/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
fra 4 til 8x-apeed på liteon dvd-brænder
Fra : mailname
Vist : 237 gange
100 point
Dato : 30-03-05 02:24

kan man få brænderen til at brænde med højere hastighed og og hvordan gør men?
min brænder er en Lite-On LDW 411S med 4x speed, hvor jeg så gerne vil brænde
med 8X speed ------------- eller koster det en ny maskine. Jeg brænder -skiver.

På forhånd tak for mange svar .....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-03-05 02:45

Ifølge dette bliver en dvd på 4.7 GB brændt på 15 minutter http://www.zitech.dk/Product/BigImage.aspx?ID=144980
Jeg vil mene at skal du brænde med 8x hastighed så koster det dig ikke en ny maskine, men en ny DVD brænder. De fås rimeligt billige for ca. 5-600 kr. f.eks denne til 475 kr. http://www.datatelpartner.dk/catalog/product_info.php?cPath=41&products_id=1682
der brænder med 16x speed.

//bentjuul

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 30-03-05 09:01

Brænd ved en lavere hastighed på en given maskine, det giver det bedste resultat, eller køb noget bedre og dyre matriale, måske prof. så kan det vel lade sig gøre.
Men at få en, der er født til 4xspeed til at køre 8xspeed, med et godt resultat, er vel ønsketænkning.

KaVAkandiu

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 30-03-05 18:07

du kan selvfølgelig ikke brænde med højere speed end brænde-drevet kan...
så du kan vælge at brænde med 4x i stedet ...
eller også købe et nyt brændedrev der understøtter højere hastigheder

Kommentar
Fra : mailname

Dato : 31-03-05 00:00

det var vist noget værre vrøvl jeg fik skrevet, jeg prøver lige igen..........

jeg har en 4x brænder og nogle 8x skiver som jeg gerne ville kunne brænde på den,
kan man det og hvordan

jeg har haft held til at brænde nogle få, men så brændes de automatisk med 2x
hastighed, i stedet for med 4x hastighed som jeg normalt bruger. - men problenet
er at cirka hver 2. skive må jeg smide ud på grund af fejlbrænding.

skal jeg bare glemme alt om det og købe en ny brænder ..... eller hvad gør /
gjorde I

Håber det er mere forståligt denne gang

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-03-05 00:13

En brænder koster jo ikke meget og din er jo meget langsom og så tror jeg det er nogle halvdårlige skiver du er kommet i besiddelse af.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Martin_Svenningsen

Dato : 31-03-05 17:33

Hmm du kan jo indstille i dit brændreprogrm (somregl Nero) hvilen speed den skal brænde med og så kan du jo bare vælge 4x og det kan cd'en godt tage fordi den kan jo max tage 8x