/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ´Shared Documents´ slettes
Fra : akselbo
Vist : 577 gange
500 point
Dato : 28-03-05 14:27

Jeg kører Win98SE på denne gode gamle comp
Jeg sysler modstræbende med XP-professionel på en ny comp

jeg er selv administrator - kun jeg bruger min comp.

jeg godkender at XP forlanger en administrator og mindst én navngiven bruger

-----

jeg oplever en irritation i Windows Explorer, som kan aktiveres på flere måder, jeg benytter oftest det kombinerede tastetryk = startknap+e og sér så

´Desktop´
´Documents´
´My Computer´
osv

´My Computer´ er expanded/udfoldet/åbnet og afslører:
   mit C-drev
   mit D-drev
   mit E-drev
   Shared Documents
   PA´s Documents

hmmmm - jeg ønsker at kunne slette ´Shared Documents´

spørgsmålet = er det muligt at slette ´Shared Documents´

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 14:37

det jer ser under shared er bare billeder osv - så jeg har ingen skrupler - men aner jo ikke hvad du kan have liggende

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 28-03-05 14:38

Da XP er lavet til at kunne håndtrere flere bruger og disse gerne skulle kunne dele dokumeter/foto/musik og andet, uden at man skal rode i en andens mapper,
hvorfor ønsker du at slette denne mappe?

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 28-03-05 14:44

Alt kan vel slettes.
Jeg har lige haft nogle problemmer, med ´Andre computere´ der lå et par genvejsfiler, som blev ved med, at ville starte program, på en anden computer, "jeg ved ikke hvordan det er kommet".
Jeg gjorde den synlig og så fjernede jeg skrivebeskyttelsen, omdøbte bibloteket, (fjernede bare et bogstav).
Så kunne jeg fjerne det hele.
Ved ikke om du kan bruge noget at dette, men det hjalp for mig så mon ikke det kan bruges hos dig også.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 28-03-05 14:58

hurtigt fik jeg de første 3 svar - tak. -
til miritdk: der ligger intet og kommer ikke til at ligge noget i mappen ´Shared Files´ derfor ønsker jeg den væk
til computersmeden: jeg ønsker en så stram ´struktur´ som muligt ..
til KaVAkandu: jeg prøver at følge ´linien´ i din metode

- er åben for flere muligheder - tak foreløbig - pa

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-03-05 15:13

Jeg er med på en lytter.
"Delte dokumenter" har også længe irriteret mig.
Jeg har ikke fundet en måde at slette den på.
Lige meget hvad jeg gør, siger Windows XP (Talende pc smart ik' ?) at det er en systemmappe og at den ikke kan slettes.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 15:25

mappen er tom siger du - så lad dog mappen ligge og passe sig selv

lytter også lige med for at finde ud af hvad der sker her :-;

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 28-03-05 18:12

tak for nye bidrag ...
til Gambrinus: jeg fornemmer at du forstår min måde at ville tingene på ... jeg ´vil en ren struktur´ ... uden alle mulige ´andre vinkler´
til miritdk: ... jeg forstår også din pointe, som jo kan blive ´det endelige svar´ hvis der ikke er andre muligheder ! - m e n den tomme mappe griner af mig !
---
er det XP-pro der skal bestemme ... ?
--
jeg er alene om computeren ! - og under ´... documents and Settings` ses
- Administrator ...... det er mig selv
- All Users ..... det er også mig selv
- Default User ... det er også mig selv
- PA ... ... det er også mig selv
---
har funderet på det mulige i at slette `All Users .... ´ - ? - mvh PA

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-03-05 20:01

Nemlig !
En sund sjæl i en fordærvet tankegang !
Jeg kan ikke slå mig til tåls med : "Det kan man bare ikke" og "Sådan er det bare"
Jeg vil vide hvorfor, man ikke kan og hvorfor er det bare sådan !

