/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ide raid
Fra : frederikshavn
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 28-03-05 17:43

jeg har et ASUS p4C800-E DELUXE board,med en p4 3200 cpu+1stk wd raptor disk 10000 rpm.og 2 stk maxtor ide hd (1stk 60gb-1 stk 160gb,7200rpm),har sey at der er et ide raid stik på boardet,nu er mit spørgsmål,kan jeg køre raid på de 2 ide hd,selvom de ikke er lige store,og vil jeg miste data på dem begge,hvis det kan lade sig gøre,bruger wd.som c-drev.
har win xp pro sp2

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-03-05 20:12

Hvis du sætter 2 forskellige harddiske i RAID 0 vil den samlede kapacitet blive det dobbelte af den mindste harddisk. Resten på den største harddisk er ubrugelig.
Se lig på mit helt fantastiske og geniale svar her :
http://www.kandu.dk/dk/spg/55180
Gambrinus
Og her : http://www.edbpriser.dk/review.asp?ID=1578

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 29-03-05 18:53

det blev jeg ikke meget klogere af,det jeg gerne vil vide er om det kan lade sig gøre at køre en eller anden form på de 2 forskelling hd.uden at miste de data der ligger på dem begge

Kommentar
Fra : Spirillen