så du evt. ikke behøver at tage skiverne på på ferie. man bare se dem på laptoppen.

håber at det kan bruges.
mvh
Thomas

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 31-03-05 08:55

Jeg kan ikke huske om DVDShrik også kan splitte en dvd...
men ellers kan du jo reorganisere dvd'en, så du har filmen på én skive og ekstramaerialet på en anden

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-03-05 09:09

I dvd shrink kan du vælge hvor du vil have størst kvalitets tab. typisk i ekstramateriale da det er sjældent at man får set det..
det er et ganske godt program og er meget let at arbejde med.. og det bedste er at det er gratis

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 31-03-05 09:29

Dvd Shrink, er det program jeg også bruger, og jeg er helt grøn i at brænde, men dette program er meget nemt at bruge.. så lyt til de andre, det er mit råd.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 31-03-05 09:30

En ting til, Som skrevet så arbejder shrink sammen med et brænder program, jeg mener dog kun der er Nero???

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 31-03-05 09:33

dvd shrink kan du også sætte til at brænde, men hvordan kan jeg ikke huske..
hvis der senere skal laves en kopi kan dvd decrypter også brænde den...

Kommentar
Fra : dk

Dato : 31-03-05 09:41

hejsa
dvdsanta kan det du søger, og meget mere

www.dvdsanta.com

Kommentar
Fra : spacemannn

Dato : 31-03-05 11:05

Brug et program der hedder DVD2ONE meget nemt http://www.dvd2one.com/download.php

Godkendelse af svar
Fra : henrik.micki

Dato : 03-04-05 10:04

Tak for svaret tjantzen.
Det er jo lige det program jeg skulle bruge...

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 04-04-05 11:53

Velbekommen