/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Udprintningskvalitet
Fra : gm9
Vist : 431 gange
100 point
Dato : 29-03-05 22:55

Jeg har en Brother 1030 laserprinter, hvor jeg har isat en ny tonepatron for første gang. Udskriften er nu ikke sort mere, men grå, men står ellers helt skarp. Jeg har kontrolleret udskriftskvaliten som står til "Normal" som skulle være den bedste hvad jeg kan se.
Hvor kan jeg evt. rette problemet?
Ellers er jeg meget tilfreds med printeren der aldrig har haft mekaniske eller andre udprintningsproblemer.

Hilsen

gm9

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 29-03-05 23:05

Bruger du originale patroner?
har du renset printerhovedet?

Kommentar
Fra : Carsten_Poulsen

Dato : 29-03-05 23:29

Prøv at checke det papir du printer på. Nogle tonertyper fæstner sig ikke særligt godt på glittet(poleret) og highbright(kridtbelægning) papir. Hvor gammel er lasertromlen. Efter cirka 2 års brug begynder kvaliteten at forringes, enten i form af lyse skrifttyper eller manglende dele i bogstaver/tegn.
Mvh Carsten

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 30-03-05 07:13

Har Brother ikke en hotline, hvor de telefonisk kan hjælpe dig igennem. Det har Epson, som jeg bruger, i hvert fald, og de løser mange problemer.

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 30-03-05 08:26

Hej.
Et "dummy-spørgsmål".
Det er vel ikke farvet tekst, du udskriver?
Skulle det være det, udskrives i gråtoner.
Du har naturligvis skrevet en tekst i et tekstbehandlingsprogram og udskrevet den, ikke?

Venlig hilsen
Leif

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 30-03-05 09:39

Jeg har nøjagtig samme problem med en brother hl-p2500, skiftede toner ud med en ny (orginal) hjælp overhovdet ikke sat ny drumen også orginal uden at det hjælp har talt med brother horline 5 gange også uden at det hjælp. Fik så til sidst at vide toneren var sikkert dårlig og at jeg skulle sende den til dem med en brskrivelse af problemmet og med kvitteringen for toner, hvilket jeg naturligvis ikke kan finde. Min holdning i øverigt er der jo en orginal så jeg skulle overhovdet ikke have dette bøvl. Status er nu at jeg har brugt 1600 kr på at købe orginal forbrugs artikler til Brother uden at den virker, for de penge kunne jeg have købt en ny printer. Derfor køb ikke en BROTHER.

mvh
halloodk

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 30-03-05 15:16

Prøv at ringe til Brother's hotline.
Jeg har selv en ældre Brother 1250, som printer uden de store problemer.

Den har udskrvet adskillige tusinde sider og der er skiftet toner mange gange - det næste bliverevt. en ny tromle og gennemgribende rensning, for man kan selvfølgelig ikke undgå, at der med tiden samles papirstøv og toner - på steder hvor det ikke burde være.

Mvh

Ivan

Kommentar
Fra : gm9

Dato : 30-03-05 23:26

Tak for alle svarene.

Jeg har brugt original toner, og udskriver ikke i farvet tekst.
Printpapiret er almindeligt printpapir som bruges på mit arbejde.

Jeg vil prøve at se på tonerhovedet.

Hilsen

gm9