/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Køb af stationær
Fra : pernilleE
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 23-03-05 13:15

Jeg skal købe en stationær computer. Skal bruges til at spille spil på. Vil gerne have en computer, som ikke er forældet i løbet af to måneder, men har på den anden side ikke en million til projektet. Hvordan finder man en i junglen? Jeg har ikke en snus forstand på grafikkort mv og føler mig ret lost...

Kommentar
Fra : fh1dk

Dato : 23-03-05 13:53

Bilka har jævnligt nogle gode tilbud - ellers de der Dell computere (som reklameres en del for lige pt.) eller heller ikke så ringe. disse kan udemærket dække en almindelig brugers behov.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-03-05 14:01

Her har du mine to foretrukne, hvor jeg handler det meste.

http://www.d-c-s.dk
Her går du ind på "pc" øverst på siden, og du kan her se de forskellige systemer.

http://www.shg.dk/
Her går du ind på pc systemer.

Tvivler meget på at diverse tilbud rundt omkring er meget billigere.
Hvis du finder noget du kunne tænke dig, så lav et link hertil, så kan du altid få en kommentar fra panelet, om hvad den kan.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-03-05 14:03

En god ide, er måske at skrive hvor meget du max vil give for en computer. Så var det jo muligt vi kunne finde ud av hvor du får mest for pengene.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-03-05 14:10

http://www.pc-lager.dk/

Beklager det første link. Her er det rigtige

Kommentar
Fra : pernilleE

Dato : 24-03-05 12:54

Jeg forestiller mig 5-7.000 kroner.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 24-03-05 14:21

Skal det være med skærm-tastatur-mus-højttalere, eller er det uden?

Kommentar
Fra : pernilleE

Dato : 24-03-05 15:58

Skærm skal være med. Tastatur og mus vil jeg helst have trådløst - så det køber jeg eventuelt ved siden af. Ingen højttalere.

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 50 point
Dato : 25-03-05 00:41

Prøv at kigge på den her. Her får du kvalitet hele vejen igennem. Der følger en 17 tommers CRT (ikke fladskærm) med. Herudover skal du bestille det styresystem du skal have på, hvis du ikke har det i forvejen. Windows xp home i en oem version (oem= købes sammen med hardware, og følger computeren)koster her 699 kroner. Derudover vil jeg anbefale du køber Norton Internet Security 2005 DK også i en oem version, som koster 299.-

http://www.pc-lager.dk/comp_grund_konfig.php?konfig_id=20&opt=2

(Pc-highend gamingpc)

Har her prøvet at "konfigurere" den. Fjernet højttaler tastaur og mus (119,-) og tilføjet ovenstående software. Det er ikke sikkert linket virker:
Du skal kopiere hele striben og sætte den ind.

http://www.pc-lager.dk/computer-konfig.php?K%F8ler=08561&RAM=15073&RAM_Antal_1=2&Harddisk=18334&Harddisk_Antal_1=1&Grafikkort=43093&CDROM=ingen&DVD=21513&Lydkort=07998&Kabinet=30289&Monitor=35296&Tastatur=ingen&Mus=ingen&Diskettedrev=48007&Netkort=07997&H%F8jttalere=ingen&Operativsystem=50093&Kontorpakke=ingen&Antivirus=70750&Tilbeh%F8r=ingen&add=1&konfig_id=20&gruppe_id=412&cpu_vare_id=10559&comp_navn=Gaming+PC+-+Gaming+High+End+Intel+Celeron+D315+2.26G+SKT478+256KB+FSB533&kunde_konf=20050325001322&harddisk_antal=1&ram_antal=2&tilbehor=1&antal=1&x=46&y=8

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 25-03-05 00:48

Ups. Linket virker. Det er bare at klikke på linket. God side!
Hvis du ikke skal have xp eller antivirus, kunne du jo overveje en fladskærm i stedet for.(er ikke så god til spil i den "billige" ende)

Hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : pernilleE

Dato : 26-03-05 14:38

Mange tak!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 26-03-05 14:41

Held og lykke med det.