Nogen mener jeg er rablende skør.
Selv mener jeg, at jeg er alternativt begavet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 28-03-05 20:04

akselbo - hvis en lille tom mappe i din pc kan irritere dig så meget - øhhh - godt man så ikke er din partner

gambrinus - ville så gerne give dig ret i at du er rablende skør men - ok - alternativt begavet kan jo tolkes ligesådan - så det holder jeg på

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 28-03-05 20:13

akselbo 28-03-05 18:12 spørger er det XP-pro der skal bestemme ... ?
Hvis ikke du vil skifte ned tilW95 eller lavere, så er det længste svar jeg kan komme i tanke om: JA
mvh

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 01-04-05 12:35

er par betragtninger i omvendt kronologi ...
- jeg frygter at arcken har ramt sømmet på hovedet ...
- og du miritdk sku´ bare vide at min hustru af første og indtil videre eneste ægteskab (34 år) simpelthen forguder mig, - synes at jeg er smart klog og intelligent, - måske fordi jeg er en fremragende kok, har et mega højt humør, elsker fest og farver i hjemmet og i vor omgangskreds, har overlevet de første 60 år osv osv osv ...
- gambrinus burde have extrapoints for sin alternative, sin vidunderligt alternative vinkel på temaet ...

XP er det værste der er sket for en gammel DOS-mand (ikke træmand) - erkender at XP vil og kan en forfærdelig masse - tvinges MÅSKE til at holde af XP øh øh - meget måske ! - noget med forskellen på lineær og ikke lineær dynamik = teorien om system vs. kaos

- KaVAkandu´s metode kommer til afprøvning så snart jeg har et ´image´ ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-05 16:37

akselbo - det er da rigtig rart at vide/høre at din hustru synes sådan - ved hun du skriver det ???

ok - arcken er sømmishandler og gambrinus - tjahhhhh hvad skal man sige om en med alternative vinkler på næsten alt (hold bøtte gambrinus )

KaVakandu´s metode - joda - bare slet det hele

Jeg er nu helt og aldeles sikker på at du kommer til at meget af XP axelbo

god fornøjelse

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 01-04-05 17:13

Dette har udviklet sig.
Jeg fortalte bare at jeg havde fjernet et biblotek, med succes.
Men jeg er da helt enige med dem der mener, at der ligger meget, som man ikke har brug for, når man næsten er enebruger.
Det er jo, når man har et systen som Windows, som skal række over så mange forskellige meninger og forestillinger om hvordan det skal være, så får man dette.

Men man behøver jo ikke at bo sammen med svigermor fordi en har giftet sig med datteren.

Mvh. KaVAkandu

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-05 17:22

Nåååååååååhhhhh KaVakandu - du reagerede vist på mit indlæg - eller ??? . dit indlæg 28-03-05 14:44 er nu slet ikke så tosset -)

godt man ikke lige har dig som svigersøn ...... men svigermor behøver jo heller ikke bo med svigersønnen bare fordi han har giftet sig med datteren - hah ..

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-04-05 18:44

Ja, JEG må jo ikke sige noget.
Hvis jer finder ud af at slette den irriterende mappe,
vil jeg slet ikke fortælle jer hvordan.
Gambrinus

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-04-05 21:09

gambrinus det skal du heller ikke - hvis det er en af os

Accepteret svar
Fra : vibber1310

Modtaget 500 point
Dato : 04-04-05 11:42
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-04-05 13:41

Ha, det virker sgu'
>Akselbo
Skynd dig at forhøje point til 939 og giv dem til Vibber.
Lad nu være med at fortælle det til de andre.
De synes jo vi er skøre og hænger os i pditæs... pettites... Altså småting.
Gambrinus

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 04-04-05 17:11

vibber1310 synes at have leveret løsningen - p... (og gambrinus) siger tak

Godkendelse af svar
Fra : akselbo

Dato : 04-04-05 17:13

Tak for svaret vibber1310. - 500 er max-points - de gives hermed - p...

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 04-04-05 18:06

Det er jo ikke alt man selv finder, men dette link fra vibber11310 var godt.
Det skulle næsten med under Tips.
Tak fra.

KaVAkandu.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 04-04-05 19:04

> vibber1310
Jeg spytter de sidste 439 point i bøssen.
Du kan finde dem et sted i Smalltalk.
Takker og bukker.
Gambrinus

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 05-04-05 08:32

Velbekomme. Dejligt at kunne gøre andre glade:)

Hav fortsat en god dag.