/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
driver til SATA HD
Fra : birger100
Vist : 436 gange
200 point
Dato : 23-03-05 18:08

Jeg har et K8Upgrade 760GX bundkort og har lige ville formaterer min pc, men under XP installationen bliver der ikke fundet noget HD.
Jeg har prøvet at ligge en driver ind til HD'en vha. F6 under installation opstarten. Jeg tror det er en raid controller den sidder på... det er ikke min pc så jeg er ikke helt sikker.
Den driver som fabrikken(Asrock.com) giver kan ikke være¨på en floppy disk og kan derfor ikke kører under installation.
Håber der er nogen der kan hjælpe

Mvh
Birger

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 19:12

Jeg mener der er to SATA stik på det motherboard som kan køre i RAID (2 stk HD).
Men i bios bør du kunne se din HD og gøre den bootable/sætte til auto.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-03-05 19:13

Du skal jo bare lade den opstarte på Win CDèn og vælge fuld installation, så bliver hele harddisken jo først slettet, før installationen går igang.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 200 point
Dato : 23-03-05 20:15

Se siderne 19-20 der er en komplet beskrivelse af hvordan du gør forud for en W2K / XP installation på din SATA disk.

http://www.asrock.com/Drivers/Manual/K8Upgrade_760GX.pdf

mvh berpox

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 21:21

Ja Berbox - så kan det vist ikke være nemmere.

Kommentar
Fra : birger100

Dato : 23-03-05 21:30

tak berpox...
Det lyder meget godt og jeg skal melde tilbage så snart jeg har prøvet det...
Takker for den hurtige hjælp..

mvh
Birger

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 23-03-05 23:28

Det skal virke Det er samme fremgangsmåde med SATA og SCSI diske i langt de fleste tilfælde (alle de tilfælde jeg har prøvet)

Så god fornøjelse

mvh berpox

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 24-03-05 08:39

Grunden til at den fil du har downloadet ikke kan være på en diskette, er at det er en komplet installation, som også kan køres når windows er installeret.
Du er ellers inde på det helt rigtige med F6 under opstart.

Den ZIP-fil du downloader pakker du ud. Inde i pakken har du en mappe, der hedder "SATA50XX"
Indholdet af den skal du kopiere over på en diskette. Ikke selve mappen, men det der er inde i mappen.
Grunden er at når du trykker F6 så søger installationen i roden af disketten efter filen "txtsetup.oem"

Så det du gør er blot at kopiere indholdet over på en diskette, boot på din XP cd og tryk F6 når det stå i bunden af skærmen.
Når du så når frem til installationen af din harddisk, så skulle disketten gøre sit

Godkendelse af svar
Fra : birger100

Dato : 26-03-05 12:27

Tak for svaret berpox.
Det virkede lige med det samme.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-03-05 09:05

Det var dejligt

mvh berpox