/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Harddisk i FamilyNet??
Fra : Hr_Johansen
Vist : 311 gange
20 point
Dato : 12-09-02 23:41

G'dag !
Jeg overvejer at købe Familynet, men synes at 10 gb er en smule for lidt, da jeg gerne vil bruge computeren til at oplagre DivX-film på.
Er der nogen der kan fortælle mig om jeg har mulighed for at sætte en ny 80 gb. IDE100 Harddisk i?

Jeg vil også gerne vide om der er nogen der har erfaring med at afspille DivX 5.02 Film fra Win2k fra den, da det er min største bekymring at den ikke kan nå at decode filmene. Men det kan godt være at jeg er helt ved siden af :/ !?
--
Mvh
Jonas Johansen

Kommentar
Fra : Hr_Johansen

Dato : 12-09-02 23:45

Det skal lige siges at FamilyNet er en 566 Mhz Celeron maskine til 2000 kr.
Man kan læse mere om den på http://www.computercity.dk/ og http://www.geocities.com/noniaster/ !
---
Jonas

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 12-09-02 23:56

Efter hvad jeg kan læse i de links du leverer er der intet i vejen for at skifte harddisken ud med en 80 GB, bemærk da at du kun kan have 1 harddisk i.
Jeg har ingen erfaring i din computer, men jeg mener bestemt ikke der er nogle problemer med at afspille divx5.02. Din processor er ihvertfald kraftig nok til det brug, jeg er mere bekymret for win2k's egenskaber ved filmfremvisning. Måske andre kan svare på det ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-09-02 23:08

Hr_Johansen wrote:
> G'dag !
> Jeg overvejer at købe Familynet, men synes at 10 gb er en smule for
> lidt, da jeg gerne vil bruge computeren til at oplagre DivX-film på.
> Er der nogen der kan fortælle mig om jeg har mulighed for at sætte en
> ny 80 gb. IDE100 Harddisk i?
>
> Jeg vil også gerne vide om der er nogen der har erfaring med at
> afspille DivX 5.02 Film fra Win2k fra den, da det er min største
> bekymring at den ikke kan nå at decode filmene. Men det kan godt være
> at jeg er helt ved siden af :/ !?
> --
> Mvh
> Jonas Johansen

Hvis du skal køre Windows 2000 på den, så skal du i hvert fald have mere
RAM. Den har vist kun 64MB.
Find ud af hvilket chipset (det er Intel, men jeg kan ikke huske
hvilket) der sidder i den, så kan du se hvor meget RAM og hvor stor en
HD du kan stoppe i. DivX burde ikke være noget problem for en 500MHz
Celeron CPU, men det kan godt være du skal være opmærksom på hvile
programmer der kører i baggrunden når du skal se film. Jeg vil anbefale
at du installerer Win98SE på den istedet, især hvis du ikke sætter mere
RAM i den lige med det første.

-Sune

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 03:32

Sune Mika Salminen wrote:

> Hvis du skal køre Windows 2000 på den, så skal du i hvert fald have mere
> RAM. Den har vist kun 64MB.
> Find ud af hvilket chipset (det er Intel, men jeg kan ikke huske
> hvilket) der sidder i den, så kan du se hvor meget RAM og hvor stor en
> HD du kan stoppe i.

Så vidt jeg har set, er det 815E, det giver max 512 MB ram.

> Jeg vil anbefale
> at du installerer Win98SE på den istedet, især hvis du ikke sætter mere
> RAM i den lige med det første.

Enig.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 07:34

Den kan godt afspille divx 5 film
men hvis du køre windows 2000 kan du få problemer
med at få tv out til at virke.
Det luykkedes ikke for mig.
Jeg køre xp på den og det virker helt vildt godt,
ingen problemer.
Jeg har skiftet disken ud til en 40G og køre med
256 Mbyte ram, det virker helt fortrineligt.
Den siger næsten ingenting, og jeg har så købt et
trådløs kayboard og mus til den, så jeg kan nå den
henne fra sofaen
lige nu står den ovenpå min video, for den er meget lille.

hilsen lars

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3D814E3A.343C0C6E@FJERNpost1.tele.dk...
> Sune Mika Salminen wrote:
>
> > Hvis du skal køre Windows 2000 på den, så skal du i hvert fald have mere
> > RAM. Den har vist kun 64MB.
> > Find ud af hvilket chipset (det er Intel, men jeg kan ikke huske
> > hvilket) der sidder i den, så kan du se hvor meget RAM og hvor stor en
> > HD du kan stoppe i.
>
> Så vidt jeg har set, er det 815E, det giver max 512 MB ram.
>
> > Jeg vil anbefale
> > at du installerer Win98SE på den istedet, især hvis du ikke sætter mere
> > RAM i den lige med det første.
>
> Enig.
>
> --
> Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> Rådgiver for flere danske svinebønder.

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 20 point
Dato : 13-09-02 07:36

ps:
min chef har også en, (med xp)
men uden opgradering af nogen art, og
den virker også fint med divx film.

"lars" <lmp@dae.dk> skrev i en meddelelse
news:als0s6$mne$1@news.cybercity.dk...
> Den kan godt afspille divx 5 film
> men hvis du køre windows 2000 kan du få problemer
> med at få tv out til at virke.
> Det luykkedes ikke for mig.
> Jeg køre xp på den og det virker helt vildt godt,
> ingen problemer.
> Jeg har skiftet disken ud til en 40G og køre med
> 256 Mbyte ram, det virker helt fortrineligt.
> Den siger næsten ingenting, og jeg har så købt et
> trådløs kayboard og mus til den, så jeg kan nå den
> henne fra sofaen
> lige nu står den ovenpå min video, for den er meget lille.
>
> hilsen lars
>
> "Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:3D814E3A.343C0C6E@FJERNpost1.tele.dk...
> > Sune Mika Salminen wrote:
> >
> > > Hvis du skal køre Windows 2000 på den, så skal du i hvert fald have
mere
> > > RAM. Den har vist kun 64MB.
> > > Find ud af hvilket chipset (det er Intel, men jeg kan ikke huske
> > > hvilket) der sidder i den, så kan du se hvor meget RAM og hvor stor en
> > > HD du kan stoppe i.
> >
> > Så vidt jeg har set, er det 815E, det giver max 512 MB ram.
> >
> > > Jeg vil anbefale
> > > at du installerer Win98SE på den istedet, især hvis du ikke sætter
mere
> > > RAM i den lige med det første.
> >
> > Enig.
> >
> > --
> > Med venlig hilsen Erik G. Christensen
> > Rådgiver for flere danske svinebønder.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 23:34

lars wrote:
> ps:
> min chef har også en, (med xp)
> men uden opgradering af nogen art, og
> den virker også fint med divx film.

XP på 64MB ram?! Skal han så ikke genstarte efter han har spillet
Minestryger?

-Sune

Godkendelse af svar
Fra : Hr_Johansen

Dato : 17-09-02 21:48

Tak for svaret lars.