/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Vcore
Fra : hejhejdikal
Vist : 487 gange
250 point
Dato : 25-03-05 17:07

Vcore hvad gør det hvis man sænker eller hæver voltene blir computeren hurtiger eller langsommere

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-03-05 17:18

Nix
Vcore hæver man ved overclocking, for at CPU'en ka' følge med.
Meeen, så stiger temperaturen også.
Gambrinus

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 260 point
Dato : 25-03-05 17:21

Altså computeren bliver hverken hurtigere eller langsommere,
når du skruer på spændingerne.
Men det kan være nødvendigt at hæve spændingen
for at kunne hæve frekvensen på CPU'en.
Gambrinus

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 25-03-05 17:44

hvordan kan man så regne ud hvor meget spændningen skal hæves når man overclocker

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-03-05 17:52

Man kan kun prøve sig frem.
Og holde øje med temperaturen ! ! ! !
Hvis du overclocker og maskinen fryser eller laver andre unykker, kan du måske få den til at køre, hvis du hæver spændingen.
Det er en større afhandling, det der med OC.
Hvis du ændre FSB ændre du jo også på RAM, AGP og PCI - bussen.
Så, at finde ud af hvad, der er flaskehalsen, er et større projekt.
Husk at tage backup før du starter !
Jeg har flere gange været ude for, at Windows o.a. blev smadret ved OC.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 25-03-05 17:53
Godkendelse af svar
Fra : hejhejdikal

Dato : 25-03-05 18:09

Tak for svaret Gambrinus.